انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد

کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد

در این مقاله کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. داوطلبانی که به علوم کامپیوتر علاقه دارند، می توانند دانشگاه آزاد را هم انتخاب کنند. اما قبل از انتخاب رشته لازم است اطلاعاتی راجع به رشته و تحلیل کارنامه و رتبه قبولی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد داشته باشید، با مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد از تمامی موارد گفته شده مطلع خواهید شد.

رشته علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر از رشته های گروه ریاضی و فنی است که در زیرگروه اول این گروه ارائه شده است.

توانایی و شروط اولیه برای موفقیت در رشته علوم کامپیوتر، تسلط و علاقه­مندی به ریاضیات است، دانشجویان علوم کامپیوتر با قدرت در ریاضی، به استدلال و تحلیل مسائل خواهند پرداخت.

کارنامه دانشگاه آزاد – علوم کامپیوتر

با ادغام آزمون سراسری و آزاد کارنامه این دو دوره نیز مشترک است. اما در دانشگاه آزاد اسلامی رتبه در منطقه بی معناست و داوطلبان در مناطق مختلف تنها از نظر رتبه کشوری و تراز مقایسه می شوند.

در هر زیرگروه به صورت مجزا رتبه کشوری، نمره کل نهایی (تراز)، وضعیت تأثیر سوابق تحصیلی، میزان تأثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی هر کدام به صورت مجزا وضعیت مشخص شده است.

داوطلبان عزیز در ابتدای کارنامه اطلاعات ثبت نانم و مشخصات فردی و آزمون را مشاهده می کنند و بعد به دقت با بررسی رتبه کشوری و تراز به طور دقیق به انتخاب رشته می پردازد. داوطلبان عزیز گروه ریاضی و فنی که قصد دارند در رشته علوم کامپیوتر شرکت کنند باید در زیرگروه 1 نتایج خود را مشاهده کنند. لازم می دانیم قبل از بیان رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد، ابتدا کمی راجع به سوابق تحصیلی و تأثیر آن در قبولی رشته صحبت کنیم، همراه ما باشید.

تأثیر سوابق تحصیلی آزاد

داوطلبان عزیزی که از سال 84 به بعد دیپلم خود را دریافت کرده اند، شامل اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و داوطلبانی که از سال 91 به بعد مدرک پیش دانشگاهی دریافت کرده اند، شامل اعمال سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خواهند بود، تأثیر مثبت سوابق تحصیلی به این معناست که اگر اعمال سوابق باعث بهبود تراز داوطلب شد، سوابق اعمال می شود و در صورتی که باعث کاهش تراز شود، سوابق اعمال نخواهد شد.

فرض کنید نمره نهایی سوم دبیرستان شما در درس ریاضی 7000 و نمره نهایی این درس در پیش دانشگاهی 6000 و تراز ریاضی در کنکور 7500 باشد، با توجه به فرمول اگر عدد به دست آمده از تراز کنکور (7500) بیشتر باشد، یعنی تأثیر مثبت دارد و بر تراز اعمال می شود.

اگر کمتر از7500 شود، پس فاقد تأثیر مثبت است. اگر داوطلبی در یک گروه آزمایشی نامرتبط با رشته تحصیلی خود شرکت کند، تنها سوابق دروس مشترک (عمومی) می تواند تأثیر مثبت داشته باشد و بررسی شود.

رتبه کشوری و نمره کل

رتبه کشوری و تراز (نمره کل) مهم ترین اطلاعاتی هستند که در این بخش مورد بررسی قرار می گیرند. البته تراز که معیار اصلی پذیرش دانشجو است، اهمیت بیشتری دارد. اما با توجه به اینکه رتبه بندی کشور بر اساس تراز کسب شده انجام می شود، بنابراین معیار مناسبی برای اطلاع و مقایسه با سایر داوطلبان است.

اما رتبه و تراز قبولی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت است، با توجه به سطح علمی واحدها، برخی از واحدها ترازهای بالاتری را پذیرش می کنند، بنابراین بهتر است با توجه به رتبه بندی های دانشگاه آزاد رتبه قبولی در هر سطح را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مقاله کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد شما را با محدوده رتبه (کشور) قابل قبول آشنا خواهیم کرد، همراه ما باشید.

رتبه قبولی علوم کامپیوتر دانشگاه آزاد

دانشگاهرتبه قبولی (کشوری)تراز قبولی
سطح 118000-223965386-6229
سطح 225000-4500046993-5337
سطح 348000-800003999-4900

 

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد  مقاله لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 97 را مطالعه کنید.

برای انتخاب رشته و اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی علوم کامپیوتر آزاد 97 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *