خانواده

مشاوره خانواده در همدان

 

 

مشاوره خانواده در همدان

مشاوره خانواده فرایندی است که افراد در طی آن در تعامل با یک فرد متخصص قرار می گیرند و برای حل مشکلات فردی و خانوادگی از او راهکار دریافت می کنند.
در گذشته آدم ها به اندازه امروز از این موضوع آگاه نبودند که ما فقط نباید برای درمان مشکلات جسمی از درمانگرهای متخصص کمک بگیریم و اختلالات روانی هم به اندازه بیماری های فیزیکی و مهم و تأثیر گذارند. اگر کسی هم در زندگی فردی و اجتماعی با بحران مواجه می شد، معمولاً به یک دوست یا آشنا مراجعه می کرد.
خوشبختانه در عصر حاضر بسیاری از شهروندان جوامع مختلف به این باور رسیده اند که استفاده از خدمات مشاوره خانواده می تواند از آن ها در برابر آسیب های فراوانی محافظت کند و قبل از این که بعضی اتفاقات به چالش های اساسی تبدیل شوند، حل و فصل شان کند.
خوشبختانه در کشور ما هم استقبال از مشاوره خانواده روز به روز بیشتر می شود و تعداد زیاد مراکز مشاوره خانواده در همدان و سایر شهرهای ایران نمودی از این استقبال است.
چنانچه در جست و جوی مشاوره خانواده در همدان هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

مشاوره خانواده تلفنی

مشاوره های غیرحضوری مثل مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین طرفداران زیادی دارند و مخاطبانشان روز به روز بیشتر می شوند. قطعاً این سؤال برای افراد زیادی پیش می آید که چرا با وجود مراکز مشاوره حضوری، کسی باید از مشاوره تلفنی یا آنلاین استفاده کند. پاسخ به این سؤال را می توان در مزایای مشاوره تلفنی دید.

مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری
  • صرف زمان کمتر و مناسب بودن این مشاوره برای کسانی که مشغله های زیادی دارند
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی و زمانی که فرصتی برای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری نیست
  • عدم افشای اطلاعات و هویت شخصی

با توجه به مزایای گفته شده، اگر از مخاطبان مشاوره خانواده در همدان هستید، می توانید گوشی تلفن را بردارید و با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز مشاوره و آموزش هوشمند است. مشاوران تلفنی آیدانیتو با توجه به تخصص و تجربه کاری، در زمینه های مختلف خانواده، اختلالات روانی، ازدواج، طلاق، ترک اعتیاد، خیانت، فرزند آوری و فرزند پروری، کودکان و نوجوانان، مشکلات جوانان، مسائل سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، حقوقی، مهاجرت، کسب و کار و…. به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
موضوعات مشاوره خانواده در آیدانیتو تماس های فراوانی را به همراه دارند و دلیل این تماس ها بالا، تجربه و تخصص بالای مشاوران است.

خدمات  مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو

موضوعات مشاوره خانواده طیف وسیعی را در بر می گیرند. مهم ترین موضوعات شامل موارد زیر هستند:

ازدواج و زندگی مشترک

هر چقدر آگاهی ما قبل از ازدواج و آغاز زندگی مشترک بیشتر باشد، احتمال موفقیت در آن ازدواج بالاتر می رود. مشاوره قبل از ازدواج یکی از بهترین روش ها برای کسب این آگاهی است.

 

اگر قصد ازدواج دارید یا در شرف  ازدواج هستید، می توانید در تماس با مشاوران آیدانیتو، در زمینه معیارهای ازدواج و انتخاب همسر، شرایط مورد نیاز برای ازدواج و شناخت خودتان و طرف مقابل آگاهی کسب کنید.

خیانت

خیانت در زندگی مشترک یک آسیب بسیار شایع و متأسفانه رو به افزایش است. اگرچه این اتفاق بسیار غمگین و ناراحت کننده است اما می توان با راهکارها و مهارت هایی از آن پیشگیری کرد و در صورت مواجهه با خیانت، بی گدار به آب نزد و در صورت امکان زندگی زناشویی را نجات داد.
در تماس با مشاوران خانواده آیدانیتو می توانید بهترین راهکارهای درمان آسیب های ناشی از خیانت را یاد بگیرید.

ترک اعتیاد

وقتی کسی معتاد می شود، فقط خودش را نابود نمی کند و به عزیزان و نزدیکانش هم صدمه های جدی وارد می کند. کمتر پیش می آید که فرد معتاد خودش به دنبال مشاوره اعتیاد باشد اما معمولاً اعضای خانواده و دوستان مردان و زنان معتاد عمیقاً نگران آن ها و به دنبال روشی برای ترک اعتیادشان هستند.
مشاوره اعتیاد در آیدانیتو، این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد تا در مورد علل اعتیاد، روش های ترک و مراقبت های پس از ترک اطلاعات کسب کنید.

طلاق

طلاق و جدایی همسران یک وضعیت ناراحت کننده و آسیب زا است اما به هر حال اتفاق می افتد و گاهی اجتناب ناپذیر می شود.
گاهی کافی است مهارت های ارتباطی را یاد بگیریم تا از جدایی پیشگیری کنیم و در مواقعی که طلاق تنها راه پیش روی ماست، هر چقدر در مورد مراحل قانونی آن و دوران طلاق آگاه تر باشیم، این اتفاق را بهتر پشت سر خواهیم گذاشت.
مشاوره طلاق در آیدانیتو به همسران کمک می کند تا در صورت امکان از طلاق پیشگیری کنند و چنانچه راهی جز جدایی ندارند، در مورد روند جدایی، انواع طلاق و مراقبت های روانی بعد از طلاق آگاه شوند.

مسائل جنسی

مسائل جنسی را می توان مهم ترین مؤلفه در موفقیت زندگی مشترک دانست. به طور کلی می توان گفت که اگر رابطه جنسی بی کیفیت باشد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همسران رابطه عاطفی صمیمانه و سالمی داشته باشند.
به طور کلی نیاز جنسی یک نیاز بسیار مهم و تأثیر گذار است و باید برای برخورداری از یک زندگی فردی و اجتماعی موفق، به فکر برآورده کردن این نیاز با یک روش سالم باشیم.
در مشاوره جنسی در آیدانیتو، می توانید در زمینه اختلالات و انحرافات جنسی، درمان بیماری های مقاربتی، سلامت و بهداشت جنسی، تربیت جنسی کودکان و …. اطلاعات کسب کنید.

اختلالات روانی

ما انسان ها فقط از بیماری های جسمی رنج نمی کشیم و اختلالات روانی هم بر سلامت ما تأثیر می گذارند. اختلالاتی مثل: افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی بیش فعالی، اسکیزوفرنی و…. چنانچه خودتان یا یکی از اعضای خانواده تان از اختلالی رنج می کشید، می توانید در تماس با مشاوران آیدانیتو از ریشه های اختلال، علائم و نشانه های آن و روش های درمانش باخبر شوید.

فرزند پروری

فرزند آوری از هر کسی بر می آید اما فرزند پروری نیازمند آگاهی و علم است. علم روانشناسی ثابت کرده است که شخصیت ما در کودکی و اولین سال های زندگی شکل می گیرد. به همین دلیل سبک فرزند پروری والدین اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چقدر رفتار و تعامل والدین با فرزندان سالم تر باشد، شخصیت آن ها در بزرگسالی سالم تر خواهد بود. در تماس با مشاوران خانواده آیدانیتو می توانید بهترین روش های تربیت کودکان و نوجوانان را یاد بگیرید.

سالمندان

سالمندان قشر بسیار ارزشمندی در جامعه هستند و بسیاری از ما در کنار پدر و مادر پیرمان یا پدربزرگ یا مادربزرگمان زندگی می کنیم. اما عده ای تصور می کنند که زنان و مردان پیر اندازه جوانان از مشکلات روانی رنج نمی کشند و مشکلاتشان خلاصه می شود در بیماری های جسمی. این تصور کاملاً اشتباه است و سالمندان هم ممکن است با انواع مختلف اختلالات روانی دست و پنجه نرم کنند.
مشاوره سالمندان در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار کسانی که با یک فرد سالمند زندگی می کنند قرار می دهد تا در مورد اختلالات روانی سالمندان و روش های درمان آن ها، اهمیت اوقات فراغت سالمندان، مشکلات فردی و اجتماعی این قشر، توجه به تنها نماندن زنان و مردان پیر و…. اطلاعات کسب کنند.
در ادامه مطالعه مقاله شماره مشاوره خانواده را به شما پیشنهاد می کنیم.
نگران و سردرگم اید؟ آرامش خانوادگی را از دست داده اید؟ می خواهید سلامت روانی را به خانه و خانواده تان بازگردانید؟ یک بحران فردی یا خانوادگی ذهنتان را به خود مشغول کرده؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *