آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران
دکتری

کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران





 
کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران

رشته عمران از جمله رشته هایی به شمار می آید که اشاره به استفاده از علوم در عمران و همین طور سازندگی کشور دارد. به معنای دیگر هر چیزی همانند تونل، سد، جاده، ساختمان هایی با مقاومت زیاد در برابر زلزله که ارتباطی مستقیم و نزدیک با آبادانی یک کشور دارد در حیطه این رشته دانشگاهی قرار دارد. هدف اساسی از ایجاد و راه اندازی رشته مهندسی عمران آموزش و تربیت نیروهای کاردان و متخصصی است که بتوانند در انواع پروژه های مختلف عمرانی در زمینه های متعددی همچون دفع و جمع آوری فاضلاب، بناهای آبی، راه سازی و غیره مسئولیت های بزرگی را در زمینه های نظارت، طرح و همین طور محاسبه را عهده دار شوند. در میان زمینه های شغلی رشته مهندسی عمران می توان به استخدام در وزارتخانه هایی همچون فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، وزارت نیرو و جهاد سازندگی اشاره  کرد. رشته مهندسی عمران در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مورد تدریس و آموزش قرار می گیرد. در این مقاله، به بحث در مورد کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا با مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی دکتر عمران اطلاعات ضروری را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران به دست آورید.

رتبه و تراز دکتری عمران

پیش از تحلیل و بررسی و صحبت در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران برخود لازم می دانیم که تعاریفی را از تراز و رتبه را خدمت شما دوستان ارائه دهیم تا به تفاوت بین آن ها به طور کامل پی ببرند.
برای تحلیل کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران و انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تراز چیست؟

تراز اشاره مستقیم به سطح علمی داوطلبان و متقاضیان شرکت در ازمون دکتری دارد و به کمک آن تفاوت علمی داوطلبان با توجه به تراز کسب شده توسط آن ها تعیین می گردد. در نتیجه می توان این گونه گفت که تراز علمی هر یک از داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه در دوره دکتری معیار و ملاک پذیرش و قبولی آن ها در دانشگاه های کشور  است. مورد بعدی این که تراز قبولی انواع دانشگاه ها در طی سال های مختلف برگزاری کنکور دکتری با یکدیگر یکسان نیست. اما با کسب اطلاع از حدود ترازهای قبولی داوطلبان در دانشگاه و رتبه و تراز آخرین فرد داوطلب پذیرفته شده می توانیم انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشیم. در نتیجه در ادامه این مقاله به ارائه یک نمونه از کارنامه داوطلبان دکتری مهندسی عمران در یکی از گرایش های دکتری این رشته تحصیلی یعنی مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی برای شما داوطلبان و متقاضیان گرامی می پردازیم.

 

تحلیل و بررسی کارنامه دکتری مهندسی عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی 

در ابتدا به ذکر درصد دروس زده شده این داوطلب با رتبه 329 در آزمون دکتری مهندسی عمران 97 را در گرایش آب و سازه های هیدرولیکی برای شما می پردازیم.

ردیفنام درسنمره داوطلبانه درصد
1زبان انگلیسی1/13
2استعداد تحصیلی2
3تمامی دروس تخصصی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد
29/59
 

دوره های مجاز شده برای این داوطلب شرکت کننده در دکتری عمران آب و سازه های هیدرولیکی که موفق به کسب رتبه 329 در این آزمون شده است به شرح زیر است:

  • دوره روزانه و همین طور بورس اعزام به خارج از کشور
  • سایر دوره های تحصیلی همچون نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد
  • آخرین رتبه مجاز شده در دکتری عمران گرایش آب و سازه های هیدرولیکی در دوره روزانه و بورس خارج از کشور برابر با 383 و برای مابقی دوره ها 484 است.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره و نحوه اتخاب رشته دکتری زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری عمران در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *