معرفی مدارس

مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی

مدرسه همواره از مهم ترین و شناخته شده ترین نهادهای آموزشی، تربیتی و اجتماعی در جوامع مختلف از جمله ایران محسوب می شود. مکانی که اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت به شمار می رود و به منظور هدایت رشد متوازن معنوی و روحی، کشف توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان و آموزش و تربیت محصلان در ابعاد اجتماعی، آموزشی، علمی، اخلاقی، دینی احداث و اداره می گردد.

آموزش ارزش های مهم و اساسی در مدارس توسط معلمان و در لابه لای یاددهی انواع دروس انجام می گیرد. معلمان با شناخت امکانات مختلف به مجهز کردن محیط آموزشی مشغول می شوند و با سعی در کسب آگاهی در مورد توانایی ها و علایق دانش آموزانشان آن ها در جهت درست و صحیح هدایت می نمایند. از جمله مدارس مهمی که در ایران عهده دار امر تربیت و تعلم دانش آموزان به بهترین شکل ممکن است مدارس نمونه دولتی است. مدارسی بسیار شناخته شده دارای سطح کیفی بالا که خانواده های زیادی از تحصیل فرزندانشان در آن ها استقبال می کنند. اگر هر سوالی در زمینه کتاب های درسی مدرسه های نمونه دولتی داشتید میتوانید با کلیک روی ثبت نام کتاب درسی کلیک کنید.

آزمون نمونه دولتی

آزمون مدارس نمونه دولتی هر سال در دو پایه مختلف نهم و ششم ابتدایی برای ورود دانش آموزان به دوره های متوسطه اول و دوم به شکل هماهنگ کشوری اجرا می شود. ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم و دهم و ششم ابتدایی نیز درست بر عکس آزمون مدرسه های تیزهوشان به شکل استانی صورت می گرفت. ولی در حال حاضر و با توجه به تغییرات انجام شده و بر طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده از طرف وزارت آموزش و پرورش پذیرش دانش آموزان در مدارس مقطع هفتم تنها از طریق شرکت دانش آموز در آزمون سنجش هوش از وی به عمل نمی آید. تاریخ ثبت نام آزمون سنجش هوش مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم به شکل اینترنتی و به وسیله سایت ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد نمونه دولتی به آدرس hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم تحصیلی و نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم تحصیلی صورت گرفت. تاریخ تعیین شده برای ثبت نام در این آزمون سنجش هوش از 19 تا 24 خرداد ماه سال 97 بود.

نمونه سوالات نمونه دولتی

همان گونه که در جریان هستید آزمون مدارس نمونه دولتی مقطع ششم به هفتم طبق رسم هر ساله پس از اتمام امتحانات پایان ترم دوم تحصیلی برگزار می گردید. آزمونی که تفاوت های بسیاری با آزمون تیزهوشان داشت و در آن سؤالات درسی با عنوان استعداد تحلیلی دیده نمی شد. تفاوت دوم در سطح دشواری سؤالات بود که سوالات نمونه دولتی به مراتب آسان تر از سوالات آزمون تیزهوشان ارزیابی می شد. تمامی دانش آموزان متقاضی شرکت در این آزمون می توانستند با مطالعه نمونه سؤالات مدارس نمونه دولتی به افزایش علم و دانش خود کمک کنند و راه خود را به سوی موفقیت در این آزمون هموار نمایند.

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی پس از گزینش داوطلبان از طریق آزمون سنجش هوش اقدام به ثبت نام از آن ها می کند. به طور قطع به یقین، ثبت نام دانش آموز با تحویل مدارکی چند و دریافت مبلغ مورد نظر به عنوان شهریه همراه است.

نتایج مدارس نمونه دولتی

همان طور که در بالا توضیح دادیم، از سال جاری به بعد آزمون مدارس نمونه دولتی برگزار نمی شود. اما آزمون سنجش هوش جای آن را گرفته است. نتایج این آزمون در نیمه دوم شهریور ماه به عرض داوطلبان رسید.

لیست مدارس نمونه دولتی

در این بخش، به ذکر شماری از مدارس نمونه دولتی شیراز، مدارس نمونه دولتی کرج، مدارس نمونه دولتی مشهد، مدارس نمونه دولتی اصفهان و مدارس نمونه دولتی تهران می پردازیم.

مدارس نمونه دولتی شهر شیراز
نام مدرسهمقطعآدرسشماره تماس
دبستان فرهنگابتداییبلوار صنایع36257673
مجتمع آموزشی امام رضاابتدایی، دبیرستان دخترانه و پسرانهقدوسی غربی-انتهای کوچه 2136319363
نسیم صبادبستان دخترانهخ قصردشت-کوچه 45 پلاک 103
مدارس نمونه دولتی کرج
نام مدرسهمقطعآدرسشماره تماس
دبیرستان میرحبیبیدبیرستانحصارک پایین-خ فروردین26346661313
فلاحیدبیرستانعظیمیه02632509653
آموزشگاه گاجمهرشهر2633314274
مدارس نمونه دولتی مشهد
اسم مدرسهمقطعآدرسشماره تماس
نمونه دولتی پسرانه ابرارمتوسطه دوره دومخ امام رضا-امام رضا 44 – چهارراه چهارم38541671
نمونه دولتی دخترانه فرزانگانمتوسطه دوره اول
نمونه دولتی دخترانه استقلالمتوسطه دوره اولبلوار سازمان آب- جنب آموزش و پرورش ناحیه 437261373
لیست مدارس نمونه دولتی اصفهان
نام مدرسهمقطعآدرسشماره تماس
آسیهخ مسجدعلی-ک امام زاده پارک نقاشی5211144
خدیجه کبریشهرک شهیدمنتظری روبروی پالایشگاه اصفهان3803658
چهرازیخ سروش ک شهید طباطبایی4458183
لیست مدارس نمونه دولتی تهران
نام مدرسهمقطعآدرسشماره تماس
فرهنگدبیرستان پسرانهمنطقه 244228989
شهید حجت یکدبیرستان پسرانهمنطقه 1955002828
معرفتدبیرستان پسرانهمنطقه 1655313432
کریمه اهل بیتدبیرستان پسرانهمنطقه 288257723

 در این مقاله به تحلیل و بررسی مدارس نمونه دولتی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله معرفی مدارس نمونه دولتی تهران بزنید.
اگر سوالی در زمینه مدارس نمونه دولتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *