زندگی مشترک

مشاوره ازدواج آنلاین

مشاوره ازدواج آنلاین

خوشبختانه در عصر حاضر استفاده از خدمات مشاوره قبل از ازدواج بسیار جا افتاده است. و همه ما دیده ایم و شنیده ایم که بسیاری از زنان و مردان قبل از ورود به زندگی مشترک، در تعامل با یک مشاور متخصص و با تجربه قرار می گیرند.
این موضوع یک تغییر فرهنگی بسیار مثبت و پیشرو است. نتایج تحقیقات و پژوهش های مشاوره ای و روانشناختی نشان می دهند که هر چقدر آگاهی زوجین قبل از ازدواج بیشتر باشد، احتمال موفقیت در زندگی مشترک بیشتر می شود.
بعضی از دختران و پسران جوان و کم سن و سال تصور می کنند که عشق و علاقه برای ازدواج و تشکیل خانواده کافی است اما این تصور کاملاً اشتباه است، علاوه بر عشق و علاقه، عوامل متعدد دیگری در موفقیت یک زندگی مشترک دخیل هستند. عواملی مثل تفاهم فرهنگی و اجتماعی، تناسب تحصیلی و اقتصادی، علائق و سبک زندگی مشترک، اهداف شبیه به هم، سبک زندگی شبیه به هم و….
مشاوره ازدواج فرایندی است که به زنان و مردان کمک می کند تا با کمک یک فرد سوم که فردی تحصیل کرده و باتجربه است، در مورد این عوامل اطلاعات کسب کنند.
یک نکته بسیار قابل توجه در مورد مشاوره ازدواج این است که این مشاوره در حال حاضر به روش های مختلفی مثل مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج آنلاین ، مشاوره ازدواج اینترنتی و… هم ارائه می شود و فقط در قالب مشاوره های حضوری اتفاق نمی افتند.

 

فواید مشاوره ازدواج آنلاین

افرادی که قصد ازدواج دارند، از طریق خدمات مشاوره ازدواج در زمینه های مختلفی اطلاعات کسب می کنند. مشاوره قبل از ازدواج آنلاین فواید بسیاری دارد.

فوایدی مثل:

شناخت بیشتر

ازدواج بدون شناخت امکان پذیر نیست و احتمال عدم موفقیت در زندگی مشترکی که همسران بدون شناخت وارد آن شوند بالا است.

 

یک روانشناس یا مشاور به علت تسلطی که بر علم روانشناسی دارد می تواند ویژگی های شخصیتی کسانی را که قصد ازدواج دارند بررسی و تحلیل کند، باورها و اعتقادات آن ها را بشناسد و در نهایت تشخیص دهد که آیا همسران مناسبی برای همدیگر هستند یا نه؟ در این زمینه از مشاوره خانواده نیز میتوان کمک گرفت.

آشنایی با معیارهای ازدواج

گاهی اوقات جذابیت های ظاهری و احساسات پرشور عاطفی و جنسی افراد را به این نتیجه می رساند که کاملاً برای ازدواج با همدیگر آماده و مناسب هستند. در حالی که هر آدم عاقلی می داند که انتخاب همسر باید بر اساس معیارهایی باشد.
مشاوره ازدواج تلفنی و مشاوره ازدواج آنلاین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا در مورد میزان تفاهمی که در مورد مسائل مختلف دارید، تناسب فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، و…. علائق مشترک، سبک زندگی، اهداف، فرهنگ خانوادگی، جهان بینی ای که خودتان و نامزدتان دارید و همسرداري موفق و… آگاه شوید و با کسب این آگاهی در مورد ازدواج تصمیمی جدی بگیرید.

مهارت های ارتباطی

فقر زوجین در مهارت های ارتباطی یکی از مهم ترین علل طلاق است. بسیاری از همسران نمی دانند که چطور باید با همدیگر گفت و گو کنند، به صحبت های همدیگر گوش دهند، همدلی و حل مسئله کنند، تصمیم بگیرند، بدون توهین و دعوا و تنش تعارض ها را حل کنند و… مشاوره قبل از ازدواج فرصت مناسبی برای یادگیری این مهارت ها است و همچنین استفاده از تست مشاوره ازدواج در این زمینه بسیار کمک کننده است.

مشاوره ازدواج تلفنی

همان طور که گفتیم در سبک زندگی مدرن امروز ما، مشاوره ازدواج تلفنی طرفداران زیادی دارد. شاید این سؤال برای شما هم ایجاد شده باشد که مشاوره تلفنی چطور می تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد.

در پاسخ به این سؤال می توان گفت که مشاوره ازدواج تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که از مکالمات و مشاوره های حضوری دوری می کنند.
  • صرف زمان کمتر و مناسب بودن برای افرادی که مشغله های بسیاری دارند
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که فرصتی برای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری نیست
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

مشاوره تلفنی ازدواج در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و با تجربه آیدانیتو در این فضا به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
موضوعات مشاوره تلفنی در آیدانیتو متنوع و در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، نظام وظیفه، اختلالات روانی، مهاجرت، ازدواج، طلاق، خیانت، ترک اعتیاد، فرزند پروری، کودکان و نوجوان، جوانان، سالمندان و… هستند.
مخاطبان آیدانیتو می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معیارهای انتخاب همسر، مهارت های ارتباطی مورد نیاز در زندگی مشترک، شرایط و ملزومات ازدواج، شناخت بیشتر شریک زندگی و…. با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرند.
در این مقاله به موضوع مشاوره ازدواج آنلاین پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله مشاوره تلفنی ازدواج را به شما پیشنهاد می کنیم.
قصد ازدواج دارید؟ سردرگم اید؟ از تصمیم تان مطمئن نیستید؟ می خواهید خودتان و طرف مقابل را بیشتر بشناسید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و سوالات مشاوره ازدواج خود را مطرح کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *