دکتری

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد

پس از اطلاع رسانی متقاضیان و داوطلبان از نتایج اولیه دکتری در هر سال تحصیلی فرد باید خود را برای انتخاب رشته دکتری برای دو دانشگاه آزاد و سراسری به شکل جداگانه آماده کند. در این بین، ممکن است شماری از داوطلبان دکتری در دانشگاه آزاد مایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی در مقطع دکتری اطلاع دقیقی از نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد نداشته باشند و سؤالات زیادی در این زمینه ذهن آن ها را به خود مشغول کرده باشد. به جهت آشنایی بیشتر داوطلبان و دانشجویان با این موضوع بحث مقاله حاضر را به نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد به دست آورید.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد به طول معمول در دومین ماه از هر سال یعنی در اردیبهشت ماه انجام می پذیرد. در ابتدا، دانشگاه آزاد اسلامی با انتشار دفترچه ای رشته ها و شهرهای پذیرنده آن ها را به اطلاع کلیه داوطلبان می رساند. حتی در این دفترچه، نحوه انتخاب رشته ها و شرایط پذیرش دانشجو در آن ها نیز عنوان شده است. هر فرد در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته دکتری و برخورداری از شرایط لازم امکان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را دارد. لازم به ذکر است که به احتمال زیاد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال 98 نیز در اردیبهشت ماه صورت می گیرد.

چگونه بهترین رشته را انتخاب کنیم؟

انتخاب رشته دکتری دانشگاه نیز با طی مراحلی چند انجام می پذیرد. برای شروع و به منظور انجام انتخاب رشته دکتری آزاد هر فرد می بایست اقدام به خریداری شناسه مخصوصی به نام شناسه اینترنتی انتخاب رشته از سایت مشهور مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org را خریداری کنند. پس از خریدن این شناسه به کمک وارد کردن اطلاعات این شناسه وارد درگاه انتخاب رشته اینترنتی شوند. در این مرحله از انتخاب رشته دکتری آزاد صفحه ای در مقابل شما باز می شود که می توانید کد رشته ها و اطلاعات شخصی خود را در آن مشاهده بفرمایید. در این زمان می توانید 40 کد رشته محل را از بین کد رشته محل های موجود انتخاب کنید. در زمان انتخاب رشته دکتری آزاد دقت و توجه لازم را به خرج دهید و تمامی کد رشته های انتخابی خود را با توجه به معیارها و ملاک هایی همچون علاقه و وضعیت فردی برگزینید. نکته مورد توجه در این زمینه هوشمند بودن سیستم انتخاب رشته است. به دلیل این ویژگی در صورت بروز خطای احتمالی از طرف شما این موضوع از طریق سیستم به اطلاع شما می رسد. نکته دیگر این که هرگز در هر مرحله از فرایند انتخاب رشته ها از دکمه Back یا برگشت استفاده ننمایید.

انتخاب رشته دکتری آزاد با آیدانیتو

فرآیند انتخاب رشته دوره دکتری در دانشگاه آزاد همواره از موضوعات استرس آور و نگران کننده برای افراد و داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری دانشگاه آزاد بوده است. در نتیجه وجود مشاوری کاردان و خبره در این زمینه می تواند کمک مؤثری برای شما دوست عزیز شرکت کننده در کنکور دکتری دانشگاه آزاد باشد. مشاوران آیدانیتو می توانند به میزان زیادی شما را در امر انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد یاری دهند و خدمات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه دهند و شما را با نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد آشنا می کنند. پس برای دریافت مشاوره انتخاب رشته دکتری در دانشگاه آزاد با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نحوه انتخاب رشته دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *