آیدانیتو > پزشکی و پیراپزشکی کانادا
مهاجرت به کانادا

پزشکی و پیراپزشکی کانادا

 


پزشکی و پیراپزشکی در کانادا
تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی آرزوی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در سراسر دنیا است. سیستم آموزشی کانادا یکی از پیشرفته ترین و با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در جهان است و هر ساله هزاران دانش آموز و دانشجو از کشورهای دور و نزدیک، برای ادامه تحصیل وارد این کشور می شوند. بسیاری از این متقاضیان، از علاقه مندان تحصیل پزشکی بدون کنکور و پیراپزشکی در کانادا هستند.
ورود به رشته های گروه پزشکی در کانادا به هیچ عنوان آسان نیست و در حال حاضر حتی شهروندان کانادایی به علت رقابت بالا و ظرفیت های محدود، برای تحصیل این رشته ها به کشورهای دیگر می روند.
یکی از پیش نیازهای تحصیل در رشته پزشکی در کانادا، شرکت در آزمون (MCAT (Medical College Admission Test است. متقاضیان این رشته باید دارای یک مدرک کارشناسی یا معادل آن در رشته هایی مثل زیست شناسی، شیمی و… باشند.
ورود به سیستم پزشکی کانادا آن قدر سخت است که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کشورهای دیگر، برای پذیرفته شدن در رشته هایی مثل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و ….. مشکلات و دغدغه های زیادی پیش رو دارند.
معمولاً پیشنهاد کانادا برای افرادی در چنین موقعیتی این است که رشته های جایگزین و میان بری را بخوانند که ورود به آن ها ساده تر از رشته ای مثل پزشکی و دندان پزشکی است و همچنان در حوزه سلامت و درمان قرار می گیرد.
در ادامه به معرفی تعدادی از مهم ترین رشته های پزشکی و پیراپزشکی کانادا می پردازیم:
پزشکی در کانادا
کسانی که در کانادا آرزوی پزشک شدن دارند، راهی طولانی پیش رویشان است. آن ها ابتدا باید چهار سال در کالج درس بخوانند و مدرک کارشناسی را در رشته ای مثل بیولوژی کسب کنند، بعد در آزمون MCAT  شرکت کنند. در نهایت فرد با توجه به نمرات لیسانس و نمره آزمون ورودی پزشکی، در این رشته پذیرفته می شود یا نمی شود.
معمولاً دانشگاه های کانادایی دانشجویان خارجی را برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی نمی پذیرند و متقاضیان باید شهروند کانادا باشند یا اقامت دائم داشته باشند.
پرستاری در کانادا
متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری در کانادا باید دانشی غنی در زبان انگلیسی داشته باشند و با ارائه مدرک هایی مثل IELTS, TOEFI یا CAE برای تحصیل در رشته پرستاری تقاضا کنند. شرایط پذیرش هر دانشگاه در رشته پرستاری متفاوت است اما مدرک فارغ التحصیلان از دبیرستان و دانش زبان انگلیسی یا فرانسه در اکثر دانشگاه ها اهمیت زیادی دارد.
برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، 32 کدرشته محل ارشد و 15 کدرشته محل دکتری رشته پرستاری، در استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، کبک و نوا اسکوشیا ارائه می شوند. هزینه تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی حدوداً 18/806 دلار و در مقاطع بالاتر 12/183 دلار است.
فیزیوتراپی در کانادا
کسانی که در رشته فیزیوتراپی تخصص دارند، با بیمارانی کار می کنند که از یک مشکل حرکتی، درد در مفاصل، عضلات، استخوان ها و… رنج می برند. تحصیل در این رشته منجر به کار در شغلی می شود که با توجه به کوتاه تر بودن دوره اش نسبت به رشته هایی مثل پزشکی، بسیار پر درآمد است.
برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مدرک دیپلم و مهارت زبان کافی است و برای تحصیل در مقاطع بالاتر متقاضی باید حتماً لیسانس فیزیوتراپی، سابقه کار و نمره زبان بالایی داشته باشد. برای تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور هم میتوانید اقدام نمائید.
دندانپزشکی در کانادا
برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا، متقاضی باید دارای یک مدرک لیسانس یک تا سه ساله باشد و در آزمون ورودی دندانپزشکی کانادا قبول شود. برای اخذ مدرک دکتری دندانپزشکی هم فرد باید حتماً دارای مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی باشد.
در این مقاله به بررسی موضوع پزشکی و پیراپزشکی کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «تحصیل در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی کانادا ،می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *