مهاجرت به آلمان

هزینه مسکن در آلمان






 


هزینه مسکن در آلمان

زندگی در آلمان رویای بسیاری از مردم جهان است و علاقه مندی ساکنان بسیاری از کشورهای کره زمین به زندگی در آلمان دلایل بسیاری دارد. این کشور اروپایی در حال حاضر ثروتمندترین کشور قاره اروپا و دارای یکی از پویاترین اقتصادهای جهان است. به همین دلیل سطح زندگی در آلمان بالا و فرصت های شغلی بسیارند.

یاز سوی دیگر رشد منفی جمعیت در آلمان، این کشور را با کمبود نیروی کار در بسیاری از حوزه ها مواجه کرده و موجب شده است که درهای این کشور به روی افراد متخصص، حرفه ای و باتجربه باز شوند و مهاجرت کاری به آلمان امکان پذیر شود.

تحصیل در آلمان هم یک روش شایع برای ورود به این کشور است. دانشگاه های آلمان از نظر علمی بسیار معتبر هستند و تحصیل در آلمان تقریباً رایگان است به همین دلیل دانشجویان مستعد و توانمند زیادی در سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف وارد کشور آلمان و بسیاری از آن ها بعد از فارغ التحصیل مشغول به کار می شوند و بعد از مدتی اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند.

سرمایه گذاری، کارآفرینی، ثبت شرکت، ازدواج با یک فرد آلمانی و… هم شیوه های دیگری برای مهاجرت به آلمان هستند. آدم ها با اهداف و روش های مختلفی زندگی در آلمان را انتخاب می کنند اما همه این آدم ها دغدغه های مشترکی دارند. ی

کی از این دغدغه ها مربوط به هزینه مسکن در آلمان است. مهاجرت کار ساده ای نیست و کسانی که تصمیم می گیرند زندگی جدیدی را در کشوری دیگر آغاز کنند، باید با اطلاعات کامل و کافی این کار را انجام بدهند. آگاهی از هزینه مسکن در آلمان ، به دانشجویان، مهاجران، کارآفرینان و… کمک می کند که بودجه مالی خودشان را با هزینه زندگی در آلمان مقایسه کنند و تصمیم درستی بگیرند.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه خرید خانه در آلمان نسبتاً بالا است و به محل زندگی بستگی دارد. آلمان کشور اجاره نشین ها است و آدم های خیلی کمی در این کشور مالک هستند. به عنوان مثال، در شهر برلین فقط اقلیت محدودی در خانه ها و آپارتمان هایی زندگی می کنند که متعلق به خودشان است.

در مورد خرید خانه هیچ محدودیتی برای مهاجران و افراد غیر آلمانی وجود ندارد اما بیشتر مهاجران اجاره را به خرید ترجیح می دهند.

انواع مختلفی از خانه ها و آپارتمان ها با قیمت های متنوعی در شهرهای مختلف آلمان وجود دارند. اجاره خانه در شهرهایی مثل برلین و مونیخ بالا است و عجیب نیست که نیمی از حقوق ماهیانه کسی صرف اجاره شود.

هزینه مسکن در آلمان به منطقه ای که خانه یا آپارتمان در آن واقع شده و امکاناتی که ارائه می دهد وابستگی زیادی دارد. اما به طور متوسط هزینه ها به صورت زیر هستند:

اجاره ماهیانه

مسکن

۱۵۰۰-۲۰۰۰ یورو

خانه دو خوابه مبله

۱۰۰۰-۱۵۰۰ یورو

خانه دو خوابه غیر مبله

۸۰۰-۱۴۰۰ یورو

آپارتمان دو خوابه مبله

۶۰۰-۱۰۰۰ یورو

آپارتمان دو خوابه غیر مبله

 

در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع هزینه ها در کشور آلمان و روش های مهاجرت به این کشور، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل و مهاجرت به کشورهای خارجی، تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *