بدون کنکور, لیست رشته ها کاردانی به کارشناسی بدون کنکور پیام نور, لیست رشته ها کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور, لیست رشته ها کارشناسی بدون کنکور پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 

در این مقاله به موضوع لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 97 خواهیم پرداخت. یکی از موفقیت های بزرگ افراد را تحصیل در دانشگاه و کسب مدرک های مختلف تشکیل می دهد و به همین دلیل رقابت در کنکور برای ورود به دانشگاه در بسیاری از موارد باعث تشویش بیش از حد می شود. اما نکته ای که نباید از آن غافل شد، فرصت تحصیل در دانشگاه بدون کنکور است. در سال های اخیر بسیاری از دانشگاه ها بدون کنکور نیز دانشجو جذب می کنند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور است که از سال 1367 تأسیس شد. در مقاله لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 97 سعی داریم شما را از رشته های گروه های آزمایشی مختلف مطلع کنیم و نحوه صحیح انتخاب رشته های گفته شده را بیان کنیم.

نحوه مشاهده رشته های بدون کنکور پیام نور

داوطللبانی که قصد شرکت در این فرصت ویژه را دارند، باید به این نکته توجه کنند که معیار پذیرش بدون کنکور پیام نور، سوابق تحصیلی داوطلبان است. یعنی معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی، اما برای ثبت نام و مشاهده لیست رشته های ارائه شده، شما داوطلبان عزیز باید به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کنید و در ضمن مجاز به وارد کردن 150 کد رشته هستید. اما زمان انتخاب رشته در دو نوبت مهر و بهمن 97 انجام می شود که زان دقیق ثبت نام برای وردی مهر، مردادماه و برای ورود بهمن ماه که دوره تکمیل ظرفیت محسوب می شود در آبان اه برگزار می شود.

رشته های بدون کنکور پیام نور

نکته ای که لازم است در ابتدا بدانید، این است که رشته های ارائه شده در دو نوبت، یکسان نیستند و ممکن است در بهمن ماه (تکمیل ظرفیت) رشته های بیشتر و یا کمتری نسبت به دوره مهر ارائه شود. بنابراین بهتر است در زمان ثبت نام لیست رشته های ارائه شده هر نوبت را به طور دقیق بررسی کنید. داوطلبان می توانند در تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی شرکت داشته باشند، اما توجه کنید که تنها می توانید در یک گروه آزمایشی اصلی شرکت داشته باشید.

 

در ادامه برخی از رشته های گروه های آزمایشی مختلف را مشاهده می کنید:

لیست رشته های بدون کنکور ریاضی پیام نور
ریاضیات و کاربردهاشیمی کاربردی
علوم کامپیوترمدیریت امور بانکی
حسابداریاقتصاد کشاورزی
علوم ورزشیفیزیک
جهانگردیمهندسی پلیمر
مدیریت بازرگانیمهندسی شهرسازی
مدیریت دولتیمهندسی معماری
مهندسی شیمیعلم اطلاعات و دانش شناسی
مهندسی مکانیزاسیون کشاورزیروانشناسی
مهندسی مواد و متالورژیمهندسی برق
مهندسی مکانیکمهندسی صنایع
مهندسی کامپیوترمهندسی عمران
اقتصادآمار

 

لیست رشته های بدون کنکور تجربی
ترویج و آموزش کشاورزی پایدارحسابداری
روانشناسیعلوم ورزشی
مدیریتت بازرگانیمدیریتدولتی
زمین شناسیعلم و اطلاعات و دانش شناسی
زیست شناسیشیمی کاربردی
شیمی محضزیست شناسی گیاهی
مهندسی علوم دامیمدیریت صنعتی
علوم و مهندسی محیط زیستجهانگردی
اقتصاد

 

لیست رشته های بدون کنکور انسانی
پژوهشگری اجتماعیعلوم و قرآن حدیث
جغرافیافقه و مبانی حقوق اسلامی
حقوقحسابداری
روابط عمومیروانشناسی
روزنامه نگاریادیان و عرفان
علوم تربیتیتاریخ
علوم سیاسیتاریخ و تمدن ملل اسلامی
زبان و ادبیات عربیفلسفه و کلام اسلام
زبان و ادبیات فارسیمدیریت امور بانکی
مدیریت بازرگانیبرنامه ریزی و تعاون
مددکاری اجتماعیمشاوره

  همان طور که مشاهده کردید، در لیست رشته های بدون کنکور پیام نور سال گذشته، رشته های پرمتقاضی در هر گروه آزمایشی به چشم می خورد، رشته هایی مانند: مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک در گروه ریاضی و فنی و رشته های حقوق، روانشناسی، علوم سیاسی در گروه انسانی ، همچنین رشته هایی مانند حسابداری، جهانگردی، روانشناسی، مدیریت بازرگانی و … که به عنوان رشته شناور هستند و در گروه آزمایشی مختلف وجود دارند. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه لیست رشته های بدون کنکور پیام نور 97 به مقاله بدون کنکور علمی کاربردی 97 مراجعه کنند. برای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 97 با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *