مهاجرت به انگلیس

تحصیل در مدارس روزانه انگلستان






تحصیل در مدارس روزانه انگلستان

کشور انگلستان از جمله برترین و محبوب ترین کشورها برای ادامه تحصیلات چه در دوران مدرسه و چه دانشگاه محسوب می شود. در حقیقت، مدارک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه ها و یا مدارس انگلستان ارزش و اعتبار بسیار بالایی دارند. دلیل اثبات این ادعا وجود دانشگاه ها و مدارس قدیمی و با سطح کیفی بالا بوده که در نقاط مختلف این کشور مشغول به ارائه دوره های مختلف تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان هستند. در مورد مدارس انگلستان باید بگوییم که این مدارس در چهار دسته بین المللی، خصوصی، شبانه روزی و دولتی تقسیم بندی می گردند. در حقیقت، مدارس دولتی، خصوصی، و بین المللی همگی جزء مدارس روزانه این کشور قرار می گیرند. در این مقاله بحث تحصیل در مدارس روزانه انگلستان را پیش می کشیم، پس ما را همراهی کنید تا تمامی اطلاعات ضروری در رابطه با تحصیل در مدارس روزانه انگلستان را به دست آورید.

تحصیل در مدارس دولتی انگلستان

مدارس دولتی انگلستان جزء مدارس روزانه این کشور بوده که اداره آن بر عهده دولت انگلیس است. تحصیل در مدارس دولتی روزانه انگلستان برای هر دو قشر شهروندان و خارجیان مقیم این کشور کاملاً رایگان بوده و هیچ هزینه ای را شامل نمی شود. به بیان دیگر، اکثر هزینه های تحصیل در این نوع مدارس به وسیله مالیات پرداخت می گردد.

باید بدانید که استانداردها و کیفیت تحصیل در این قبیل مدارس تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند. شماری از مدارس دولتی روزانه در انگلستان امکاناتی فوق العاده عالی و همین طور تدریسی بسیار سطح بالا و با کیفیت را به دانش آموزان مشغول به تحصیل در آن ها عرضه می کنند. ولی عملکرد بعضی دیگر از این قبیل مدرسه ها خوب ارزیابی نمی شود. علاوه بر این ها، مدارک در نظر گرفته شده برای ورود و تحصیل در آن ها مشابه یکدیگر نیست. مورد دیگر این است که امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزانی با قصد اقامت کوتاه مدت در انگلیس در شماری از مدارس دولتی روزانه وجود ندارد، ولی برخی دیگر از این نوع مدارس، این ملاک را جهت پذیرش دانش آموزان در نظر نمی گیرند.

مدارس خصوصی روزانه در انگلستان

مدارس خصوصی روزانه در انگلستان به نام مدارس مستقل نیز در میان مردم شناخته می شوند. تعداد بی شماری از این نوع مدارس، دوره های بین المللی مقطع کارشناسی را نیز برای دانش آموزان فراهم می کنند. سطح بالای تدریس در مدارس خصوصی روزانه انگلستان موجب جذب زیادی از دانش آموزان به آن ها شده است. باید بگوییم که در مقایسه با مدارس دولتی روزانه، کلاس های درس با تعداد کمتری از دانش آموزان تشکیل می شود. در کنار شهریه پرداختی برای مدارس خصوصی دولتی انگلستان، والدین باید پرداخت هزینه برای لوازم التحریر و لباس فرم فرزندانشان را نیز تقبل کنند.

مدارس بین المللی روزانه در انگلستان

مدارس بین المللی روزانه انگلستان گزینه ای بسیار مناسب برای ادامه تحصیل فرزندان افراد مهاجر به این کشور است. برنامه های درسی متنوع این قبیل مدارس می تواند افراد را به ادامه تحصیل در آن ها ترغیب کند. باید بگوییم که شهر لندن بیشترین تعداد مدارس بین المللی روزانه را دارا بوده و تعداد بی شماری از مهاجران کشورهای خارجی مشغول به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف آن هستند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در مدارس روزانه انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه مسکن دانش آموزان در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در مدارس روزانه انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *