آیدانیتو > گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر-نرم افزار و الگوریتم

گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش

گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش

گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شامل موارد زیر است :

  1. مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و الگوریتم
  2. مهندسی کامپیوتر گرایش معماری سیستمهای کامپیوتری
  3. مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی
  4. مهندسی کامپیوتر گرایش شبکه و رایانش
  5. مهندسی کامپیوتر گرایش مهندسی فناوری اطلاعات
  6. مهندسی کامپیوتر گرایش علوم کامپیوتر

شناخت بیشتر بر گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش امن داشته باشید :

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش و سر فصل های کنکور دکتری مهندسی کامپیوتر  شبکه و رایانش همچنین با بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر – شبکه و رایانش آشنا کنیم . پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش به دست آورید. آشنایی با گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش می تواند در زمان انتخاب این رشته دانشگاهی مفید باشد. در ابتدا رشته شبکه از زیر شاخه های رشته ی فناوری اطلاعات بوده و به تازگی به گروه مهندسی کامپیوتر انتقال پیدا کرده است و این امر واکنش های متفاوتی از سوی دانشجویان فناوری اطلاعات و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به حذف این گرایش از رشته اطلاعات و فناوری ایجاد کرد.
نام دیگر رایانش امن امنیت اطلاعات است و هدف از آن همانطور که از نامش مشخص است امنیت از اطلاعات یعنی ذخیره ، تبدیل ، انتقال و بازیابی اطلاعات به صورت امن انجام پذیرد و از فعالیت غیر مجاز بر روی اطلاعات و موارد گفته شده جلوگیری شود از جمله این کارهای غیرمجاز که نباید انجام پذیرد دسترسی به داده ها ، افشاء، استفاده، خرابی و… است. امنیت رایانش در واقع کشف و شناخت و جلوگیری از اتفاق هایی است که میتوانند موجب بروز خطر و آسیب بر روی داده ها شوند. شبکه دارای اهداف زیادی میباشد مانند تسهیل ارتباطات، اشتراک گذاری نرم افزار و سخت افزار ها و اطلاعات، در مقطع کارشناسی نرم افزار و فناوری اطلاعات دانشجویان تا حدودی با آن آشنا می شوند.
در صورت آشنایی کامل تر با گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش در زمان انتخاب این رشته می توانید انتخابی آگاهانه تر و معقول تر داشته باشید. تماس با مشاوران آیدانیتو می تواند اطلاعات بیشتری را در جهت شناخت بیشتر این رشته در اختیارتان قرار دهد.

گرایش های دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-شبکه و رایانش

دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش در مقطع دکتری رشته کامپیوتر که از مجموعه های فنی مهندسی به حساب می آید ، شامل دو گرایش  1. شبکه  2. رایانش امن ، میشود.

بازار کار شبکه و رایانش امن

آیا میدانید بازار کار شبکه و رایانش امن چگونه است؟ فارق التحصیلان رایانش امن میتوانند به عنوان مسئول ارشد و یا مشاور امنیتی در سازمان ها و ارگان های مختلف مشغول به کار شوند. و همچنین تولید نرم افزارها و سخت افزار های امنیتی مختلف و به طور کلی تحصیل کنندگان در رشته مهندسی کامپیوتر- شبکه و رایانش میتوانند در تمامی سازمان ها و مشاغل رایانه ای مشغول به کار شوند که امروزه بسیاری از مشاغل کامپیوتری شده اند و بازار کار مناسب و قابل قبولی برای رشته مهندسی کامپیوتر فراهم شده است .

سر فصل های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش

سرفصل های آزمون مهندسی کامپیوتر – شبکه و رایانش  در مقطع دکتری چیست؟ ضریب عناوین درسی مهندسی کامپیوتر – شبکه و رایانش به چه صورت است؟

  • دروس عمومی با ضریب 1
  1. زبان انگلیسی
  2. استعداد تحصیلی
  • دروس تخصصی با ضریب 4
  1. ساختمان داده
  2. طراحی الگوریتم
  3. سیستم های عامل پیشرفته
  4. شبکه های پیشرفته میباشند.

منابع آزمون دکتری مهندسی کامپیوتر –شبکه و رایانش

منابع آزمون دکتری مهندسی کامپیوتر –شبکه و رایانش چیست؟ همانطور که در مقالات پیشین گفته شده است، منبع سوالات آزمون دکتری مشخص نمی باشد و بهترین منبع برای مطالعه دقیق و کامل قطعا منابع اصلی سر فصل هایی که گفته شد میباشد و استفاده از منبع خارجی درست ترین انتخاب میباشد در صورتی که داوطلب تسلط بالایی بر زبان انگلیسی داشته باشد.
در این مقاله به بررسی گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی کامپیوتر بزنید.
اگر سوالی در زمینه گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

3 دیدگاه در “گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر شبکه و رایانش

  1. گیت وی VOIP گفت:

    سایتتون محشرههههه

    1. پیمان محبعلی زاده گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *