آیدانیتو > پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98
کارشناسی بدون کنکور

پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98





پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98

پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها باعث شده افرادی که به هر دلیل فرصت و امکان شرکت در آزمون سراسری را نداشتند و یا در این آزمون موفق نبودند و در رشته دلخواه شان پذیرفته نشده اند، بتوانند در دانشگاه تحصیل کنند و موقعیت شغلی خود را به این واسطه ارتقا دهند و یا شغل بهتری پیدا کنند. در این مطلب درباره پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 توضیح خواهیم داد که به دلیل پر طرفدار بودن رشته حسابداری سوال های زیادی درباره مطرح می شود.

زمان پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98

فراخوان پذیرش بدون کنکور رشته های کارشناسی در نیمه ماه مرداد از طرف سایت سنجش و در سایت این سازمان منتشر می شود. پذیرش بدون کنکور کارشناسی با انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان است. در واقع ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور در یک زمان انجام می شود. داوطلبان ورود بدون کنکور به دانشگاه، پس از انتشار فراخوان، در سایت سازمان سنجش دفترچه های مربوط به پذیرش براساس سوابق تحصیلی را دریافت کرده و شرایط آن را مطالعه کنند.

ملاک پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98

ملاک پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 ، مانند بقیه رشته هایی که بدون کنکور دانشجو جذب می کنند، سوابق تحصیلی متقاضیان در دوره متوسطه است. بنابراین، گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه یا همان دیپلم در شاخه نظری، فنی و حرفه ای، کاردانش، مدرک کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته و یا مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان دیپلمه شاخه نظری برای پذیرش و ثبت نام در این دوره لازم است. علاوه بر این، داوطلبان نباید مشکل خدمت نظام وظیفه داشته باشند. داوطلبان نظام جدید تا آخر شهریور 98 باید مدرک پیش دانشگاهی شان را دریافت کنند. داوطلبانی که مدرک کاردانی دارند هم تا همین زمان باید تحصیل در این دوره را به پایان برسانند. بدیهی است که اگر متقاضیان نتوانند مدارک درخواستی را ارائه دهند، حتی در صورت قبولی ثبت نام نخواهند شد.

ثبت نام کارشناسی حسابداری بدون کنکور

رشته حسابداری را داوطلبان سه گروه آزمایشی انسانی، ریاضی و تجربی می توانند انتخاب کنند. بنابراین داوطلبان هر کدام از گروه های مذکور در زمان مقرر از سایت سازمان سنجش کارت اعتباری خریداری کنند. پس از خریداری کارت و وارد کردن کد آن در محل تعیین شده، فرم انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار می گیرد. داوطلبان پیش از وارد کردن کد رشته های مربوطه در فرم انتخاب رشته، بهتر است یک پیش نویس از رشته های موردنظر براساس گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده اند تهیه کنند و آنها را براساس علاقه مندی اولویت بندی کنند. داوطلبان می توانند تا 150 کد رشته را انتخاب کنند. پس از تکمیل فرم هر متقاضی یک کد پیگیری 16 رقمی و یک کد ثبت نام 7 رقمی دریافت می کند. توصیه می کنیم متقاضیان این دو کد را در جای مطمئنی یادداشت کنند چون مشاهده نتایج فقط با ارائه مشخصات ثبت نام ممکن خواهد بود. کار دیگری که داوطلبان حتما باید انجام دهند این است که از فرم انتخاب رشته هم پرینت بگیرند و  کد رشته هایی که ثبت کرده اند را با فرم پیش نویس مطابقت دهند و در صورت وجود هر گونه اشتباه تا پایان زمان ثبت نام فرصت دارند آن را اصلاح کنند. داوطلبان عزیز به این نکته دقت کنند که فقط می توانند از دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی گروه آزمایشی مربوط به خود، کد رشته های حسابداری را انتخاب کنند.

پذیرش بدون کنکور حسابداری در چه دوره هایی صورت می گیرد؟

دانشگاه ها در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی و پیام نور بدون کنکور دانشجو جذب می کنند. در دفترچه های هر گروه آزمایشی، رشته ها و ظرفیت پذیرش آنها در هر دوره به تفکیک، موجود است. در رشته حسابداری بیشترین پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور صورت می گیرد.

اعتبار مدارک دانشجویانی که بدون کنکور در رشته حسابداری تحصیل کرده اند با دانشجویانی که از طریق آزمون به این رشته وارد شده اند تفاوت دارد؟

این سوال یکی از سوالات متداول داوطلبانی است که قصد استفاده از  پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 را دارند. پاسخ این است که نوع مدرک و محل تشکیل کلاس های دانشجویان بدون کنکور و با کنکور تفاوتی وجود ندارد. در مدرک کارشناسی دانشجویان بدون کنکور هم ورود پذیرش بدون کنکور درج نخواهد شد. تفاوتی که وجود دارد این است که دانشجویانی که بدون کنکور پذیرش شده اند، نمی توانند به دانشگاه دیگری انتقالی بگیرند و یا مهمان شوند. تنها در صورتی می توانند از این حق استفاده کنند که بعد از ثبت نام در دانشگاه ازدواج کرده باشند.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 دانشگاه آزاد

زمان پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد، مهر و بهمن است. در دانشگاه آزاد هم مانند دانشگاه سراسری، ملاک پذیرش بدون کنکور سوابق تحصیلی متوسطه‌ داوطلبان است. برای ثبت نام و پذیرش بدون کنکور کارشناسی حسابداری 98 دانشگاه آزاد نوبت مهر، داوطلبان در زمان اعلام شده که حدودا نیمه مرداد است، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و کارت اعتباری خریداری کنند. تفاوت دانشگاه آزاد و سراسری این است که در دانشگاه آزاد فقط امکان ثبت 10 کدرشته محل از میان رشته های اعلام شده در دفترچه پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته وجود دارد. بقیه مدارک مانند دیپلم و …مشابه دانشگاه سراسری است. در مقاله انتخاب رشته بدون کنکور 98 هم به نکته های خوبی اشاره شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *