آیدانیتو > محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98
انتخاب رشته تجربی

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98


محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98

مقاله محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98  را به مطالبی اختصاص داده‌ایم که لازم است داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی، به طور کلی، و علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته، به طور خاص، بدانند. در چند سال گذشته، رشته فیزیوتراپی متقاضیان زیادی داشته است. یکی از سوألات عمده داوطلبان در رابطه با دانشگاه‌هایی است که این رشته را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهند. ظرفیت پذیرش هر دانشگاه هم یکی دیگر از دغدغه‌های داوطلبان است. علاوه بر این داوطلبان مایلند بدانند آیا در رشته فیزیوتراپی در نوبت دوم، غیرانتفاعی و پیام نور هم از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو وجود دارد؟ در صورت پذیرش، کدام دانشگاه‌ها دانشجو می‌پذیرند؟ چند نفر پذیرش دارد؟ در این مطلب به این سوأل‌ها خواهیم پرداخت. اما برای داوطلبانی که نتوانستند در کنکور شرکت کنند رشته های بدون کنکور سراسری را ارائه می دهیم تا به درستی انتخاب کنند.

در کنکور سراسری علوم تجربی 98 ، رشته فیزیوتراپی از زیر مجموعه‌های کدام زیر گروه است؟

رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی، جزو رشته‌های زیرگروه یک گروه آزمایشی تجربی است. ضریب‌های دروس اختصاصی در این زیرگروه را در جدول قرار داده‌ایم:
عنوانضریب
زمین شناسی0
زیست شناسی4
ریاضی2
فیزیک2
شیمی3

دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی چگونه گزینش می‌شوند؟

فیزیوتراپی جزو رشته‌های است که گزینش قطبی دارند؛ به این معنا که در بیشتر مناطق وجود ندارد ولی در دانشگاه‌های چند ناحیه‌ی بومی همجوار که یک قطب را تشکیل می‌دهند، ارائه می‌شود.  تقسیم‌بندی نواحی بومی کشور در جول قابل مشاهده است:
استان‌های تابعهقطب‌های بومی
البــرز، تـــهران، زنجــان، ســـمنان، قــزوين،قم، گلسـتان، گيلان، مازندران و مركزیقطب یک
خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان و سیستان و بلوچستانقطب دو
آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و همدانقطب سه
اصفهان، ایلام، چهار محال و بختیاری، خوزستان، لرستان و یزدقطب چهار
بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگانقطب پنج

 

داوطلبان کنکور سراسری 98 در گروه آزمایشی علوم تجربی از چه سهمیه‌هایی می‌توانند استفاده کنند؟

برای داوطلبان کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی، مانند داوطلبان دیگر گروه‌ها، سه نوع سهمیه در نظر گرفته شده که در صورت برخوردار بودن از شرایط لازم می‌توانند از آنها استفاده کنند؛ البته سهمیه‌ی مناطق شامل تمام داوطلبان کنکور سراسری می‌شود. منظور از سهمیه مناطق تقسیم داوطلبان در سه منطقه‌ی یک، دو و سه بر مبنای محلی است که مدرک سه سال آخر متوسطه‌شان را گرفته‌اند. برای داوطلبان نظام جدید سالی واحدی یا ترمی واحدی که دوره‌ی پیش‌دانشگاهی را گذرانده‌اند، معیار قرار گرفتن در مناطق سه گانه، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و سال‌های دوم و سوم دبیرستان است. دانش‌آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته که پیش‌دانشگاهی را هم گذرانده باشند، معیار قرارگیری‌شان در مناطق، محلی است که سه سال آخر دبیرستان در آن تحصیل کرده و مدرک گرفته‌اند. معیار تعیین استان بومیِ داوطلبانی که سه سال آخر دوره تحصیل در مقطع متوسطه را خارج از کشور بوده‌اند، استان محد تولدشان است. داوطلبانی که سه سال متوسطه را خارج از ایران بوده‌اند و خارج از کشور هم متولد شده‌اند، استان بومی‌شان تهران است. شرایط استفاده از دو نوع سهمیه رزمندگان و ایثارگران خاص‌تر است. کسانی رزمنده محسوب می‌شوند و می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند که دستکم داوطلبانه شش ماه در جبهه حضور داشته‌اند. واجدین شرایط سهمیه ایثارگران طیف وسیع‌تری را در بر می‌گیرد و دو نوع است. سهمیه 25% ظرفیت کد رشته‌ها به کسانی تعلق می‌گیرد که جانباز بالای 25% باشند یا آزاده و یا همسر و فرزند شهید یا مفقودالاثر؛ همسران و فرزندان جانبازان بالای 25% و آزادگان هم می‌توانند از سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگران استفاده کنند. از سهمیه 5درصدی کدرشته‌ها هم مختص جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان‌شان و همسر و فرزندان رزمندگانی است که سابقه حضور داوطلبانه شش ماهه در جبهه را دارند.

محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98

در ادامه مقاله محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98 ، دانشگاه‌هایی که در این رشته دانشجو می‌پذیرند، معرفی می‌شوند.

کدام دانشگاه‌ها از طریق کنکور سراسری 98 در دوره‌ی روزانه در رشته فیزیوتراپی دانشجو می‌پذیرند؟

رشته فیزیوتراپی فقط در دانشگاه‌های علوم پزشکی و فقط در دوره روزانه ارائه می‌شود. لیست دانشگاه‌های علوم پزشکی که در این رشته پذیرش دارند به همراه ظرفیت پذیرش هر دانشگاه، در جدول ذکر شده است:
نام دانشگاهظرفیت
دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تهران24
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان20
دانشگاه علوم پزشکی ایران22
دانشگاه علوم پزشکی بابل21
دانشگاه علوم پزشکی تبریز23
دانشگاه علوم پزشکی تهران18
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز21
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان19
دانشگاه علوم پزشکی سمنان22
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی-تهران23
دانشگاه علوم پزشکی شیراز23
دانشگاه علوم پزشکی کرمان21
دانشگاه علوم پزشکی گیلان15
دانشگاه علوم پزشکی مشهد19
دانشگاه علوم پزشکی همدان12
*دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مشهد، به ترتیب 4 و 3 دانشجو پذیرش ظرفیت مازاد، از طریق آزمون سراسری 98 هم دارند. *با توجه به اینکه دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری 98 هنوز منتشر نشده است، جدول فوق براساس دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی 96 تنظیم شده است. ظرفیت‌ها در سال 98 ممکن است تغییر کنند.

پردیس‌های خود گردان کدام دانشگاه‌ها در رشته‌ی فیزیوتراپی پذیرش دارند؟

داوطلبان امکان تحصیل پردیس‌های خودگردان چهار دانشگاه که از آزمون سراسری در این رشته دانشجو جذب می‌کنند را هم دارند:
نام دانشگاهظرفیت
پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز5
پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان5
پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران8
پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی کرمان5
  در پایان مطلب محل قبولی و دانشگاه‌‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98 ، به داوطلبان عزیز کنکور تجربی توصیه می‌کنیم علاوه بر دقیق شدن در نکات و جزئیات مطرح شده در این مطلب، به مقاله‌  انتخاب رشته کنکور تجربی هم سر بزنند.
اگر در زمینه محل قبولی و دانشگاه‌های پذیرنده کنکور سراسری فیزیوتراپی 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *