آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98
انتخاب رشته دکتری, انتخاب رشته دکتری مهندسی صنایع

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98





ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98

ضمن ارزوی موفقیت و سعادت برای همه شما عزیزان داوطلب به استحضار همه شما عزیزان و داوطلبان عرض می کنیم که آمار و اطلاعات ذکر شده در این پست مشاوره ای صرفا یک آمار اعلام شده توسط وزارت علوم و دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش است یعنی می تواند این آمار دچار نوسان شدید شود. مثلا در سال 97 حدود 500 نفر از ظرفیت کل کاسته شده است. بنابراین ظرفیت پذیرش کلی دکتری از 4500 نفر به 4000 نفر در سال 97 کاسته است. با توجه به اهمیت انتخاب رشته در قبولی دکتری، این مقاله را به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98 اختصاص می دهیم. 

ظرفیت پذیرش دکتری صنایع آزاد 98

اگر بخواهیم آماری کلی را در زمینه ظرفیت قبولی دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری مهندسی صنایع ارائه کنیم به شرح ذیل است، در فهرست گرایشات و دانشگاهها ذکر شده است که تعداد ظرفیت پذیرش در هریک از دانشکده ها حداکثر هفت نفر اعلام شده است: 

  • مهندسی صنایع: صنایع که شامل واحدهای پرند، واحد تهران شمال، واحد تهران مرکز، واحد رودهن، واحد علی آباد کتول، واحد قزوین، واحد نجف آباد است که ظرفیت پذیرش حداکثر هفت نفر اعلام شده است. 
  • مهندسی صنایع – برنامه ریزی و مدیریت تولید: واحد الکترونیکی، واحد تهران جنوب، واحد تهران جنوب ، پردیس مرکز بین المللی کیش ، واحد تهران شمال ، واحد تهران مرکزی، واحد رودهن ، واحد علوم تحقیقات ، واحد قزوین ، واحد نجف آباد ؛ که ظرفیت پذیرش در این واحد ها نیز حداکثر هفت نفر اعلام شده است. 
  • مهندسی صنایع- اتوماسیون: واحد تهران جنوب، واحد تهران شمال، واحد علوم تحقیقات، واحد قزوین، واحد نجف آباد که ظرفیت قبولی هر کدام حداکثد هفت نفر اعلام شده است. 
  • مهندسی صنایع – تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم: که شامل واحد الکترونیکی، واحد تهران جنوب، واحد تهران شمال، واحد تهران مرکزی، واحد علوم تحقیقات، واحد علی آباد کتول، واحد قزوین، واحد نجف آباد که این کد رشته نیز دارای ظرفیت حداکثر هفت نفر می باشد.

نکته مهمی که لازم است همه شما بدانید این است که در شرایط فعلی حدود سه برابر ظرفیت پذیرش نهایی در کنکور به مصاحبه دعوت می شوند. یعنی برای پذیرش نهایی هفت نفر ممکن است بیست و یک نفر تا سی نفر به مصاحبه دعوت شوند. بنابراین دعوت شدن به مصاحبه را تنها ملاک پذیرش قرار ندهید . چرا که ظرفیت پذیرش نهایی بسیار محدود تر از آن است که به مصاحبه دعوت می شوند. البته ممکن است در شرایطی نیز در اثر عدم پذیرش دانشجو به صورت استعداد درخشان و بدون ازمون ظرفیت پذیرش نهایی یک الی دو نفر افزایش یابد. همه این موارد بستگی به گروه آموزشی و دانشکده دارد که تا چه اندازه کشش و ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری دارد. بنابراین آمار و اطلاعات ذکر شده توسط ما و یا مشاورین عزیز تحصیلی می تواند نسبت به شرایطی و بنا بر سالی و یا صلاح دیدی کاملاً تغییر کند و افزایش و یا کاهش پیدا کند. اما چیزی که روشن است علاوه بر کاهش بیست و شش هزاری تعداد کل داوطلبان دوره دکتری تعداد کل پذیرش نهایی دانشگاه نیز کاهش پیدا کرده است. 

در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بازار کار دکتری مهندسی صنایع بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی صنایع آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *