آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مشاوره

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره

کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره

ضمن آرزوی موفقیت و سعادت برای همه شما عزیزان در این پست مشاوره ای در خدمت شما هستیم با بررسی کارنامه قبولی افراد پذیرفته شده در دکتری مشاوره در کنکور سراسری. در ابتدا باید متذکر شویم که رتبه و تراز قبولی در هر سال با سال دیگر متناسب با داوطلبان شرکت کننده بسیار متفاوت است. همه شما به وضوح آگاهی دارید که در رشته مشاوره به دلیل محدودیت در ظرفیت پذیرش و کم بودن گرایشات رقابت بسیار شدید است. در این مقاله به بررسی کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره می پردازیم. اطلاع از کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره می تواند یاری گر شما در امر انتخاب این رشته تحصیلی باشد. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات خوب و مفیدی را در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره بدست آورید.

طبق آمار اعلام شده در دفترچه حدود 50 نفر در دوره روزانه مشاوره پذیرش می شوند و حدود 10 نفر در دوره شبانه و حدود 15 نفر در دوره پردیس خودگردان پذیرفته می شوند . یعنی باید رتبه دو رقمی کسب کنید جهت پذیرش روزانه شدن . رتبه زیر صد برای پذیرش روزانه و رتبه زیر 200 برای پذیرش در دوره سراسری لازم است. البته باید این اصل را خدمت همه شما عارض شویم که حدود سه برابر ظرفیت کل به مصاحبه دعوت می شوند یعنی ممکن است تا رتبه 300 نیز به مصاحبه دعوت شود، اما ملاک اصلی که تنها دعوت شدن به مصاحبه نیست جهت راه یافتن به مصاحبه در دوره دکتری مشاوره روزانه لازم است که دارای رتبه ای پایین ترجیحاً دو رقمی و دارای ترازی بالا به نسبت کل داوطلبان داشته باشید.
هرچه رتبه شما کمتر و بهتر باشد امتیاز شما در زمینه امتیازات اموزشی بیشتر خواهد بود و به دانشگاه های سطح بالاتر و بهتری دعوت خواهید شد. از طرف دیگر هرچه تراز کل و کشوری شما بالاتر باشد شانس قبولی شما بیشتر خواهد شد. بنابراین کارنامه افراد قبول شده دردوره دکتری می تواند متفاوت باشد چراکه امتیاز جهت پذیرش در دوره روزانه با پذیرش در دوره خودگردان بسیار متفاوت است و دارای امتیاز و رتبه متفاوتی است.
در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی جامع تر در رابطه با کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کارنامه و رتبه قبولی دکتری رشته مشاوره

در ابتدای کار تحلیل کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره شما باید امتیاز 75 درصدی ازمون کتبی را بگیرید، اما 25 درصد دوم مربوط به امتیاز علمی پژوهشی و داشتن کتاب و امتیازات و سوابق آموزشی شما است. باید همه شما اطلاع داشته باشید که دروس تخصصی در ازمون دکتری دارای ضریب چهار می باشد اما ضریب دروس عمومی شما که شامل زبان تخصصی و استعداد تحصیلی است دارای ضریب یک است. این مهم نشان می دهد که نفرات قبول شده و پذیرفته شده در ازمون کتبی که توانسته اند به مرحله آزمون و مصاحبه شفاهی راه یابند دارای درصدهای قابل قبولی میان دروس تخصصی بوده اند. اهمیت این دروس تخصصی بیشتر از حد معمول است چرا که این دروس در میان سوالات مصاحبه شفاهی نیز تاثیرگذار است و از آن سوال می شود. خدمت همه شما داوطلبان عزیز باید اذعان کنم که دروس تخصصی مهم و تاثیرگذاری در قبولی دوره دکتری دانشگاه سراسری رشته مشاوره شامل دروس تخصصی شما در دوره کارشناسی ارشد می باشد. پس باید تاکید و زمان بیشتری را صرف این دروس کنید چرا که به دلیل ضریب بالای هر یک از این دروس یک سوال بیشتر زدن می تواند تاثیری چشم گیر در موفقیت شما داشته باشد. برای همه شما ارزوی موفقیت داریم و امیدوارم این پست مشاوره ای جهت هدایت و راهنمایی شما مفید بوده باشد.

در این مقاله به بررسی موضوع کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش دکتری سراسری مشاوره بزنید.
اگر سوالی در زمینه کارنامه و رتبه قبولی دکتری مشاوره ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *