آیدانیتو > تکمیل ظرفیت پیام نور
تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور یک فرصت مجدد برای کسانی است که موفق به ورود به دانشگاه نشده اند. تمامی داوطلبینی که در کنکور آزاد و سراسری پذیرفته نشده اند و یا به هر دلیلی فرصت شرکت در کنکور را از دست داده اند، می توانند در تکمیل ظرفیت پیام نور شرکت کنند. در این مقاله قصد داریم شما را از زمان و نحوه تکمیل ظرفیت پیام نور آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های معتبر ایران است و در دوره های مختلف دانشجو می پذیرد. یکی از دوره های پذیرنده دوره کارشناسی است. پذیرش کارشناسی پیام نور در دو مرحله پذیرش اصلی و پذیرش تکمیل ظرفیت پیام نور انجام می شود. اما تکمیل ظرفیت پیام نور به چه معنا است؟ داوطلبین کنکور 97 و داوطلبینی که بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به انتخاب رشته کرده اند، در مردادماه فرم انتخاب رشته خود را ارسال کرده اند و در شهریور ماه اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود. داوطلبینی که در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند، باید تا مهرماه جهت ثبت نام به واحد پذیرفته شده مراجعه کنند. برخی از این افراد به واحد مورد نظر مراجعه نمی کنند و اسامی آن ها از لیست پذیرفته شدگان حذف می شود. بر این اساس دانشگاه پیام نور در برخی از رشته های خود دارای ظرفیت خالی است و این ظرفیت خود را با پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت مراکز پیام نور پرخواهد کرد.

زمان تکمیل ظرفیت پیام نور

تکمیل ظرفیت پیام نور در آبان ماه به مدت محدود آغاز می شود. این مرحله از تکمیل ظرفیت پیام نور به صورت حضوری انجام می شود. به همین دلیل مدت زمان آن بسته به رشته و واحد پذیرنده متفاوت است.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور

ثبت نام تکمیل ظرفیت در دانشگاه های پیام نور اینترنتی نیست و نیاز به مراجعه حضوری است. به همین دلیل شما باید رشته های تکمیل ظرفیت پیام نور را مطالعه کنید و رشته و واحد مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با در دست داشتن مدارک به واحد مورد نظر مراجعه کنید و ثبت نام خود را کامل کنید.

پذیرش در تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

هر واحد پیام نور بسته به شرایط و موقعیت خود پذیرفته شدگان دوره تکمیل ظرفیت را در یکی از ورودی ها مهرماه و یا بهمن ماه جای می دهد. بنابراین زمان ورود به دانشگاه و قرار گرفتن در جمع دانشجویان بسته به نظر واحد پیام نور متفاوت است. برای اطلاع از لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور و زمان شروع پذیرش به سایت دانشگاه پیام نور مراجعه کنید.

رشته های تکمیل ظرفیت پیام نور

در اینجا برخی از رشته های پرمتقاضی که در تکمیل ظرفیت پیام نور ارائه می شود را نام می بریم:

مهندسی برقمهندسی مواد و متالوژیروانشناسیحقوق
مهندسی عمرانمدیریت دولتیعلوم و مهندسی صنایع غذاییحسابداری
مهندسی مکانیکمدیریت صنعتیمهندسی پزشکیمهندسی صنایع
  توجه داشته باشید که هر واحد پیام نور یک سری از رشته ها را در دوره تکمیل ظرفیت ارائه می دهد. بنابراین حتماً واحدهای ارائه دهنده رشته مورد نظر خود را قبل از مراجعه حضوری بررسی کنید. پیشنهاد میکنیم مقاله تکمیل ظرفیت کنکور را نیز بخوانید.
در صورتی که سؤالی در مورد  ثبت نام پیام نور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت پیام نور

  1. بنیامین گفت:

    سلام.در رشته حقوق فراگیر پیام نور میخواستم ثبت نام کنم معدل سه سالم ۱۷میباشد و رشته تجربی.ایا در بهمن ۹۷امکان ثبت نام در تکمیل ظرفیت فراگیرپیام نور وجود دارد یا خیر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر معافیت تحصیلی داشته و غيبت نداشته باشید، می توانید از 25 دی ماه اقدام به ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *