انتخاب رشته دکتری شهرسازی

انتخاب رشته دکتری شهرسازی





 
انتخاب رشته دکتری شهرسازی

رشته شهرسازی از جمله رشته های مهم و قابل توجه در میان رشته های تحصیلی دانشگاهی به شمار می رود و در طی دهه های اخیر بسیار مورد توجه متقاضیان و داوطلبان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی قرار گرفته است. رشته مهندسی شهرسازی در واقع به صورت مداخله در شهر به وسیله ساخت و ساز و طراحی معبر، تنظیم کردن محیط و فعالیت با هدف بالا رفتن کیفیت زندگی ساکنان شهری، برنامه ریزی و همین طور تفکر تعریف می شود. شهرسازی به کمک استفاده از روش ها و ابزارهای خود سعی می کند تا با طراحی کردن و تفکر نظمی خاص به حریم ها، محدوده ها، تراکم، کاربری اراضی و شبکه معابر ببخشد. باید عرض کنیم که در طول نیم قرن اخیر توجه بسیار زیادی به رشته مهندسی شهرسازی شده است و در دنیا کالج ها و دانشگاه های بی شماری رو به آموزش و تدریس آن آورده اند. این رشته تحصیلی دانشگاهی در حال حاضر کمکی چشمگیر و قابل توجه به حل مسائل و مشکلات شهری و پاسخ گویی به نیازهای مختلف عمومی جمعیت ساکن در شهرهای مختلف می کند. رشته شهرسازی همانند شمار بسیاری از رشته های دانشگاهی در دوره های تحصیلی مختلفی همچون کارشناسی، ارشد و دکتری مورد تدریس و آموزش قرار می گیرد. در این مقاله به بحث در رابطه با انتخاب رشته دکتری شهرسازی برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با انتخاب رشته دکتری شهرسازی به دست آورید.

نحوه انتخاب رشته دکتری شهرسازی

همان گونه که در جریان هستید در زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری شهرسازی کارنامه اینترنتی مختص هر یک از داوطلبان و متقاضیان در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتشار می یابد. در این کارنامه، اطلاعات مفید و مهمی همچون نمره کل داوطلب آزمون دکتری شهرسازی، رتبه کنکور این فرد و نمره کل وی در آزمون دکتری شهرسازی دیده می شود. در انتهای کارنامه کنکور دکتری شهرسازی می توان وضعیت مجاز شدن داوطلب در کنکور شهرسازی در مقطع دکتری را به وضوح مشاهده کرد. در صورتی که داوطلب رتبه مورد نیاز برای مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری شهرسازی را کسب کرده باشد باید به بررسی امکان انتخاب رشته فرد در دانشگاه های همچون خودگردان روزانه، شبانه و پیام نور بپردازیم. در این مرحله افراد مجاز به انتخاب رشته در دو دانشگاه سراسری و آزاد در دوره دکتری شهرسازی از یکدیگر جدا می شوند و لزوماً باید به دو سایت مختلف سازمان سنجش و سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رشته دکتری شهرسازی مراجعه نمایند. با توجه به شرایط از قبل تعیین شده برای پذیرش دانشجوی دکتری شهرسازی در دانشگاه آزاد اسلامی به هر داوطلب متقاضی ادامه تحصیل در دکتری شهرسازی دانشگاه آزاد فرصت انتخاب 40 کد رشته محل در زمان انتخاب رشته دکتری شهرسازی داده می شود. پس از انجام کامل فرایند انتخاب رشته دکتری شهرسازی یک کد 15 رقمی جهت هر کدام از افراد صادر می شود.

 

زمان انتخاب رشته دکتری شهرسازی

نتایج اولیه کنکور دکتری شهرسازی در آخرین روزها از فروردین ماه سال تحصیلی 1398 توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور به عرض کلیه متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری دکتری شهرسازی می رسد. بر طبق اعلام رسمی سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته آنلاین دکتری شهرسازی در هفته اول از ماه دوم سال 98 یعنی اردیبهشت ماه انجام می پذیرد. پس از آن کلیه داوطلبان قبول شده مجاز به انتخاب رشته دکتری شهرسازی هستند.

شرایط انتخاب رشته دکتری شهرسازی

شرط انتخاب رشته دکتری شهرسازی وابسته به نتیجه کارنامه اولیه آن دارد که در آن در مقابل هر یک از دانشگاه های پذیرنده مانند پیام نور و غیر انتفاعی وضعیت مجاز شدن یا نشدن هر داوطلب تعیین شده است. باید خدمتتان عرض کنیم که این شرط جهت تمامی داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دکتری رشته شهرسازی در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری شهرسازی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره و نحوه انتخاب رشته دکتری زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته دکتری شهرسازی در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *