آیدانیتو > نتایج نهایی دکتری پردیس
اعلام نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی دکتری پردیس





نتایج نهایی دکتری پردیس

در حال حاضر، تمایل به تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر بالاخص کارشناسی ارشد و دکتری در ایران بالا رفته و بسیارند افرادی که یافتن شغل آینده خود و کسب جایگاه اجتماعی برتر را منوط به داشتن تحصیلات بالاتر می دانند. علاوه بر دانشگاه سراسری، تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه پردیس نیز امکان پذیر است. پس از ثبت نام و انتخاب رشته دکتری پردیس، نوبت به اعلام نتایج نهایی دکتری پردیس می رسد که در این مقاله به  طور مفصل راجع به آن به بحث می پردازیم. در حقیقت در این مطلب مرتبط به نتایج نهایی دکتری پردیس مواردی همچون تکمیل ظرفیت، نحوه مشاهده نتایج نهایی دکتری پردیس، زمان در نظر گرفته شده برای مشاهده نتایج، مرحله تکمیل ظرفیت و دوره های پردیس توضیح داده شده اند.

نحوه مشاهده نتایج نهایی دکتری دانشگاه پردیس

تمامی شما داوطلبان گرامی متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های پردیس باید در زمان اعلام شده توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور به سایت این مرکز یعنی sanjesh.org مراجعه و طی انجام فرآیندی به مشاهده نتایج بپردازند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دو طریق برای اطلاع از نتایج نهایی دکتری پردیس دیده می شود. در شیوه ی اول، جستجوی نتایج نهایی دکتری پردیس با استفاده از شماره پرونده سال تولد، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و نام است. اما در شیوه دوم، افراد به کمک وارد کردن شماره داوطلبی و سایر اطلاعات فردی ذکر شده در بالا می توانند نتایج نهایی دکتری پردیس خود را ملاحظه نمایند.
 

زمان اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه های پردیس

بر طبق اطلاعیه آخر منتشر شده توسط سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج نهایی دکتری پردیس در نیمه اول شهریور 98 انتشار خواهند یافت.

مرحله تکمیل ظرفیت دکتری پردیس

مرحله تکمیل ظرفیت دکتری پردیس برای تمامی افراد شرکت کننده در دکتری دانشگاه پردیس اهمیتی ویژه دارد. در مورد زمان تکمیل ظرفیت مقطع دکتری پردیس باید گفت که تاریخ دقیق و مشخصی از طرف سایت سازمان سنجش اعلام شده است. اما در سال قبل این زمان از 16 تا 22 آبان 98 را شامل می شد.

نحوه انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری پردیس

شما داوطلبان خواستار تحصیل در دکتری دانشگاه های پردیس، باید در زمان اعلام شده برای تکمیل ظرفیت 20 رشته محل را از میان لیست رشته های موجود در دفترچه انتخاب و آن ها را در سایت سازمان سنجش وارد نمایند. تنها نکته قابل توجه در این بین توجه به میزان فاصله تراز کسب شده توسط شما با نمره آخرین شخص قبول شده در رشته موردنظرتان بوده که از اهمیتی اساسی برخوردار است. دقت داشته باشید که در صورت قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت رشته مورد قبول شما در ماه شهریور کلاً لغو شده و به هیچ وجه امکان تحصیل در آن به شما داده نمی شود.
مشاورین متخصص آیدانیتو پاسخگوی شما در رابطه با زمان و نحوه اعلام نتایج نهایی دکتری دانشگاه پردیس هستند. 

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز دکتری پردیس

باید بگوییم که پس از اعلام نتایج نهایی دکتری پردیس، سایت سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه را تحت عنوان کارنامه سبز برای هر داوطلب منتشر می کند. این کارنامه در سایت این سازمان قابل مشاهده است. در اینجا، هر کدام از بخش های این کارنامه را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.

بخش اول

این بخش اطلاعات ثبت نامی متقاضی تحصیل در دکتری پردیس را شامل می ود و موارد زیر را در بر می گیرد:
  • جنس
  • شماره پرونده
  • کد رشته امتحانی
  • شماره شناسنامه
  • سال تولد
  • مربی رسمی آزمایشی یا رسمی یا قطعی (بله یا خیر)
  • شماره داوطلب
  • نام و نام خانوادگی
  • سهمیه ثبت نامی
  • نام رشته امتحانی
  • کد رشته امتحانی

بخش دوم

در این بخش به کلیه اطلاعات تحصیلی داوطلب مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد، انتخاب رشته دکتری 98 و کارشناسی ارشد که شامل این موارد است:
  • نام مؤسسه فارغ التحصیلی
  • معدل فارغ التحصیلی
  • ماه و سال فراغت از تحصیل از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • نتیجه نهایی آزمون
  • مؤسسه قبولی
  • سهمیه قبولی
در انتها نیز تمامی رشته های انتخابی داوطلبان در زمان انتخاب رشته دکتری پردیس دیده می شوند. در اینجا، نمره مؤسسه، آخرین رتبه قبولی، نمره کل مرحله آزمون (آزاد) نتیجه و کد رشته محل انتخابی قابل مشاهده هستند. دقت کنید که اگر داوطلبی در یکی از کد رشته محل های موجود در کارنامه سبز پذیرفته شده باشد، در قسمت نتیجه علامت * (ستاره) رو بروی آن درج شده است.
در نهایت پیشنهاد می کنیم که پس از بررسی مطلب نتایج نهایی دکتری پردیس، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری پردیس، بزنید.

اعتراض به نتایج نهایی دکتری پردیس

شمار زیادی از داوطلبان ورود به دوره دکتری دانشگاه های پردیس پس از اعلام نتایج نهایی به نتایج اعلام شده معترض هستند و درخواست رسیدگی مجدد را دارند. از این رو فرصتی برای اعتراض به نتایج نهایی دکتری پردیس در اختیار افراد گذاشته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه، زمان و شرایط اعتراض به نتایج دکتری پردیس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه نتایج نهایی دکتری دانشگاه پردیس دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *