بدون کنکور, پزشکی بدون آزمون

پزشکی بدون کنکور تهران

پزشکی بدون کنکور تهران
در این مقاله به موضوع پزشکی بدون کنکور تهران خواهیم پرداخت. داوطلبان عزیزی که قصد دارند در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند، می توانند با مطالعه مقاله پیش رو از اطلاعات مورد نیاز بهره مند شوند. آیا پزشکی بدون کنکور تهران صحت دارد؟ در صورت صحت داشتن این ادعا، شرایط پذیرش به چه صورتی است؟ در ادامه ی مطلب به این مسائل خواهیم پرداخت. تحصیل در مقطع پزشکی از اهداف بسیاری از داوطلبان شرکت کننده در گروه علوم تجربی است که تنها تعداد محدودی از آن ها موفق به پذیرش خواهند شد. سایر داوطلبان یا باید خود را برای کنکور سال بعد آماده کنند و یا در رشته های بدون کنکور شرکت کنند. رشته پزشکی در گروه علوم تجربی و مقطع دکتری (دکترای پیوسته) قرار می گیرد.

پزشکی بدون کنکور در تهران
در دفترچه های بدون کنکور، رشته پزشکی وجود ندارد، داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور تهران را دارند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند که در ادامه توضیح خواهیم داد. پس می توانیم بگوییم امکان تحصیل پزشکی بدون کنکور در تهران وجود دارد. اما شرایطی برای این امر درنظر گرفته شده استکه تحصیل بدون کنکور پزشکی را صحبت و برای برخی غیر ممکن می کند. برای تحصیل در مقطع ارشد بدون کنکور میتوانید هر اطلاعاتی را که میخواهید از مشاوران آیدانیتو بگیرید.
شروط پذیرش پزشکی بدون کنکور تهران
داوطلبان در سال های گذشته می توانستند در دانشگاه های تهران به روش بدون کنکور  در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند اما در صورت داشتن شرایط زیر:
  • اولین شرط این بود که داوطلبان یا در رشته تجربی و یا رشته ریاضی (در دوران دبیرستان) به تحصیل پرداخته باشند و معدل دیپلم آن ها از 16 به بالاتر و معدل پیش دانشگاهی آن ها از 17 به بالا باشد.
  • شرط دوم، گذراندن 72 واحد از دروس پزشکی در یکی از دانشگاه های خارج از کشور است که باید مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم بود.
معدل واحدهای گذرانده شده بیش از 15 می بود. داوطلبان عزیز باید لیست تأییدیه سال 97 را از سایت وزارت بهداشت و وزارت علوم دانلود می کردند. لیست تأیید هر بار مورد بازبینی قرار می گیرفت و دچار تغییراتی میشد.
 
پذیرش پزشکی بدون کنکور دانشگاه های تهران
لازم به ذکر است داوطلبانی که قصد داشتند در دانشگاه های تهران پزشکی بدون کنکور را انتخاب کنند، تنها می توانستند پردیس های تهران را مورد بررسی قرار دهند و به پردیس هایی که پزشکی ارائه می دهند، درخواست پذیرش ارسال کنند. در واقع انتقالی داوطلبان از دانشگاه خارج از کشور به به داخل ایران صورت می گیرد که می توانست روش مناسب برای داوطلبانی که تمایل به رقابت در کنکور ندارند، مناسب باشد. 
شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور
با توجه به قوانین جدید که از سال 97 به مرحله اجرا می رسد لغو این امکان برای دانشجویان است ، در واقع دانشجویان دیگر نمی توانند از شرایط انتقالی به پردیس های خودگردان ارائه دهنده رشته پزشکی استفاده کنند. تنها فارغ التحصیلان در دانشگاه های معتبر می توانند به داخل کشور بازگردند.
پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه پزشکی بدون کنکور تهران مقاله لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 97 را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پزشکی بدون کنکور تهران با مشاوره آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *