انتخاب رشته دکتری فیزیک, بدون کنکور

پرستاری بدون کنکور شیراز

پرستاری بدون کنکور شیراز

پرستاری بدون کنکور شیراز

پرستاری در بین داوطلبان رشته تجربی محبوب است و جزو انتخاب های بسیاری از داوطلبان این گروه آزمایشی قرار می گیرد و به همین دلیل در کنکور سراسری رقابت سخت و فشرده ای بر سر قبولی در آن وجود دارد. رشته پرستاری فقط در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه می شود و رشته های علوم پزشکی فقط در نوبت روزانه دانشجو می پذیرند. علاقه مندان این رشته مایلند بدانند آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری وجود دارد یا نه و آیا دانشگاه های شهرهای مختلف و به خصوص شهرهای بزرگ در این رشته بدون کنکور دانشجو می پذیرند یا نه. اگر شما هم چنین سوالاتی دارید، در ادامه ی مقاله پرستاری بدون کنکور شیراز با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید مقاله آخرین تراز قبولی پرستاری آزاد را مطالعه نمایید.

رشته پرستاری بدون کنکور در شیراز
مقاله پرستاری بدون کنکور شیراز را با این نکته شروع می کنیم که اصولا در رشته های گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی که پرستاری که هم در این مجموعه قرار می گیرد، پذیرش بدون کنکور انجام نمی شود و برای تحصیل در این رشته در دانشگاه آزاد و سراسری باید در آزمون سراسری شرکت و پذیرفته شد. بنابراین در دانشگاه های علوم پزشکی هیچ کدام از شهرها پذیرش بدون کنکور پرستاری انجام نمی شود.
پذیرش پرستاری بدون کنکور
با مقدمه ای که در بخش اول مطلب پرستاری بدون کنکور شیراز گفته شد، به این نتیجه رسیدیم که برای پذیرش پرستاری بدون کنکور هیچ راهی وجود ندارد. اما کاملا اینطور نیست افرادی که می خواهند در رشته پرستاری بدون کنکور تحصیل کنند، یک راه دارند و آن هم این است که برای تحصیل به یکی از دانشگاه های خارج از کشور بروند. در سال های گذشته داوطلبان با گذراندن تقریباٌ نیمی از واحدهای رشته پرستاری در دانشگاه خارج از کشور، می توانستند به پردیس های ایران انتقالی بگیرند. اما در سال جاری (99) این امکان وجود ندارد و تنها راه ادامه تحصیل بدون کنکور، اقدام برای تحصیل در کشورهای خارجی است.
برای آگاهی از شرایط و ضوابط اخذ پذیرش بدون کنکور در سال جاری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
نقش سوابق تحصیلی در پذیرش پرستاری بدون کنکور

وقتی که صحبت از پذیرش بدون کنکور می شود، معیار پذیرش به سوابق تحصیلی، پرطرفداری یا کم طرفدار بودن رشته و عوامل مختلف دیگری مربوط می شود. اما اینکه سوابق تحصیلی به چه میزان در قبولی شما موثر خواهند بود، بستگی به قوانین مصوب در آن سال دارد. به همین سبب پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از میزان تاثیر سوابق تحصیلی خود در پذیرش بدون کنکور، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از میزان تاثیر سوابق تحصیلی خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج کشور
در سال های گذشته برخی از داوطلبانی که می خواستند شانس خود را برای تحصیل در رشته پرستاری امتحان کنند، پرستاری بدون کنکور را تنها راه پیش رو پس از قبول نشدن در کنکور می دیدند. مطابق شرایط آن زمان، داوطلبان پس از گذراندن 72 واحد درسی در کشوری خارجی که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بود، به ایران بازمی گشتند و در یکی از پردیس های مادر ایران به ادامه تحصیل می پرداختند. اما در حال حاضر شرایط ادامه تحصیل در پردیس ها متفاوت شده است. مطابق شرایط جدید انتقال دانشجویان پرستاری خارج از کشور، دانشجویان بایستی تمامی واحدها را در دانشگاه خارج از کشور با موفقیت سپری کنند و سپس به کشور بازگردند.
برای آگاهی از شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شرایط پذیرش بدون کنکور در رشته پرستاری
افرادی که می خواهند از شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور استفاده کنند، به این نکته توجه کنند که در سال های گذشته دانشجویان انتقالی از خارج از کشور فقط مجاز بودند در پردیس های دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل کنند و مدرکی که در پایان دوره تحصیل دریافت می کردند، هم از طرف پردیس دانشگاه علوم پزشکی که در آن تحصیل کرده اند، صادر می شد. شرایط پذیرش از این قرار بود که داوطلب باید دیپلم ریاضی یا تجربی دریافت کرده بود، معدل دیپلمش از 16 بالاتر بود، 72 واحد از دروس اصلی رشته را در دانشگاه خارج از کشور خوانده و امتحان داده بود و معدل واحدهای گذرانده اش از 15 کمتر نبود. ضمن اینکه دانشگاه خارجی محل تحصیل حتما باید مورد قبول و تأیید هم وزارت علوم و هم وزارت بهداشت بود، واحدهای گذرانده شده هم باید به تأیید هر دو وزارت خانه می رسید. اما در سال جاری، مطابق آخرین اطلاعیه ها، داستان پذیرش بدون کنکور بسیار فرق کرده است. جالب است بدانید که در حال حاضر هیچ دانشجویی نمی تواند پس از گذراندن 72 واحد در خارج از کشور، برای ادامه تحصیل و گذراندن مابقی واحدها به ایران برگردد، بلکه باید در همان کشور خارجی دوره را تمام نماید و در نهایت پس از فارغ التحصیلی، به شرط معتبر بودن مدرک از دید وزارت بهداشت و گذراندن مراحل سنجشی، امکان ورود به کشور وجود خواهد داشت. بر این اساس مدرک تحصیلی، مدرک کشور پذیرنده خواهد بود و داوطلبان به شرطی می توانند در مقاطع بالاتر در ایران به تحصیل بپردازند که مدرکشان مورد تایید ایران باشد.

اخذ پذیرش در رشته پرستاری از برترین دانشگاه های خارج کشور
امکان تحصیل در خارج از کشور، در دانشگاه های برتر دنیا، یک فرصت طلایی برای شما خواهد بود که اگر آن را از دست بدهید، مطمئنا پشیمان می شوید. اما نکته ای که باید به آن بسیار دقت کنید، تایید اعتبار مدرک (اعتبارسنجی مدرک) دانشگاه های خارجی توسط وزارت علوم و بهداشت است. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست دانشگاه های معتبر، رده بندی بهترین دانشگاه ها، شرایط و ضوابط پذیرش، هزینه زندگی و شهریه و هر آنچه باید درباره ی اخذ پذیرش در رشته پرستاری از بهترین دانشگاه های خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین برای اطلاع از پزشکی بدون کنکور و چگونگی های تحصیل در این زمینه بر روی لینک آبی کلیک کنید.
برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های خارجی و انتخاب بهترین دانشگاه جهت اخذ پذیرش در رشته پرستاری، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اخذ پذیرش پرستاری و قانون عدم خروج از کشور سربازان
اگر به سن قانونی رسیده اید، معافیتی در خدمت سربازی ندارید و تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را گرفته اید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی به منظور اخذ پذیرش با مشاوران نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از معافیت تحصیلی سربازی و شروط خروج از کشور  با مشاورین متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
 برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره پرستاری بدون کنکور به مطلب ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پرستاری  مراجعه کنید.

1 دیدگاه در “پرستاری بدون کنکور شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *