کارشناسی ارشد

شهریه ارشد دانشگاه آزاد





 

شهریه ارشد آزاد

با عنایت به رشد بالا و قابل توجه متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از طرف دیگر محدودیت ظرفیت قبولی و پذیرش در دانشگاه های دولتی شمار زیاد و قابل توجهی از داوطلبان علاقه بسیاری به ادامه تحصیل در دانشگاه های آزاد اسلامی را دارند. باید عرض کنیم که ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه ای از قبل تعیین شده امکان پذیر است. تمامی داوطلبان لزوماً باید بعد از شرکت و همین طور اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی جهت انجام ثبت نام به دانشگاه محل قبولی مراجعه فرمایند. اما یکی از مواردی که در این زمان برای بسیاری از داوطلبان و متقاضیان مورد سؤال است. میزان شهریه ارشد دانشگاه آزاد است همان طور که در جریان هستید در دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به خدمات ارائه شده به دانشجویان شهریه بیشتری در مقایسه با سایر مراکز دانشگاهی شهریه بالاتری از دانشجویان دریافت می شود. اما در ارتباط با شهریه ارشد دانشگاه آزاد باید اشاره کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی نیز همچون دیگر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی شامل یک شهریه متغیر و شهریه ثابت می شود. میزان شهریه متغیر پرداختی دانشجویان بستگی مستقیمی به تعداد واحدهای درسی عملی و نظری آن ها دارد. نکته بسیار حائز اهمیت این که مبلغ شهریه رشته های بدون آزمون و با آزمون ارشد آزاد اسلامی هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. در این مقاله، به ذکر شهریه ارشد آزاد برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با شهریه ارشد آزاد به دست آورید.

میزان شهریه ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در دوره کارشناسی ارشد در کلیه گروه های آزمایشی علوم پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فنی مهندسی و علوم انسانی اقدام به جذب و پذیرش دانشجو می کند. نکته مهم این که میزان شهریه ارشد آزاد با توجه به نوع رشته تحصیلی پذیرفته شده فرد متفاوت است. به صورتی که، دانشجویان رشته های تحصیلی همچون مامایی و پرستاری مجبور به پرداخت مبلغ شهریه ارشد دانشگاه آزاد به میزان بیشتری هستند. در جدول زیر به ذکر مبلغ شهریه ثابت و متغیر برای گروه های مختلف آزمایشی هستند.
کشاورزی، علوم پایه و فنی

مبلغ شهریه ارشد آزاد

گروه های آزمایشی

پیراپزشکی

کشاورزی، علوم پایه، فنی

علوم انسانی

میزان شهریه متغیر

2300000 تومان

1450000 تومان

1450000 تومان

میزان شهریه ثابت

3675000 تومان

2060000 تومان

1780000 تومان

مبلغ بیمه

 1150000 تا1450000 تومان

1150000 تا  1450000 تومان

1150000تا 1450000 تومان

مبلغ خدمات آموزشی

2500000تا 12500000 تومان

2500000 تا 1250000 تومان

2500000 تا 12500000 تومان

 

تخفیف های شهریه ارشد آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد تخفیف های خوبی را نیز برای دانشجویان در زمان پرداخت شهریه در نظر گرفته است. البته دانشجو در صورت برخورداری از شرایطی چند می تواند از این تخفیف ها بهره مند شود. به بیان دیگر، مبلغ در نظر گرفته شده برای تخفیف با توجه به شرایط دانشجو با یکدیگر متفاوت است. جهت کسب اطلاع از این شرایط و میزان این تخفیف ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

وام های شهریه ارشد آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی جهت رفاه حال بیشتر دانشجویان و آسان تر شدن تخصیل در این دانشگاه اقدام به پرداخت وام های شهریه به دانشجویان ارشد نیز می کند. با تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانید اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به شهریه دانشگاه آزاد بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با شهریه ارشد دانشگاه آزاد در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *