آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98
انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98

حسابداری از رشته های پر طرفداری است که متقاضی زیادی برای تحصیل در آن در دانشگاه های آزاد و سراسری وجود دارد. این رشته بازار کار خیلی خوبی دارد و همین یکی از  دلایل پر متقاضی بودن رشته حسابداری است. با توجه به اینکه داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی می توانند رشته حسابداری را انتخاب کنند، اهمیت برخورداری از اطلاعات مربوط به درصد دروس و رتبه های قبولی روشن تر می شود و داشتن چنین اطلاعاتی به داوطلبان کنکور 98 کمک می کند باخیال آسوده تر و اطمینان خاطر بیشتر انتخاب رشته کنند. به همین سبب در این مطلب به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98 می پردازیم.

نگاهی کلی به وضعیت رشته حسابداری در کنکور 98

چند سال است که کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد ادغام شده اند و داوطلبان برای ورود به دانشگاه باید در یک آزمون شرکت کنند و در مرحله انتخاب رشته مسیر دانشگاه آزاد و سراسری جدا می شود. بنابراین برخلاف گذشته که داوطلبان کنکور دانشگاه آزاد قبل از آزمون و هنگام ثبت نام کارت انتخاب رشته را پر می کردند و با بقیه مدارک ارسال می کردند، در روند فعلی باید بعد از آزمون و اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته انجام دهند و در آزمون وضعیت گروه های آزمایشی و ضرایب دروس دقیقا مانند آزمون سراسری است. رشته حسابداری در هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی در دو مقطع کارشناسی و کاردانی ارائه می شود. در جدول زیر زیر گروه رشته حسابداری در هر یک گروه های آزمایشی قابل مشاهده است:
زیرگروهمقطعگروه آزمایشی
سهکارشناسیانسانی
سهکاردانیانسانی
چهارکارشناسیتجربی
چهارکاردانیتجربی
یککارشناسیریاضی
یککاردانیریاضی

  جدول عنوان های درسی زیر گروه هایی که رشته حسابداری زیر مجموعه آنهاست :

آزمون اختصاصیآزمون عمومی
ریاضیتجربیانسانیضریب هادروس
ضریبعنوان‌درسضریبعنوان درسضریبعنوان درس  
چهارریاضیدوزیست‌شناسیدوزبان‌وادبیات‌فارسیچهارزبان و ادبیات فارسی
سهفیزیکیکزمین شناسییکزبان عربی
دوشیمیچهارریاضیسهاقتصادسهدین و زندگی
  دوشیمیچهارریاضی
  سهفیزیکیکروان‌شناسیدوزبان عربی
    دوعلوم اجتماعی
    یکتاریخ و جغرافیدوزبان انگلیسی
    یکفلسفه و منطق
         

 

اهمیت تحلیل کارنامه در انتخاب رشته حسابداری آزاد 98

تحلیل کارنامه داوطلبان آزمون سراسری در سال های گذشته کمک می کند داوطلبان از وضعیت قبولی در رشته موردنظرشان برآورد کلی داشته باشند و بتوانند هوشمندانه و با آگاهی کامل انتخاب رشته کنند. اما این نکته را هم باید در نظر داشت که ظرفیت دانشگاه ها، وضعیت بازار کار، گرایش های داوطلبان کنکور و وضعیت علمی هر سال تا اندازه ای تغییر می کند و نمی توان حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98 را برای قبولی در سال 98 در رشته حسابداری به طور قطعی و یقینی مبنا قرار دارد و همان طور که گفتیم فقط برای به دست آوردن برآورد کلی در جهت تعیین محدوده رتبه قبولی باید به آن اتکا کرد.

درصدهای آخرین رتبه های قبولی در آزمون 96 رشته حسابداری

در جدول زیر دو نمونه کارنامه آخرین رتبه های قبولی در رشته حسابداری را قرار داده ایم:
عنوان های دروس آزمون عمومی و اختصاصی درصدهادرصدها
زبان و ادبیات فارسی53
عربی42-
دین و زندگی109
زبان انگلیسی60
ریاضی35-
اقتصاد136
ادبیات70
عربی00
تاریخ و جغرافی69
علوم اجتماعی188
فلسفه و منطق73
روانشناسی105
رتبه کشوری4005269453
 

آخرین تراز و رتبه قبولی در رشته حسابداری دانشگاه آزاد 98

در آخرین بخش حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی حسابداری آزاد 98 آخرین ترازها و رتبه های قبولی دانشگاه آزاد را بررسی می کنیم. آخرین تراز قبولی سهمیه عادی در در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در رشته حسابداری 5512 بود. آخرین رتبه های قبولی به ترتیب، در واحدهای تهران غرب 42799 و در واحد کرج 100142 بود. مطالعه مقاله  نحوه انتخاب رشته آزاد 98 را هم به منظور آگاهی از شرایط و نحوه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد پیشنهاد می کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *