کارشناسی ارشد

شهریه ارشد پیام نور

شهریه ارشد پیام نور






شهریه ارشد پیام نور

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی در دنیا به شمار می آید که به دلایل مختلفی از جمله برگزاری کلاس های نیمه حضوری مورد توجه شمار زیادی از داوطلبان و متقاضیان ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی قرار گرفته است. داوطلبانی که با خریداری کارت اعتباری علاقه مندی، تمایل خود را نسبت به انتخاب رشته محل های دانشگاه پیام نور اعلام می کنند. اما موضوع مهمی که تا پیش از اقدام به انتخاب رشته در این دانشگاه در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی و کارشناسی ارشد مطرح می شود بحث شهریه اختصاص یافته برای تحصیل در این دانشگاه است. در این مقاله به صورت اختصاصی در رابطه با شهریه ارشد پیام نور در رابطه با شهریه ارشد پیام نور توضیحاتی را خدمتتان ارائه می کنیم. باید عرض کنیم که شهریه ارشد پیام نور به وسیله هیئت امنای این دانشگاه مشخص می گردد و هر ساله به طول معمول بین 10 الی 15 درصد به نرخ شهریه ارشد پیام نور اضافه می گردد. شهریه ارشد پیام نور شهریه متغیر دروس نظری، شهریه ثابت و همین طور شهریه متغیر دروس عملی را در بر می گیرد. شهریه متغیر دروس نظری شهریه دروس تخصصی، اصلی، پایه و دروس عمومی را شامل می گردد. از طرفی شهریه پایان نامه، دروس عملی پر هزینه و دروس علمی کم هزینه شامل شهریه متغیر دروس عملی می شوند. مبلغ شهریه متغیر دانشگاه پیام نور بر طبق نوع و تعداد واحدهای درسی اخذ شده به وسیله دانشجو مشخص می شود. این موضوع از این روست که مبلغ شهریه ارشد دانشگاه پیام نور برای دروس عملی از شهریه ارشد دانشگاه پیام نور برای دروس نظری بیشتر است. اما میزان شهریه ثابت ارشد دانشگاه پیام نور بسته به سال ورود به دانشگاه و رشته تحصیلی فرد دانشجو است. نکته مهم این که مبلغ شهریه کارشناسی ارشد پیام نور در کلیه دوره های فراگیر و همین طور سراسری یکسان تعیین شده است.

میزان شهریه کارشناسی ارشد پیام نور

دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 32 واحد درسی را شامل می شود  به دو شکل آموزشی- پژوهشی و آموزشی عرضی می شود. کلیه دانشجویان امکان اخذ حداکثر 12 واحد درسی و حداقل 6 واحد درسی را در هر یک از ترم های تحصیلی دارند طول مدت تحصیل دانشجویان ارشدی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند حداکثر 5 سال و برابر با 10 نیمسال تحصیلی است. اما این مدت برای افرادی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند زمانی معادل 3 سال برابر شش نیمسال تحصیلی است و کلیه دانشجویان در این دوره ها موظف به پرداخت شهریه کارشناسی ارشد پیام نور خود هستند.

باید عرض کنیم که میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای هر ترم تحصیلی در ارشد رشته های انسانی در حدود دو الی سه میلیون تومان تعیین شده است. اما این مقدار برای ارشد رشته های فنی مهندسی بالاتر است و سقف آن به 2400000 تا 3500000میلیون تومان می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جزئیات مربوط به شهریه کارشناسی ارشد پیام نور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نکات مهم شهریه ارشد پیام نور 98

در آخرین بخش از مقاله پیش رو به ذکر نکات ضروری و مهم در رابطه با شهریه ارشد پیام نور 98 برای شما دوستان گرامی می پردازیم.

  • کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد امکان استفاده از دو نیمسال مرخصی تحصیلی متوالی یا متناوب را دارند که برای هر کدام از این ترم ها موظف به پرداخت شهریه ثابت مربوط به همان ترم تحصیلی هستند. باید اشاره کنیم که صدور مرخصی تحصیلی بدون پرداخت شهریه ارشد پیام نور 98 از هر گونه اعتباری ساقط است.
  • در صورتی که دانشجو در امتحانات پایان ترم تحصیلی خود غیبت داشته باشد درس مورد نظر برای وی حذف می گردد و وی باید با پرداخت شهریه ارشد پیام نور در ترم های بعدی آن درس را دوباره اخذ نماید.
  • بر طبق مصوبات دانشگاه پیام نور مبلغ شهریه متغیر و همین طور شهریه ثابت افزایش پیدا می کند و این افزایش شهریه ارشد پیام نور دانشجویان ورودی ترم های گذشته را نیز شامل می شود.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد پیام نور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه ارشد پیام نور ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *