آیدانیتو > مراحل معافیت بخشودگی سنی
معافیت بخشودگی سنی

مراحل معافیت بخشودگی سنی






مراحل معافیت بخشودگی سنی

مراحل معافیت بخشودگی سنی را در مقاله پیش رو به طور کامل و با جزئیات مشاهده خواهید کرد، مهم ترین اطلاعی که باید داشته باشید تا مراحل معافیت بخشودگی سن را دریافت کنید اطلاع از چگونگی و مراحل معافیت بخشودگی است. با توجه به اهمیت موضوع معافیت و سربازی لازم می دانیم شما را با جزئیات و تمامی قوانین موجود در نظام وظیفه آشنا کنیم، یکی از 6 معافیت موجود در قانون نظام خدمت مربوط به معافیت رهبری و یا همان معافیت بخشودگی سنی است. قبل از بیان مراحل معافیت بخشودگی سنی لازم است راجع به مشمولان و سن مشمولیت صحبت کنیم تا با موضوع معافیت رهبری بیشتر آشنا شوید. سربازی اجباری که مخالفان و موافقان زیادی دارد، از سن پایان 18 سالگی افراد ذکور تا پایان 50 سالگی بر افراد واجب است و پایان 18 سالگی تا پایان 50 سالگی سن مشمولیت نامیده می شود، حال در برخی از موارد افراد می توانند قبل پایان سن مشمولیت معافیت خود را دریافت کنند، در واقع آن دسته از افرادی که سن آن ها از 50 سالگی عبور کرده است نیازی به دریافت کارت معافیت سربازی نخواهند داشت، بخشودگی سنی مربوط به قبل از 50 سالگی افراد ا ست که با توجه به مدرک تحصیلی در سنین مختلف می توانند از این نوع معافیت استفاده کنند. معافیت تحصیلی با توجه به مدرک افراد به 5 دسته تقسیم می شود که در مقالات دیگر این معافیت از جمله شرایط معافیت بخشودگی سنی ( معافیت رهبری ) از شرایط و مدارک آن مطلع شوید.

مراحل اخذ معافیت بخشودگی سنی

  • اولین اقدامی که مشمولین عزیز باید انجام دهند تا وارد مرحله اخذ معافیت بخشودگی سنی قرار گیرند، تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی است اما دو روش برای دریافت وتهیه این دفترچه وجود دارد، اولین راه مراجعه ی حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10 ) است، دومین روش دانلود دفترچه راهنمای خدمات وظیفه عمومی است که باید از طریق وب سایتwww.evazifeh.epolice.ir  است. مشمولین عزیز که دفترچه را دانلود می کنند، با توجه به معافیت مورد نظر برگ های مورد نیاز را پرینت نمایند، قبل از تکمیل فرم ها و برگ ها لازم است از مندرجات دفترچه به طور کامل اطلاع پیدا کنید.
  • مرحله بعدی بعد از دانلود تکمیل برگ های مورد نیاز معافیت بخشودگی سنی که در مقاله مدارک بخشودگی سنی آن ها را ذکر کردیم، به دفاتر پلیس +10 ( دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ) مراجعه کنید و مدارک خود را ارائه کنید.
  • کاربر پلیس +10 در خواست معافیت را ثبت می کند و پرونده از طرف رابطین دفاتر پلیس +10 به مراکز وظیفه عمومی ارسال می شود.
  • در این مرحله بررسی و تائید اطلاعات توسط کارشناسان معاونت وظیفه عمومی سراسر کشور در سامانه جامع وظیفه عمومی انجام می شود، در صورتی اطلاعات پرونده صحت و شامل قانون معافیت بخشودگی سنی قرار گیرد،  دستور صدور کارت معافیت انجام می شود، و بعد از صادر شدن کارت معافیت به آدرس مشمول ارسال می شود.

مشمولین عزیز توجه کنید که حداقل مدت رسیدگی در خواست معافیت بخشودگی سنی و سایر معافیت های خاص 1 ماه است. در این مقاله با مراحل مختلف از شروع اقدام تا صدور کارت معافیت را مشاهده کردید، برای کسب اطلاع بیشتر از معافیت بخشودگی سنی به مقالات مرتبط با آن مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مراحل معافیت بخشودگی سنی، مقاله ی عفو رهبری را مطالعه کنید.
در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون معافیت رهبری و مراحل اخذ آن با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *