آیدانیتو > مهاجرت به کانادا
منتخب مهاجرت, مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

 


مهاجرت به کانادا

بعد از روسیه، کانادا پهناورترین کشور کره زمین است. یکی از مهم ترین ویژگی های این کشور، تنوع زیست محیطی آن است. 85% جمعیت کانادا در مرز 300 کیلومتری کشور آمریکا زندگی می کنند چون این کشور به علت آب و هوای بیش از حد سرد بعضی مناطقش، مکان های غیرقابل سکونت زیادی دارد. پرجمعیت ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل، و ونکوور هستند. اتاوا پایتخت سیاسی کشور کانادا است و مهم ترین استان کانادا از نظر اقتصادی و سیاسی، انتاریو است.

کانادا انواع مختلف توریست ها را به خود جذب می کند چون علاوه بر طبیعت زیبا و منحصر به فردی که دارد دارای یک زندگی شهری جذاب و زنده است. اقتصاد این کشور پررونق است و یکی از توسعه یافته ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

مهاجرپذیری کانادا موجب شده است که هر ساله مهاجران زیادی از گوشه و کنار دنیا به کانادا وارد و مقیم دائم آن شوند. مهاجرت به کانادا به روش های مختلفی امکان پذیر است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به انواع روش های مهاجرت به کانادا بپردازیم.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

بسیاری از دانشگاه های کانادا در فهرست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. این دانشگاه ها از نظر علمی و پژوهشی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و به همین دلیل دانش آموزان و دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل وارد کانادا می شوند.

تحصیل در کانادا می تواند یکی از روش های ماندگاری در این کشور است. اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل به این صورت است که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل با دریافت مجوز کار، مشغول کار در کانادا می شوند و بعد از مدتی در صورت واجد شرایط بودن اقامت کانادا را دریافت می کنند.

مهاجرت کاری به کانادا

درهای کشور کانادا به روی کارگران حرفه ای و افراد متخصص باز است. در سال 2015، روش اکسپرس اینتری یا ورود سریع برای مهاجرت به کانادا راه اندازی شد. در این روش افراد به صورت آنلاین فرم هایی را در وب سایت اداره مهاجرت کانادا پر می کنند و با وارد کردن اطلاعاتشان در این فرم ها امتیاز بندی می شوند. تجربه کاری، تحصیلات، سن، معلومات زبان، وضعیت تأهل و… هر کدام امتیازی دارند.

با این روش کسانی که امتیاز بالایی دارند انتخاب می شوند و از آن ها دعوت می شود که برای کارکردن و اقامت دائم وارد کانادا شوند.

سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا

کسانی که تمکن مالی و تجربه مدیریت و اداره یک کسب و کار داشته باشند، می توانند به کانادا مهاجرت کنند و در آن جا مشغول به کار شوند. کانادا این شرایط را برای چنین متقاضیانی فراهم کرده است تا با ورود سرمایه به بعضی استان های کانادا و شروع  کارهایی مثل به راه اندازی یک شرکت، یک رستوران، یک مغازه و… اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه Startup

کشور کانادا از طریق ویزای استارت آپ به دنبال جذب کسانی است که ایده هایی نو و کارآمد برای به راه اندازی کسب و کارهای پرسود و جدید است. با این روش، کسانی که واجد شرایط باشند و طرحی بی سابقه را ارائه بدهند، در صورت جذب سرمایه از جانب بعضی سازمان ها برای عملی کردن ایده شان، می توانند اقامت دائم کانادا را برای خودشان و اعضای خانواده شان دریافت کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

گاهی اوقات یک شهروند کانادایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد با شهروند یک کشور دیگر ازدواج می کند. در این صورت آن فرد می تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند و بعد از چند سال شهروند آن کشور شود.

البته با توجه به اینکه در سال های اخیر، آدم های زیادی برای اخذ اقامت دائم کانادا با پرداخت پول ازدواج های مصلحتی کرده اند، افسران کانادایی آموزش دیده اند تا ازدواج های هدف مند را از ازدواج های واقعی تشخیص بدهند. ازدواج های مصلحتی در کانادا جرم محسوب می شوند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با مهاجرت به کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک لازم جهت مهاجرت به کانادا ، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *