انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98





انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98

رشته حسابداری از پردرآمدترین رشته های شناخته شده در دنیا بوده که تمامی دانش آموزان در سه گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) امکان انتخاب و اخذ مدرک تحصیلی معتبر را در این رشته دارند. حرفه حسابداری از قدیم الایام وجود داشته و مردم همواره به دنبال ثبت دخل و خرج واحد اقتصادی خود و سر و سامان بخشیددن به وضیعت مالی آن بودند. جالب است بدانید که حسابداران در قدیم به نام میرزا در بین مردم شهره بودند. بعد ها نام دفتردار بر روی این افراد گذشته شد و کم کم واژه ی حسابدار جای آن را گرفت. هدف از نگارش این مقاله بحث پیرامون انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 است. علاوه بر موضوع اصلی این مطلب یعنی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 به ذکر تاریخچه رشته حسابداری و دروس دوره کارشناسی این رشته پرطرفدار دانشگاهی نیز پرداخته می شود.

تاریخچه رشته حسابداری

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پایه های اصلی رشته حسابداری در سال 1494 توسط فردی به نام لوکاپاچولی و در کشور اروپا بنا نهاده شد. در ایران نیز دانشمند معروف و بنام خوارزمی برای نخستین بار در رساله جبر و مقاله خود به بیان توضیحات مفصلی راجع به نحوه شمارش دهی و نوشتن نشانه ای اعداد و مفهوم صفر پرداخت. بعدها لئونارد فیبوناچی این رساله را ترجمه و بدین ترتیب سیستم دهدهی کنونی شکل گرفت. حسابداری در ایران به عنوان رشته ای دانشگاهی از سال 1345 مطرح شد. نخستین مرکزی که این رشته را به لیست رشته های خود اضافه کرد، آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران بود. پس از آن رشته حسابداری به دانشگاه تهران نیز راه پیدا کرده و اکنون شاهد تدریس آن در بسیاری از دانشگاه های روزانه، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و غیره هستیم.

اسامی تمامی دروس ارائه شده در دوره کارشناسی رشته حسابداری

در این بخش از مطلب مرتبط با انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98، خود را ملزم به آشنا کردن شما با لیست درس های ارائه شده در دوره کارشناسی رشته تحصیلی حسابداری می دانیم.

درس های تخصصی ارائه شده دردوره کارشناسی رشته حسابداری

                                       درس های تخصصی
مدیریت مالی 2حسابداری میانه 2
مبانی و کاربرد کامپیوترحسابداری مالیاتی
مبانی سازمان و مدیریتحسابداری صنعتی 1
مبانی سازمان و مدیریتپول و ارز بانکداری
مبانی جامعه شناسیپژوهش عملیاتی 2
زبان تخصصی 2پژوهش عملیاتی 1
زبان تخصصیبوانشناسی عمومی
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریتآمار و کاربرد در مدیریت
ریاضیات پایهاصولی حسابرسی 2
روش های تحقیق و مأخذ شناسیاصولی حسابرسی 1
رشد و توسعه اقتصادی و برنامه ریزیاصول علم اقتصاد (1) خرد
حقوق تجارتاصول حسابداری 3
حسابرسی سیستم های کامپیوتریاصول حسابداری 1
حسابدرای پیشرفته 2اصول تنظیم کنترل بودجه دولتی
حسابداری و حسابرسی دولتی

 

درس های عمومی ارائه شده در دوره تحصیلی کارشناسی حسابداری

 

                                             درس های عمومی
1آشنایی با قرآن کریم
2فارسی عمومی
3جمعیت و تنظیم خانواده
4تربیت بدنی 1
5وصایای امام (ره)
6اندیشه اسلامی 1
7تربیت بدنی 2
8اندیشه اسلامی 2
9زبان عمومی

 

تاریخ و شیوه انجام ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی

راجع به انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 باید بدانید که در ماه های مرداد و دی باید اقدام به انجام این کار به وسیله مراجعه به سایت دانشگاه آزاد کنید. شیوه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد حسابداری 98 نیز به این صورت است که بعد از ورود به سایت دانشگاه آزاد اقدام به خرید کارت اعتباری کرده و در نهایت رشته حسابداری را در مراکز مختلف دانشگاهی برگزینید. پس از دریافت رسید ثبت نام، عملیات ثبت نام شما به اتمام می رسد. فقط به یاد داشته باشید که نگهداری از این رسید جهت ثبت نام در دانشگاه مورد قبولی ضروری است. در این مقاله، به مبحث انتخاب رشته بدون کنکور آزاد حسابداری 98 پرداخته می شود. پیشنهاد می کنیم که در این رابطه مقاله مربوط به ظرفیت پذیرش بدون کنکور آزاد حسابداری 98 را نیز مطالعه بفرمایید. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *