انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته دکتری اقتصاد





 
انتخاب رشته دکتری اقتصاد

رشته اقتصاد از جمله محبوب ترین و شناخته شده ترین رشته های مورد تدریس در مراکز دانشگاهی کشور محسوب می شود. به لحاظ موضوعی می توان رشته اقتصاد را دارای دو وجه آسان و مشکل دانست. از این نظریه سرنوشت یکی کشور در زمینه های مختلفی از جمله صنعتی، تکنولوژی، علمی و اجتماعی در گرو چگونگی وضعیت اقتصادی آن است اهمیت بسیاری دارد این رشته علمی است که به کمک آن روند رشد اقتصادی یک کشور و در مجموع سرنوشت حال و آینده مملکتی تعیین می گردد. بازار کار اصلی رشته اقتصاد بحث بازارهای مرتبط با منابع مختلف از جمله منابع انرژی و مالی است. در مورد بازار کار رشته اقتصاد می توان گفت که شمار بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی امکان فعالیت در بنگاه های خدماتی، تجارتی و تولیدی را دارند. رشته اقتصاد در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری در مراکز مختلف دانشگاهی برای علاقه مندان و دانشجویان مورد آموزش و تدریس واقع می شود. در این مقاله، به بحث در مورد انتخاب رشته دکتری اقتصاد برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با انتخاب رشته دکتری اقتصاد به دست آورید.

نحوه انتخاب رشته دکتری اقتصاد

انجام انتخاب رشته دقیق و درست برای دکتری اقتصاد در گرو در دست داشتن اطلاعاتی درست و کاربردی است و داشتن همین اطلاعات گاهی باعث کسب نتایجی غیر قابل انتظار و عالی با وجود رتبه پایین برای شخص داوطلب دکتری اقتصاد شده است. از همین رو برای انجام انتخاب رشته اصولی در دکتری اقتصاد باید فاکتورهای اساسی و مهمی همانند میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کدام از گرایش ها، تجربه قبول شدگان، قبول شدگان سال های گذشته با رتبه مشابه شما دوست داوطلب و همین طور ظرفیت پذیرش در نظر گرفته شده برای دکتری اقتصاد توجه لازم را مبذول داشت. انتخاب رشته دکتری اقتصاد برای هر دو دانشگاه آزاد و سراسری در دو سایت جداگانه و مجزای سازمان سنجش آموزش کشور و سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد. در هر دو این دانشگاه ها هر داوطلب مجاز به انتخاب شمار مشخصی از کد رشته های دکتری اقتصاد است.

شرایط انتخاب رشته دکتری

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که شرایط انتخاب رشته دکتری اقتصاد در دانشگاه های سراسری با دانشگاه های آزاد هیچ تفاوتی ندارد و دقیقاً مشابه یکدیگر هستند. شرط انتخاب رشته دکتری اقتصاد بستگی زیادی به کارنامه اولیه منتشر شده ای دارد که در آن بر روی هر یک از دانشگاه های پذیرنده همانند پیام نور، شبانه و همین طور غیرانتفاعی شاهد درج شدن وضعیت مجاز شدن یا نشدن هر یک از داوطلبان و متقاضیان در کنکور دکتری اقتصاد هستیم.

زمان انتخاب رشته دکتری اقتصاد

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اقتصاد که به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه کتبی و اینترنتی صادر می شود. تمامی متقاضیان دکتری اقتصاد که مطابق کارنامه اینترنتی اولیه امکان انتخاب کد رشته محل های این رشته را در مقطع عالی دکتری دارند می توانند در زمانی از قبل تعیین شده اقدام به انتخاب رشته دکتری اقتصاد در سایت سازمان سنجش نمایند. از آن جایی که نتایج اولیه کنکور دکتری رشته اقتصاد در واپسین روزهای ماه فروردین توسط سایت سازمان سنجش به عرض کلیه متقاضیان شرکت کننده می رسد، زمان معمول در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته دکتری اقتصاد در ماه اردیبهشت( اولین هفته از این ماه ) در نظر گرفته شده است. باید خدمتتان عرض کنیم که احتمالاً انتخاب رشته دکتری اقتصاد در سال 1398 نیز دقیقاً در همین تاریخ صورت می گیرد ولی باز هم صلاح بر این است که در انتظار اطلاعیه های بعدی در ارتباط با زمان انتخاب رشته دکتری اقتصاد باشیم.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته دکتری اقتصاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به نحوه انتخاب رشته دکتری بزنید.
برای آنالیز کارنامه و رتبه و انتخاب رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *