انتخاب رشته ارشد

ویرایش انتخاب رشته ارشد

ویرایش انتخاب رشته ارشد

هر ساله بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نتایج اولیه آزمون مذکور در قالب کارنامه ای به عنوان کارنامه کارشناسی ارشد در سایت شناخته شده سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و در دسترس داوطلبان و متقاضیان قرار می گیرد. کلیه داوطلبانی که مطابق این کارنامه منتشر شده مجاز به انتخاب رشته ارشد هستند ملزم به مراجعه به سایت سازمان سنجش در موعد مقرر و انتخاب رشته های مختلف تحصیلی در دوره ارشد هستند.

 

هر فرد باید در این زمان نسبت به درج رشته محل های مورد علاقه خود در سایت اقدامات ضروری را انجام دهد. در این بین، شماری از متقاضیان و داوطلبان بعد از کامل کردن فرم مخصوص انتخاب رشته های تحصیلی و دریافت کردن کد رهگیری 15 رقمی متوجه وجود اشتباه و خطایی در این فرم شوند و یا بنا به دلایل شخصی قصد جابجایی الویت های انتخاب شده و یا ایجاد تغییر در آن ها را داشته باشند.

 به منظور مساعدت و یاری این گروه از متقاضیان و داوطلبان امکان ویرایش انتخاب رشته ارشد را برای آن ها به وجود آورده است و به داوطلب این اجازه را می دهد که نسبت به اصلاح فرم انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کند. در این مقاله، به ذکر نکات و مطالب ضروری در ارتباط با ویرایش انتخاب رشته ارشد می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی ضروری را در رابطه با ویرایش انتخاب رشته ارشد و همچنین کارشناسی ارشد بدون کنکور به دست آورید.

زمان ویرایش انتخاب ارشد

باید خدمت شما دوستان گرامی داوطلب عرض کنیم که سامانه انتخاب رشته مقطع ارشد به صورت طراحی شده است که تمامی داوطلبان به صورت هم زمان با وارد کردن و درج اولویت های انتخاب شده خود در سایت می توانند نسبت به جابجایی و یا تغییر دادن این موارد انتخاب شده نیز اقدامات لازم را انجام دهند. خبر خوش این که حتی بعد از تمام شدن مراحل انتخاب رشته ها و دریافت کد رهگیری باز هم امکان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای هر یک از داوطلبان وجود دارد. اما توجه داشته باشید که این قابلیت تنها در بازه زمانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان و متقاضیان گذاشته می شود. با توجه به مشخص نبودن زمان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد به تمامی داوطلبان پیشنهاد می کنیم که به وسیله تماس با مشاوران آیدانیتو از این موضوع و از این بازه زمانی در نظر گرفته شده مطلع شوند.

از علاقه مندان به رشته پرستاری دعوت میشود به خواندن مقاله پرستاری بدون کنکور تا اطلاعاتی که میخواهند را بیابند.

نحوه ویرایش انتخاب رشته ارشد

تمامی داوطلبان به منظور انجام ویرایش انتخاب رشته ارشد باید در زمان مشخص شده به سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org وارد شوند و پس از وارد شدن به قسمت کارشناسی ارشد بر روی لینک سامانه جامع آزمون تحصیلات تکمیلی 98 کلیک کنید. در ادامه فرایند انجام ویرایش انتخاب رشته ارشد با وارد کردن کلیه اطلاعات ثبت نامی درخواستی میز کار هر یک از داوطلبان برای وی به نمایش در می آید که یکی از گزینه های گنجانده شده در آن ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد است. با انتخاب گزینه مذکور امکان مشاهده فرم انتخاب رشته برای داوطلب میسر می شود و وی می تواند دست به کار شود و جابجایی، حذف و یا اضافه را در مورد الویت های انتخابی خود انجام دهد. پس از پایان یافتن کار و با زدن ثبت نهایی تمامی تغییرات لازم اعمال می گردد و ویرایش انتخاب رشته ارشد پایان می یابد. نکته ای بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سازمان سنجش آموزش کشور در این مرحله محدودیت های خاصی را برای فرد داوطلب قائل می شود و تعداد دفعات انجام ویرایش انتخاب رشته ارشد را نیز برای وی تعیین می کند. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که تنها در یک مرحله ویرایش خود را انجام دهید و تعداد دفعات کلیک کردن بر روی دکمه ثبت نهایی را تا حد ممکن به حداقل برسانید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی ویرایش انتخاب رشته ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره انتخاب رشته بزنید.
برای آگاهی از نحوه و زمان ویرایش انتخاب رشته ارشد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *