آیدانیتو > دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد
کارشناسی ارشد

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد






دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد

حتماً مطلع هستید که تا همین چند سال قبل ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد چندان پرطرفدار نبوده و مردم مخصوصاً جوانان به داشتن تحصیلات کارشناسی قانع بودند، ولی در حال حاضر با انجام تحقیقات و پژوهش ها در سطح گسترده و نیاز به یادگیری بیشتر که متأثر از پیشرفت علم بوده، نیاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از پیش احساس می گردد. بنابراین، تعداد افراد شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد مدام بیشتر شده و متقاضیان علاقه بیشتری به دریافت این مدرک تحصیلی در رشته هایی مختلف نشان می دهند. همچنین، در صورت دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، امکان قبولی شما در دانشگاه های معتبر و سطح بالای خارج از ایران در دوره دکتری افزایش پیدا می کند. همان طور که در جریان هستید، بعد از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد و کسب اطلاع داوطلبان از رشته و محل قبولی، سه هفته تا یک ماه بعد نوبت به شرکت در طرح تکمیل ظرفیت رسیده و ثبت نام با انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آغاز می گردد. در صورتی که شما یا دوستانتان هیچ رضایتی از رشته و یا دانشگاه قبول شده در آن ندارید، باید گوش به زنگ انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد و اعلام زمان ثبت نام باشید. در این مقاله، بحث دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد را مطرح می کنیم. لازم به ذکر است که دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد برای هر دو دانشگاه آزاد و سراسری انتشار پیدا می کند.

دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

باید بگوییم که اشخاصی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد را دارند، لزوماً باید انتخاب رشته ای مطابق رشته های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد داشته باشند. به هر یک از داوطلبان امکان انتخاب 20 کد رشته محل از میان لیست رشته ها و دانشگاه های مندرج در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد داده می شود. اگر در مقطع روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته شده اید، با اعلام قبولی شما در مقطع تکمیل ظرفیت ارشد، نمی توانید در رشته و شهر مورد قبولی در زمان انتخاب رشته ثبت نام کنید.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

بعد از مشخص شدن اسامی دانشگاه ها و رشته های تحصیلی از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تائید شدن آن ها از طرف دفتر گسترش آموزش عالی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. لازم به ذکر است که شروع سال تحصیلی شما دوستان از مهر و یا بهمن در این مرحله بستگی به هدف های آموزشی دانشگاه های شرکت کننده در این دوره داشته و در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد به اطلاع شما دوستان می رسد.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و تنها با چند کلیک ساده برایتان میسر است. به محض ورود به سایت سازمان سنجش با منویی به نام کارشناسی ارشد روبرو خواهید شد که با کلیک بر روی آن و وارد شدن به صفحه ای جدید، می توانید دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد را دانلود نمایید.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی طی دو بازه زمانی یعنی نیمسال اول ماه مهر و روزهای پایانی دی، اقدام به ثبت نام دانشجویان در مرحله تکمیل ظرفیت می کند. بنابراین تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد نیز در همین دو زمان گفته شده است.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

جهت دریافت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد و اطلاع از لیست رشته ها و شهرهای متقاضی جذب دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت، باید وارد سایت دانشگاه آزاد شده و لینک انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را باز کنید. بعد از انجام این کار، از شما خواسته می شود که اطلاعات فردی خود را وارد نمایید تا بدین وسیله بتوانید لیست رشته دانشگاهی و موسسات آموزش عالی را مشاهده کنید.

مقاله پیش رو را به مبحث دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد اختصاص دادیم. توصیه می کنیم که مقاله کارنامه سبز ارشد را نیز مطالعه بفرمایید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *