پزشکی بدون آزمون, تکمیل ظرفیت دکتری مهندسی کامپیوتری-معماری سیستم های کامپیوتری

لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور98

لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور


لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور98

با توجه به اینکه رشته های پزشکی از جمله رشته های پرطرفدار در ایران و سایر کشورها به شمار می رود، قصد داریم در این مقاله لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 98 و جزئیات این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. همان طور که می دانید پذیرش در رشته پزشکی یکی از سخت ترین و پیچیده ترین راه ها و رشته های تحصیلی است. پذیرش با آزمون کنکور سراسری در رشته های پزشکی کار ساده ای نیست و رقابت بین داوطلبان بسیار بالاست که معمولاً با توجه به ظرفیت های دانشگاه ها و تعداد شرکت کنندگان بسیاری از داوطلبان از تحصیل در رشته پزشکی جا می مانند اما یکی از راه های دیگر تحصیل در مقطع پزشکی، پزشکی بدون کنکور است که لازم است متذکر شویم پذیرش بدون کنکور پزشکی صحت دارد و در صورتی که داوطلبان از شرایط (هر چند سخت) برخوردار باشند، می توانند در رشته های پزشکی تحصیل کنند. در این مقاله قصد داریم لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 98 را خدمت داوطلبان عزیز ارائه کنیم. قبل از ارائه لیست لازم است از دوره های پذیرنده پزشکی بدون کنکور مطلع شوید.

دانشگاه های پذیرنده پزشکی بدون کنکور

داوطلبان عزیز قبل از هر چیزی نیاز است دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور پزشکی را بشناسید. با توجه به شرایط خاصی که در مقالات مرتبط ذکر شد و با تغییر رو به رو شد، تحصیل در ایران به روش بدون کنکور تنها از طریق انتقالی از دانشگاه های سایر کشورها که مورد تأیید وزارت بهداشت باشد، قابل بررسی است. داوطلبان تنها می توانند در پردیس خودگردان دانشگاه های زیر درخواست پذیرش داشته باشند.

  • پردیس خودگردان تهران
  • پردیس خودگردان مشهد
  • پردیس خودگردان شیراز
  • پردیس خودگردان اصفهان
  • پردیس خودگردان تبریز

تنها 5 دانشگاه در پردیس خودگردان از پذیرش بدون کنکور پزشکی استقبال می کردند. به عنوان مثال در تهران دانشگاه تهران در پردیس خودگردان کیش درخواست پذیرش داوطلبان را در صورتی که داوطلبان از شرایط گفته شده برخوردار باشند، قبول می کرد. در ادامه می توانید دانشگاه های برخی از کشورهایی که مورد تأیید وزارت بهداشت ایران قرار می گیرند را مشاهده کنید.

لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت

در ادامه به بررسی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت می پردازیم:

نام دانشگاهکشورنام دانشگاهکشور
دانشگاه سگدمجارستاندانشگاه لان ژوچین
دانشگاه ایتوویوس لوراندمجارستاندانشگاه کشاورزی چینچین
دانشگاه مرکز اروپامجارستاندانشگاه سوچوچین
دانشگاه دبرسنمجارستاندانشگاه علوم پزشکی سرمایهچین
دانشگاه سمل وایزمجارستاندانشگاه صنعتی دالیانچین
دانشگاه پکمجارستاندانشگاه الکترونیک و فناوری چینچین
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپستمجارستاندانشگاه هونانچین
دانشگاه شمال شرقیچیندانشگاه اقیانوس چینچین
دانشگاه جنوب شرقیچیندانشگاه چین از علوم زمین (ووهان)چین
دانشگاه علم و صنعت شرق – چینیچیندانشگاه نفت چین (پکن)چین
دانشگاه سیچوانچیندانشگاه چونگ کینگچین
دانشگاه نشاندونگچیندانشگاه شانتوچین
دانشگاه فناوری جنوب چینچیندانشگاه تسینگ هاچین

 

شرایط رفاهی دانشگاه های پذیرنده

داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور را دارند، ابتدا باید از شرایط رفاهی و امکانات خوابگاه مطلع شوند. شرایط خوابگاه در هر کشور متفاوت است. به عنوان مثال در کشور چین داوطلبان در تمامی اتاق هایی که به داوطلبان تعلق می گیرد، تجهیزات زندگی از جمله تلویزین، اینترنت، و … وجود دارد. زندگی داوطلبان در دانشگاه های مختلف (پردیس دانشگاه ها و …) امن و راحت خواهد بود.

هزینه دانشگاه های بدون کنکور پزشکی

داوطلبان در هنگام انتخاب دانشگاه و کشور مورد نظر خود به شهریه ها و دوره های آموزشی توجه داشته باشند. به عنوان مثال در چین هزینه ها به صورت زیر است. شهریه دانشگاه های پزشکی: 2.600 الی 6.000 یوآن (یا RMB) هزینه درخواست ثبت نام: 800 یوآن هزینه پزشکی= 600 یوآن اجازه اقامت = 800 یوآن بیمه درمانی= 600 یوآن خرید کتاب= 3000 یوآن هزینه زندگی (بدون اجازه): 500 یوآن داوطلبان توجه کنند که هزینه ها در هر دانشگاه و شهر متفاوت است.

خبر تغییر قانون پذیرش بدون کنکور پزشکی

در اینجا موظفیم که خبر مهمی را به عرض شما برسانیم و آن هم خبر تغییر قانون پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های کشور است که موجبات درگیری فکری علاقمندان به ورود به این رشته را فراهم کرده است. این خبر مهم از این قرار است که همه افراد فارغ التحصیل رشته تجربی و علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی باید قید تحصیل بدون کنکور رشته پزشکی را در ایران بزنند و در صورت تمایل شدید به این کار برای یکی از دانشگاه های خارجی درخواست بدهند و تا زمان تمام شدن کامل دوره دکتری وارد میهن نگردند. مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات بهتر و دقیق تری را در رابطه با این قانون که زمان زیادی از ابلاغ آن نمی گذرد (سال گذشته این قانون گذاشته شد) بدست آورند. 

پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 98 برای اطلاع بیشتر به مقاله  ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98 مربوطه مراجعه کنید.
اگر سوالی در زمینه لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 98 را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *