آیدانیتو > ویزای تحصیلی ترکیه
مهاجرت به ترکیه

ویزای تحصیلی ترکیه






ویزای تحصیلی ترکیه

کشور ترکیه از آن دسته کشورهایی است که با داشتن بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه ها، فضایی عالی را جهت ادامه تحصیل برای افراد به وجود آورده است. از دیگر مزیت های تحصیل در این کشور علاوه بر سطح بالای کیفی دانشگاه ها، پایین بودن هزینه تحصیل در آن است که همین موضوع افراد بسیاری را به حضور در ترکیه و ادامه تحصیلات دانشگاهی ترغیب می کند. باید بگوییم که دوره کارشناسی در دانشگاه های ترکیه به طور معمول چهار سال، کارشناسی ارشد دو سال و مقطع دکتری چهار سال به طول می انجامد. نکته دیگر این است که، پذیرش دانشجویان در اکثر دانشگاه های ترکیه و در مقطع فوق لیسانس و دکتری به وسیله آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها صورت نمی گیرد و هر کدام از دانشگاه ها مطابق شرایط خود اقدام به برگزاری آزمون جداگانه ای می کنند. این آزمون ها در هر سال دو بار از طرف دانشگاه ها اجرا می شوند. جهت ادامه تحصیل در ترکیه به ویزای تحصیلی ترکیه نیاز است و باید پیش از اقدام به تحصیل در این کشور، ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کنید. در این مقاله، به بحث در مورد ویزای تحصیلی ترکیه برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به دست آورید.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

تمامی دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و مهاجرت به این کشور را دارند بایستی ابتدا جهت شرکت در دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی و پذیرش در این کشور، اقدامات لازم را انجام دهند. اخذ مجوز و تأییدیه شرکت دانشجویان در این دوره های آموزشی به وسیله اخذ پذیرش در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ترکیه و یا مراکز همسان سازی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش این کشور صورت می گیرد. هر یک از دانشجویان و افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های ترکیه بعد از اخذ نامه پذیرش خود در دوره های زبان ترکیه باید به کنسولگری های دولت ترکیه در ایران و سفارت خانه ها مراجعه نمایند و بعد از تأیید به آسانی ویزای تحصیلی ترکیه را اخذ نمایید. بدین ترتیب، می توانند مجوز ورود به ترکیه جهت تحصیل را دریافت کنند و با در دست داشتن ویزای تحصیلی ترکیه اقدام به ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی را نمایند. ویزای تحصیلی ترکیه به مدت یک سال اعتبار دارد و هر فرد دانشجو باید پیش از ورود به این کشور، تا قبل از گذشت یک ماه از اقامتش در ترکیه، با مراجعه به اداره امنیت این کشور، اقدام به اخذ اقامت کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

هر کدام از افراد متقاضی اقامت و مهاجرت به ترکیه جهت ادامه تحصیل باید برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، مدارکی را حاضر نماید که برخی از آن ها عبارتند از:

  • اخذ فرم درخواست دانشجو جهت دریافت ویزای دانشجویی ترکیه
  • اخذ نامه ای از دانشگاه مورد نظر
  • کپی پاسپورت ( تاریخ انقضای پاسپورت شما نباید از یکسال کمتر باشد)

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با اخذ ویزای تحصیلی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل نگاهی نیز به مقاله تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *