اعلام نتایج آزمون ارشد

نتایج ارشد پرستاری

نتایج ارشد پرستاری

پرستاری یکی از رشته های پیراپزشکی است که آزمون ارشد آن توسط وزارت بهداشت برگزار می شود. نتایج ارشد پرستاری نیز توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. در این مقاله داوطلبین ارشد پرستاری را از زمان اعلام نتایج ارشد پرستاری و نحوه اعلام نتایج ارشد پرستاری مطلع می کنیم.

آزمون ارشد پرستاری

مجموعه پرستاری شامل ده گرایش است و آزمون ارشد پرستاری نیز تمام این 10 گرایش را در بر می گییرد. این گرایش ها شامل: داخلی جراحی، کودکان، مراقبت های ویژه نوزادان، مراقبت های ویژه، روان پرستاری، نظامی، توانبخشی، اورژانس، سلامت جامعه و سالمندان است. شما باید با توجه به گرایش مورد نظرتان به دروس دارای ضریب بالا پاسخ دهید. ثبت نام در آزمون ارشد پرستاری نیمه اول اسفندماه انجام شده است و آزمون ارشد پرستاری نیز در نیمه تیرماه برگزار شده است، همچنین می‌توانید اطلاعات جامعی از پرستاری بدون کنکور به دست آورید.

اعلام نتایج اولیه پرستاری

زمان اعلام نتایج ارشد برای مرحله اول در 31 تیرماه اعلام شده است. داوطلبینی که در این مرحله مجاز شده اند، می توانند در گرایش های مجاز شده به انتخاب رشته بپردازند. داوطلبینی که این مرحله را طی کرده اند، حال بی صبرانه منتظر اعلام نتایج ارشد پرستاری هستند.

اعلام نتایج نهایی ارشد پرستاری

بر اساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش اعلام کرده است، نتایج ارشد پرستاری در دهه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.
همچنین می‌توانید در رابطه با پرستاری دانشگاه آزاد هم اطلاعاتی کسب کنید.

نحوه اعلام نتایج ارشد پرستاری

نتایج ارشد پرستاری به صورت اینترنتی اعلام می شود. شما می توانید در دهه دوم شهریورماه با مراجعه به سایت وزارت بهداشت به آدرس sanjeshp.ir و ورود کلمه عبور نتیجه نهایی خود را مشاهده کنید. امیدواریم در گرایش و و واحد موردنظرتان پذیرفته شده باشید. سایت sanjeshp.ir از زیرمجموعه صفحات سنجش است. این صفحه با نام مرکز سنجش آموزش کشور تمام آزمون های پزشکی و پیراپزشکی را دربر گرفته است. نتایج اعلام شده در این مرحله مربوط به دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد است. زمان اعلام نتایج تیزهوشان چه زمانی است؟ کلیک کنید

نکات مهم بعد از اعلام نتایج ارشد پرستاری

داوطلبینی که در دوره کارشناسی ارشد پرستاری پذیرفته شده اند، امکان انتقال، تغییر ررشته و جابجایی را ندارند و تنها می توانند در واحد و رشته گرایش پذیرفته شده تحصیل کنند. در صورتی که در مراکز تحصیل رایگان پذیرفته شده اید، توجه داشته باشید به هیچ عنوان امکان شرکت در آزمون سال 98 را ندارید. البته محرومیت از شرکت در آزمون فقط برای دوره های رایگان و به مدت یکسال است. ممکن است نیاز به گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز داشته باشید که واحد آموزشی پرستاری ان را به شما اعلام خواهد کرد.
مشاوران آیدانیتو پاسخگوی شما در زمینه زمان و نحوه اعلام نتایج ارشد رشته پرستاری هستند. پس با آن ها تماس بگیرید.

نتایج ارشد پرستاری دانشگاه های شاهد و بقیه الله

دانشگاه های شاهد، بقیه ا… و ارتش جز دانشگاه هایی با شرایط پذیرش خاص هستند. اسامی متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها در 25 مردادماه منتشر خواهد شد و داوطلبین وارد آزمون مرحله دوم می شوند. مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد، ارتبش و بقیه ا… در تاریخ 8/5 برگزار می شود. پذیرفته شدگان دقت کنند که باید در تاریخ 12و 13 شهریورماه جهت ثبت نام و تکمیل پرونده خود به دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند.

تکمیل ظرفیت ارشد رشته پرستاری

به طور معمول و پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد رشته پرستاری نوبت به طرح تکمیل ظرفیت می رسد. اما باید عرض کنیم که از سال 97 تاکنون دیگر شاهد اجرا و برگزاری تکمیل ظرفیت دوره ارشد پرستاری نیستیم. برای کسب اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد پرستاری می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

در این مقاله نحوه و زمان اعلام نتایج ارشد پرستاری همراه شما بودیم. پیشنهاد میکنیم مقاله سؤالات آزمون ارشد وزارت بهداشت 98 را نیز بخوانید. 

در صورتی که سؤالی در زمینه ارشد پرستاری دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین اگر امکان مشاهده نتیجه خود را ندارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا نتیجه کسب شده تان را به اطلاع شما برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *