آیدانیتو > پزشکی و پیراپزشکی در سوئد
مهاجرت به سوئد

پزشکی و پیراپزشکی در سوئد

 


پزشکی و پیراپزشکی در سوئد
دانشگاه های سوئد از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و در لیست بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان هستند. به همین دلیل تحصیل در سوئد متقاضیان بسیار زیادی دارد و همه ساله هزاران نفر در سراسر جهان به دنبال ادامه تحصیل در سوئد هستند.
تحصیل پزشکی و پیراپزشکی در سوئد طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر مؤسسه کارولینسکا در لیست 10 دانشگاه برتر جهان، برای تحصیل پزشکی، رتبه ی ششم را به خود اختصاص داده است. و دو دانشگاه دیگر این کشور در بین صد دانشگاه برتر هستند. برای پزشکی بدون کنکور چقدر اطلاعات دارید؟
در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع تحصیل و کار در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در سوئد بپردازیم.
تحصیل پزشکی در سوئد
تحصیل پزشکی در سوئد 11 ترم یا پنج سال ونیم طول می کشد. زبان تحصیل در این رشته معمولاً سوئدی است. دانشگاه های مختلف دوره هایی را برای یادگیری زبان سوئدی ارائه می دهند و این دوره ها هزینه ای جدا از هزینه تحصیل دارند.
دانشجویانی که موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد برای تحصیل در این رشته باشند، ابتدا در یک دوره دو ساله واحدهایی مثل باکتری شناسی، ویروس شناسی، آسیب شناسی، و… را پشت سر می گذارند. این دوره تحصیلات پیش بالینی نام دارد.
بعد از اتمام دوره کامل تحصیل پزشکی، فرد فارغ التحصیل باید در دوره های کارآموزی ای که در بیمارستان ها برگزار می شوند، شرکت کند.
مدارک لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی در سوئد شامل موارد زیر هستند:
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی (TOEFL , IELTS)
  • آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه آن
  • ریز نمرات و ترجمه آن ها
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آزمایش های پزشکی
  • مدارک شناسایی و ترجمه آن ها
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات توانایی مالی
هزینه تحصیل پزشکی در سوئد بین چهار تا ده هزار دلار در سال است. اکثر مدارک پزشکی ای که از دانشگاه های سوئد اخذ می شوند، در ایران مورد تأیید وزارت بهداشت هستند. تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور هم امکان پذیر است و شما در تماستان با مشاوران آیدانیتو میتوانید تمامی اطلاعات را دریابید.
تحصیل پیراپزشکی در سوئد
همان طور که گفتیم به علت اعتبار زیاد دانشگاه های سوئد و انواع امکانات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه های این کشور، تحصیل در رشته های مختلف از جمله رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سوئد طرفداران زیادی دارد. در این جا به شرایط تحصیل در رشته هایی مثل پرستاری و فیزیوتراپی می پردازیم.
تحصیل در رشته های پرستاری و فیزیوتراپی در سوئد
از آن جایی که کشور سوئد در حوزه های کاری رشته هایی مثل پرستاری و فیزیوتراپی با کمبود نیرو مواجه است، شرایطی عالی ای را برای متقاضیان تحصیل در این رشته ها فراهم کرده است.
شرایط تحصیل در رشته های پرستاری و فیزیوتراپی در سوئد
برای تحصیل در این دو رشته هیچ محدودیت سنی ای وجود ندارد و کسانی که مدرک آیلتس5/5 داشته باشند، می تواند برای تحصیل در این دو رشته اقدام کنند. هزینه هر ترم تحصیل در رشته های پرستاری و فیزیوتراپی معادل 75000 کرون است.
یکی از بهترین مزیت های تحصیل در این رشته ها این است که بعد از یک سال ونیم تحصیل موفقیت آمیز در این دو رشته، افراد می توانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند و بخش اعظمی از هزینه های خود را تأمین کنند.
در حال حاضر از آن جایی که پزشکی و پیراپزشکی در سوئد با کمبود نیرو مواجه است، دولت این کشور اعلام کرده است که کسانی که دارای مدرک تحصیلی و تجربه کاری کافی در این رشته ها باشند، می توانند بعد از یادگیری زبان سوئد، در این کشور مشغول به کار شوند.
در این مقاله به موضوع پزشکی و پیراپزشکی در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «مهاجرت کاری به سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل و کار، در رشته های مختلف در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *