آیدانیتو > رشته های پیراپزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

همه شما دوستان عزیز می دانید که شمار متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی واقعاً زیاد است و شمار زیادی از متقاضیان و داوطلبانی که بعد از شرکت و حضور در کنکور سراسری رشته علوم تجربی تراز خوب و بالایی را جهت پذیرش در رشته های پیراپزشکی به دست نمی آورند این سؤال برایشان پیش می آید که آیا امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور برایشان وجود دارد یا خیر؟ در جواب باید عرض کنیم بله امکان تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور برای داوطلبان وجود دارد اما در تمامی رشته های پیراپزشکی این امر امکان پذیر نیست. بلکه در شماری از رشته های پیراپزشکی و تحت شرایط و ضوابط خاصی این امکان ورود به صورت بدون کنکور به رشته های پیراپزشکی برای متقاضیان فراهم می شود. در این مقاله، به بحث در رابطه با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به دست آورید و با اسامی آن ها آشنا شوید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

باید عرض کنیم که هر ساله و بر طبق اعلام واحدهای ارائه خدمات در شهرستان های تابعه دانشگاه های مختلف علوم پزشکی شماری از رشته های پیراپزشکی در شماری از شهرستان ها به شکل بدون کنکور خدمت داوطلبان ارائه می گردند. در نتیجه امکان دارد لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور که در هر سال تحصیلی ارائه می شوند با سال قبل تفاوت داشته باشد. لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور ارائه شده در سال 98 در مقطع کاردانی به شرح زیر است:

لیست رشته های پیراپزشکی بدون آزمون

بهداشت عمومی- بهداشت خانواده

مدارک پزشکی

تکنسین سلامت دهان

مامایی

اتاق عمل

بهداشت حرفه ای

هوشبری

بهداشت عمومی- مبارزه با بیماری ها

بهداشت عمومی- بهداشت خانواده

 

 

نکته مهمی که باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم این است که کلیه رشته های ذکر شده در بالا در مقطع کاردانی ارائه می شوند و در مجموع باید بگوییم که هیچ یک از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در مقطع کارشناسی عرضه نمی شوند و تماماً در مقطع کاردانی هستند.

شرایط ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون کنکور

باید عرض کنیم که ثبت نام در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور تنها در برخی از دانشگاه های روزانه و بر طبق سوابق تحصیلی فرد صورت می گیرد. البته انتخاب این رشته های تحصیلی در گروه پیراپزشکی بر طبق شواهد و ضوابط خاص و مهمی صورت می پذیرد. در میان این شرایط می توان از شرط سنی( داشتن حداقل 18 و احداکثر 25 سال سن) داشتن معدل کتبی دیپلم 15 و همین طور داشتن دیپلم سه ساله دوره پیش دانشگاهی اشاره کرد. علاوه بر این ها باید عرض کنیم که فرد مشغول به تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون آزمون باید پس از گذراندن دوره دو ساله تحصیل به میزان سه برابر طول مدت تحصیل خود در یکی از مراکز پزشکی از قبل معرفی شده به وسیله دانشگاه خدمت نماید و در این مورد تعهد دارد. در حقیقت، ادامه تحصیل فرد در مقاطع بالاتر در رشته های پیراپزشکی از جمله دوره کارشناسی منوط به سپری کردن دوران تعهد است. به علاوه، تنها داوطلبان بومی می توانند در رشته های بدون آزمون پیراپزشکی تحصیل نمایند. برای آشنایی کامل و دقیق با شرایط انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی، با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام و پذیرش پیراپزشکی بدون آزمون

از جمله سؤآلاتی که به مراتب برای افراد متقاضی ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون مطرح می شود. نحوه ثبت نام در این رشته های تحصیلی است. برای اطلاع از نحوه ثبت نام و پذیرش افراد در پیراپزشکی بدون آزمون با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

آیا رشته های پیراپزشکی بدون کنکور هنوز هم ارائه می شوند؟ 

در این مقاله توضیح دادیم که رشته های کاردانی گروه پیراپزشکی به صورت بدون کنکور در تعدادی از دانشگاه های از قبل تعیین شده و تحت شرایطی خاص و ویژه به صورت بدون کنکور ارائه می گردند. اما باید عرض کنیم که در حال حاضر امکان  تحصیل رشته های کاردانی پیراپزشکی به صورت بدون کنکور به هیچ وجه برای هیچ داوطلبی وجود ندارد و این فرصت از داوطلبان در داخل کشور گرفته شده است. 

در پایان مقاله رشته های پیراشکی بدون کنکورپیشنهاد می‌کنیم به مقاله پیراپزشکی بدون کنکور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *