انتخاب رشته علوم انسانی

محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری






محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری

جهانگردی و گردشگری از دوران گذشته یعنی از زمان پادشاهی سلسله هایی همچون سلوکیان، اشکانیان، صفویان و هخامنشیان همواره مورد توجه مردم ایران بوده است واقع شدن ایران در مسیر جاده ابریشم، وضعیت جغرافیایی کشور و همین طور وجود کاروانسراهای قدیمی و چاپارخانه ها همگی دلیلی بر این ادعاست. به جرأت می توان گفت که دوران صفویه به علت افزایش تأسیسات متعدد و افزایش سطح امنیت راه ها به عنوان نقطه درخشان صنعت جهانگردی در ایران شناخته می شود. به تدریج و در سال 1319 هجری شمسی نخستین آژانس جهانگردی در تهران بزرگ احداث گردید. علاو بر این، در سال 1340 هجری شورایی متشکل از 12 عضور در امور مربوط به جهانگردی و گردشگری تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد. زمانی که صبحت از تحصیل در رشته جهانگردی به میان می آید تصور داوطلبان بر این قرار می گیرد که تحصیل در این رشته با گشت و گذار و سفرهای داخلی و خارجی همراه است. واقعیت این است که صحبت ازگردشگری و جهانگردی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حول محور مسائل نظری و تئوریک این رشته است و شمار گشت و گزار سفرها در کل مدت تحصیل بسیار کم است. مورد دیگر هدف از انتخاب رشته جهانگردی است. به فرض مثال داوطلبان تصور می کنند که برای تور لیدر شدن یا حتی تأسیس دفتر ارائه دهنده خدمات گردشگری باید در رشته جهانگردی به تحصیل بپردازند. اما باید عرض کنیم که اگر ادامه تحصیل در رشته جهانگردی می توانند یاری گر فرد در رسیدن به این هدف باشد اما در واقع هیچ لزومی به ادامه تحصیل در این رشته دانشگاهی نیست و فرد می تواند با شرکت در دوره های کوتاه مدت گردشگری مهارت و دانش لازم را در این زمینه کسب کند ممکن است شما دوست عزیز کنکوری که چند روز گذشته در کنکور انسانی شرکت کرده اید به رشته جهانگردی علاقه داشته باشید، از این رو موضوع مقاله حاضر را به بحث محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در رابطه با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری به دست آورید.

در مورد رشته جهانگردی چه می دانید؟

رشته جهانگردی از جمله رشته های محبوب دانشگاهی در میان داوطلبان است که از نوع علوم بین رشته ای محسوب می شود. از جمله مشاغل موجود برای فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی می توان به راهنمای انواع تورها، کارمند آژانس مسافرتی، مدیریت مراکز اقامتی و هتل ها اشاره کرد. علاوه بر این ها باید اشاره کنیم که با همت مسئولین و برنامه ریزی در راستای جذب توریست و گردشگری آینده فارغ التحصیلان رشته جهانگردی را می توان بسیار درخشان دید.

دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری

در این بخش از مقاله مرتبط با محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری به مراتب باید به ذکر دانشگاه های پذیرنده این رشته برای شما بپردازیم. اما در اینجا باید خبر مهمی را به شما بدهیم و آن هم این است که رشته جهانگردی تا قبل از سال 97 در دانشگاه های سراسری ارائه می شد اما در حال حاضر این رشته از لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری حذف شده است و تنها شاهد وجود دو رشته مرتبط با رشته جهانگردی یعنی هتلداری و گردشگری هستیم. به عبارت دیگر این دو رشته در دانشگاه های سراسری و همین طور علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شود. رشته جهانگردی تحت عنوان مدیریت جهانگردی در دانشگاه سراسری تنها در دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود که بیشتر داوطلبان فارغ التحصیل رشته های گروه زبان انگلیسی از جمله مترجمی، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی تمایل به تحصیل در آن در مقطع ارشد را دارند.

رتبه قبولی جهانگردی سراسری

با توجه به این که رشته جهانگردی از لیست رشته های دانشگاه های سراسری حذف شده است رتبه قبولی هم برای آن وجود ندارد.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده جهانگردی سراسری ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *