پزشکی بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98

ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98


ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98

پزشکی از رشته های پرطرفدار در بین دانش آموزان و داوطلبانی است که قصد انتخاب رشته دارند. هدف از رشته های پزشکی ارتقاء تندرستی و سلامتی افراد و همچنین درمان بیماری ها و بازگرداندن توانایی آسیب دیدگان است. رشته های پزشکی در انواع مختلف ارائه می شود تا با جزئیات بیشتر و تخصصی تری بر روی آنها تمرکز شود. داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی را دارند، می توانند از طریق کنکور وارد دانشگاه های پزشکی شوند که در دوره های مختلف و دانشگاه های سراسری آزاد ارائه می شود. اما تنها راه ورود به دانشگاه کنکور سراسری نیست. داوطلبان می توانند از طریق دگر و بدون آزمون نیز در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند. آیا پزشکی بدون کنکور واقعیت دارد؟ سؤال مطرح شده از ابهاماتی که برای اکثر داوطلبان در زمان کنکور و بعد از آن به وجود می آید،  و متأسفانه منبع صحیحی و زیادی در این خصوص  وجود ندارد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که این مقاله به موضوع ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98 خواهیم پرداخت و با مطالعه این مقاله از اطلاعات مفیدی در این زمینه بهره مند خواهند شد.

پزشکی بدون کنکور

همان طور که گفته شد، تنها راه ورود به دانشگاه های پزشکی کنکور سراسری نیست و داوطلبان می توانند در رشته های پزشکی بدون کنکور نیز شرکت کنند. اما پذیرش در رشته های پزشکی در هر دو طریق کاری سخت است که نیاز به اراده و پشتکار زیادی دارد. متأسفانه و یا خوشبختانه تحصیل رشته های پزشکی مانند سایر رشته ها به راحتی به دست نمی آید و داوطلبانی که قرار است از طریق غیر از کنکور سراسری وارد رشته های پزشکی شوند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. داوطلبان عزیز برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته های پزشکی به مقاله پزشکی بدون کنکور مراجعه کنند تا با اطلاعات و جزئیات بیشتر در این زمینه آشنا شوند.

روش پزشکی بدون کنکور در واقع تحصیل در خارج از کشور است ، درگذته دانشجویان پزشکی که در دانشگاه های معتبر خارجی مشغول به تحصیل بودند بعد از گذراندن 72 واحد درسی می توانستند به یکی از دانشگاه های داخلی انتقالی بگیرند، اما در حال حاضر این قانون لغو شده است، در ادامه ابتدا نحوه ثبت نام و شرایط مورد نیاز برای افرادی که می توانستند  به منظور ادامه تحصیل به داخل کشور بازگردند را توضیح خواهی داد و بعد از آن به قوانین جدید خواهیم پرداخت. 

ثبت نام بدون کنکور پزشکی

ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98 به طور مستقیم در دانشگاه ها انجام نمی شود و داوطلبان برای تحصیل در رشته های پزشکی در دانشگاه پزشکی ایران ابتدا باید 72 واحد درسی را در خارج از کشور می گذاندند. توجه کنید که دروس انتخابی و کشور و دانشگاهی که داوطلبان برای تحصیل انتخاب می کردند، باید مورد تأیید وزارت بهداشت قرار می گرفت.  و بعد از پاس کردن تعداد واحد گفته شده از طریق درخواست پذیرش به دانشگاه های داخل کشور (در صورت قبولی درخواست) به یکی از دانشگاه های ارائه دهنده در ایران انتقالیمی گرفتند. همان طور که گفته شد و متوجه شدید، ثبت نام به صورت مستقیم و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (مانند سایر رشته ها) در ایران انجام نمی شود و ابتدا باید این مراحل را سپری می کردند. توجه کنید که برای شرکت در دانشگاه های سایر کشورها باید طبق قانون دانشگاه مورد نظر عمل کنید. در برخی از دانشگاه ها و کشورها برای ورود به دانشگاه پزشکی آزمون ورودی برگزار می شود و در برخی از کشورها بدون کنکور و بر اساس معدل دانشجو جذب می کنند که در سال های اخیر تعداد افرادی که با معدل خود به دانشگاه هایی از جمله دانشگاه های ترکیه راه یافته اند، کمتر شده است.  داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه های پزشکی سایر کشورها به مدارکی نیاز دارند که در هر کشور و دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته های پزشکی دانشگاه های نروژ را دارند، ابتدا باید مدرک خود را به زبان نروژ ترجمه و نمرات قابل توجه برای پذیرش کسب کنند. داوطلبان برای ورود به دانشگاه ابتدا در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد که نمرات دروس علوم ریاضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال دانشگاه خصوصی نروژ پذیرش راحت تری نسبت به دانشگاه های دولتی این کشور دارد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور

با توجه به قوانین جدید وزارت بهدات دیگر امکان انتقالی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه های معتبر خارج از کشور نیز وجود ندارد و دانشچویان باید باقی واحد های درسی را در همان دانشگاه به اتمام برسانند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تغییرات ایجاد شده در قوانین انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه ثبت نام بدون کنکور پزشکی 98 برای اطلاع از  لیست دانشگاه های پزشکی بدون کنکور 98 به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *