مهاجرت به کانادا

کار در کانادا






 


کار در کانادا

کانادا دومین کشور پهناور جهان و واقع در بخش شمالی قاره آمریکا است. این کشور از جنوب با ایالات متحده آمریکا هم مرز است. اتاوا پایتخت کشور کانادا و تورنتو، مونترآل و ونکوور سه ناحیه وسیع دیگر هستند.

کشور کانادا یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان است و از نظر سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مرتبه بسیار بالایی دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های کانادا این است که در کنار پیشرفته بودن بسیار مهاجرپذیر است و به همین دلیل مهاجران بسیاری از سراسر دنیا به منظور ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج و… وارد این کشور و بعد از مدتی مقیم دائم آن می شوند.

کار در کانادا یکی از مهم ترین و شایع ترین روش ها برای ماندگاری در این کشور است. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به موضوع کار در کانادا، مهاجرت کاری، کار در کانادا بعد از تحصیل و سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا بپردازیم.

کار در کانادا بعد از اتمام تحصیل

بسیاری از دانشگاه های کانادا در فهرست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و از نظر علمی و پژوهشی بسیار با کیفیت اند. همین ویژگی ها در کنار کمک هزینه های تحصیلی بسیاری که دولت کانادا و دانشگاه هایش در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند، باعث می شود که افراد زیادی، همه ساله، برای تحصیل وارد کانادا بشوند.

دغدغه بسیاری از این دانشجویان این است که بتوانند بعد از فارغ التحصیلی در کانادا مشغول به کار شوند و اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

یکی از روش های کار در کانادا بعد از تحصیل، استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. یکی از برنامه های این سیستم برنامه تجربه کانادایی (CEC) است و جذابیت زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد. CEC بر خلاف سایر برنامه های اکسپرس اینتری مبتنی بر امتیاز نیست و هر فردی بعد از یک سال کار در کانادا واجد شرایط این برنامه می شود. دانشجویان بین المللی که بعد از فارغ التحصیلی به مدت یک سال مجوز کار در این کشور را داشته باشند، در این برنامه قرار می گیرند و می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

سیستم Express Entry  یا ورود سریع، سیستمی است که برای مهاجرت متخصصین و کارگران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. فرایند انتخاب افراد در این سیستم به این صورت است که متقاضیان بر اساس تجربه کاری، سن، تحصیلات، معلومات زبان انگلیسی یا فرانسه، رزومه، داشتن یا نداشتن اقوام درجه یک در کانادا و…. امتیاز بندی می شوند و از کسانی که امتیاز بالایی داشته باشند دعوت می شود که برای کار در کانادا ویزا دریافت کنند و با ورود به این کشور، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.

ثبت شرکت در کانادا

یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت و کار در کانادا، ثبت شرکت در این کشور است. متقاضیان ثبت شرکت در کانادا می توانند با برنامه ریزی دقیق، انتخاب نام دقیق تجاری، ثبت نام شرکت و طی کردن مراحله قانونی و حقوقی، شرکتشان را ثبت و کسب و کارشان را راه بیاندازند.

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا

درهای کشور کانادا به سوی کسانی که از تمکن مالی برخوار هستند و می توانند با سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار موجب رونق هر چه بیشتر اقتصاد این کشور بشوند باز است. بعضی از استان های کانادا برنامه های ویژه ای را برای جذب مدیران و سرمایه گذاران ارائه می دهند. در این برنامه آن ها اعلام می کنند که چه کسانی و با چه میزان سرمایه و تجربه مدیریت می توانند در استان مورد نظر کارآفرینی کنند.

کارآفرینان و سرمایه گذاران می توانند با پشت سرگذاشتن شرایط و مراحل قانونی در این استان ها مشغول به کار شوند و اقامت کانادا را اخذ کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه Startup

 با استفاده از ویزای Startup ، کسانی که ایده ای نو و کارآمد داشته باشند، می توانند وارد کانادا شده، شغل ایجاد کنند و خودشان و خانواده شان مقیم دائم کانادا بشوند. برای اخذ این ویزا، فرد باید بتواند یکی از سازمان های معرفی شده توسط اداره مهاجرت کانادا را جذب ایده خود کند تا آن سازمان حاضر شود که برای طرح متقاضی سرمایه گذاری کند.

در این مقاله انواع روش های کار در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطالعه مقاله «مهاجرت کاری به کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کار در کانادا و مهاجرت کاری به این کشور، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *