مهاجرت به ترکیه

دانشگاه های ترکیه






دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه در طول سال های اخیر به جهت اقتصادی و سیاسی به قطبی اصلی در منطقه بدل شده و آمار دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های ترکیه و مؤسسات آموزش عالی افزایش چشمگیری داشته است. باید بگوییم که در حال حاضر هزاران دانشجوی بین المللی در ترکیه مشغول به تحصیل بوده و 170 کالج و دانشگاه در این کشور به چشم می خورند. کیفیت بالای آموزشی در این مراکز دانشگاهی و کالج ها آینده کاری و زندگی شما را ضمانت می کنند. به دلیل نزدیکی ترکیه به ایران و موقعیت جغرافیایی آن، این کشور به مقصد مورد علاقه شمار زیادی از جوانان و دانشجویان تبدیل شده و ایرانیان نیز علاقه بسیاری به تحصیل در این کشور دارند. شاید شما نیز در ردیف افراد علاقه به گذراندن تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه های ترکیه باشید. اما پیش از هرگونه اقدامی جهت مهاجرت آشنایی با دانشگاه های ترکیه برای شما اهمیتی ویژه دارد. در این مقاله، به بحث در مورد دانشگاه های ترکیه می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود در مورد دانشگاه های ترکیه دسترسی پیدا کنید. در ابتدای مطلب حاضر، با لیست برترین دانشگاه های ترکیه آَشنا شده و سپس بخشی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران در ترکیه را خدمتتان بر می شماریم.

دانشگاه بیلکنت ترکیه ( Bilkent university)

دانشگاه بیلکنت ترکیه به عنوان اولین دانشگاه خصوصی در این کشور شناخته شده و در سال 1984 میلادی در شهر آنکارا تأسیس گردید. این دانشگاه عنوان بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه آنکارا را از آن خود کرده و مطابق رتبه بندی انجام شده در سال 2018 رتبه 401 را در میان دانشگاه های برتر دنیا به خود اختصاص داده است. دانشگاه بیلکنت بیشتر از 11 هزار دانشجو داشته و امکان آموزش در رشته های مختلف ورزشی را بدون پرداخت هیچ هزینه ای را برای دانشجویانش فراهم کرده است.

این دانشگاه بیشتر از 2000 هکتار مساحت داشته و یک مرکز آموزش موسیقی، دو مدرسه عالی شغلی، دو مدرسه عالی و 9 دانشکده را در خود جای داده است. قابل توجه شما دوستان که امکان آموزش دانشجویان در دانشگاه بیلکنت به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در نتیجه، هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای از بابت عدم تسلط به زبان ترکی نداشته باشید.

دانشگاه آتیلیم ترکیه ( Atilim university)

دانشگاه آتیلیم از جمله برترین دانشگاه های ترکیه بوده که در پایتخت این کشور یعنی آنکارا واقع شده است. تأسیس این دانشگاه مشهور به سال 1997 باز می گردد. در دانشگاه آتیلیم اکثریت قریب به اتفاق رشته ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان تدریس می شوند. این دانشگاه رتبه 601 برترین دانشگاه های جهان را در سال اخیر میلادی یعنی 2018 به دست آورد. از جمله بخش های دانشگاه آیتیلیم می توان به زمین والیبال و بسکتبال، رستوران، کافه، استخر زمین تنیس، سالن های کنفرانس ، آزمایشگاه ها و دانشکده های مختلف اشاره کرد.

دانشگاه کوچ ترکیه (Koc university)

دانشگاه کوچ ترکیه از جمله دانشگاه های خصوصی در این کشور بوده که درب آن در سال 1993 به روی مشتاقان علم گشوده شد. این دانشگاه، واقع در شهر استانبول است که از جمله برجسته ترین دانشگاه های ترکیه به شمار می رود. اختصاص رتبه 301 در میان دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی صورت گرفته در سال 2018 میلادی، خود گویای این مطلب است. از جمله رشته های مورد تدریس در دانشگاه کوچ ترکیه می توان به رشته حقوق، پرستاری، مدیریت و اقتصاد اشاره کرد.

دانشگاه بغازیچی ترکیه ( Bogazici university)

دانشگاه بغازیچی از جمله مهم ترین دانشگاه های ترکیه در زمینه تحقیقات است و در قسمت اروپایی تنگه مشهور بسفر قرار دارد. این دانشگاه از شش مؤسسه مختص دانشجویان دکتری و ارشد، دو مدرسه مخصوص دانشجویان دوره کارشناسی و چهار دانشکده تشکیل شده است. دانشگاه بغازیچی در سال 1863 میلادی احداث گردیده و در سال 2018 موفق به اخذ رتبه 401 در میان دانشگاه های دنیا شد. در این دانشگاه برتر در حدود 10 هزار دانشجو در دانشکده های مختلفی از جمله دانشکده مهندسی، علوم اداری، اقتصاد، ادبیات، علوم پایه و دانشکده تربیت مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه فنی استانبول ترکیه ( Istanbul Technical university )

دانشگاه فنی استانبول جزء سومین دانشگاه فنی قدیمی در دنیا بوده که از 5 پردیس مختلف تشکیل شده است. هر کدام از این پردیس ها در مناطق مهمی از شهر استانبول قرار دارند. پردیس ماسلاک، پردیس اصلی دانشگاه فنی استانبول بوده که در حومه شهر واقع شده است. از جمله امکانات این پردیس می توان به خوابگاه های دانشجویی اشاره کرد.

دانشگاه قاضی ترکیه (Gazi university)

دانشگاه قاضی (غازی) از جمله ده دانشگاه برتر در ترکیه بوده که به وسیله آتاتورک در سال 1926 میلادی تأسیس گردید. این دانشگاه مشهور از 26 مدرسه تحقیقات عالی، 9 مدرسه عالی و همین طور 15 دانشکده تشکیل شده است.

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم در ترکیه

به طور قطع به یقین، پیش از هر گونه اقدامی جهت ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های ترکیه ، هر فرد باید اطلاعاتی ضروری را در ارتباط با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در این کشور کسب کند. از جمله این موارد قرار داشتن دانشگاه مورد نظر در میان لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم است که اطلاع از آن می تواند بسیار برایتان مفید فایده باشد. در این بخش، شما را با لیست بخشی از دانشگاه های ترکیه مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم آشنا می کنیم. جهت اطلاع از لیست کامل این دانشگاه ها می توانید با مشاوران خبره و کارآزموده آیدانیتو تماس بگیرید.

گروه الف

گروه ب

Bilkent University

Sabanci University

Bogazici University

KOC University

 

Istanbul Technical  University

 

Middle East Technical University

 

Hacettepe University

 

Istanbul University

 

Gazi University

از جمله دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت می توانیم به دانشگاه کوچ، دانشگاه استانبول و دانشگاه آتاتورک اشاره کنیم.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دانشگاه های ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کار دانشجویی در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه دانشگاه های ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *