انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 98





انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 98

از جمله قدیمی ترین و بهترین رشته های مهندسی، رشته مکانیک بوده که تحصیل در آن نیاز مبرمی به شناخت و درک مفاهیمی همچون دینامیک، دانش مواد، الکتریسیته، مکانیک، تحلیل سازه ها و ترمودینامیک دارد. طراحی و ساخت فرآیندهای گرمایی، دستگاه ها و سیستم های مکانیکی با توجه به اصولی ماننند گرما، حرکت، انرژی و نیرو از وظایف مهندسان مکانیک به شمار می روند. جالب است بدانید که رشته مهندسی مکانیک برای نخستین بار در قرن هجدهم میلادی و در طی دوران انقلاب صنعتی شکل گرفت. در میان مشهورترین مهندسان مکانیک دنیا می توان از گوتلیب دایملر، ویلهلم می باخ، اگوست هورش، آرماند پژو، فردیناند پورشه، کارل بنز و جیمز وات نام برد که هر کدام به میزان زیادی در گسترش و پیشرفت این رشته در جهان نقشه داشته اند. در این مطلب، به تحلیل انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 98 برای شما عزیزان داوطلب تحصیل در دانشگاه های کشور می پردازیم. علاوه بر مسئله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 98،  برخی از حیطه های فعالیت رشته مهندسی مکانیک، توانایی های ضروری جهت پیدا کردن شغل مورد نظر در این زمینه و لیست درس های مشترک و تخصصی رشته مکانیک نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

حیطه تحلیل

  • انتقال دادن مکانیک سیالات و گرما
  • شکست – خزش و خستگی دستگاه های مختلف
  • آکوسیتیک / و ارتعاشات مکانیکی
  • شیوه دینامیک سیالات محاسباتی و اجزاء محدود

حیطه طراحی

  • راکتورهای هسته ای و شیمیایی و مخزن های تحت فشار
  • وسایل نقلیه ای همچون اتوبوس، قطار، هوپیما، کامیون، کشتی و …
  • موتور موشک، جت و موتورهای درون سوز
  • کندانسورها، اپراتورها و بویلرها به عنوان مبدل های حرارتی
  • طراحی سیستم های مختلف از جمله سیستم سرمایشی و گرمایشی، تهویه مطبوع و اچ دی ای سی در ساختمان ها و منازل

معرفی درس های تخصصی رشته مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی

جهت آشنایی و کمک به گرفتن تصمیم درست در زمینه انتخاب رشته کارشناسی مهندسی مکانیک به معرفی درس های تخصصی و مشترک موجود در این رشته می پردازیم.

درس های تخصصی گرایش حرارت و سیالات رشته مهندسی مکانیک

توربین گاز و موتور جت، سوخت و احتراق، سیستم های تبرید و سردخانه، کنترل آلودگی محیط زیست و سیستم های انتقال سیال

درس های تخصصی گرایش طراحی جامدات رشته مهندسی مکانیک

طراحی مکانیزمها، روش های طراحی مهندسی، ساخت به کمک کامپیوتر، روش های تولید و کارگاه، یاتاقان و روغنکاری، طراحی ماشین های ابزار و تولید، رباتیک، طراحی ماشین به کمک کامپیوتر، ماشین های ابزار و تولید

درس های تخصصی گرایش ساخت و تولید رشته مهندسی مکانیک

ماشین های کنترل عددی، تولید مخصوص، اندازه گیری، هیدرولیک و پنوماتیک و قالب و پرس

درس های مشترک بین کلیه گرایش های رشته مهندسی مکانیک

شیمی عمومی، محاسبات عددی، ریاضی مهندسی، مبانی مهندسی برق، استاتیک، مقاومت مصالح، مکانیک سیالات، انتقال حرارت، کنترل اتوماتیک، نقشه کشی صنعتی، برنامه نویسی کامپیوتر، محاسبات عددی، فیزیک عمومی، ترمودینامیک، ارتعاشات مکانیکی، معادلات دیفرانسیل، طراحی اجزاء

توانایی های ضروری جهت پیدا کردن شغل مورد نظر در زمینه مهندسی مکانیک

تمامی دانشجویان رشته مهندسی مکانیک نیاز به داشتن مهارت و توانایی زیاد در دروسی مانند فیزیک و ریاضی را دارند. داشتن قدرت تجسم بالا، استعداد و هوش نیز از دیگر ملزومات تحصیل و اشتغال در این رشته است. علاقه مندی به کارهای تئوریک نیز می تواند افراد را جذب ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک کند. اگر شما هم فردی علاقه مند به ساخت لوازم و وسایل مختلف و .. هستید و یا خلاقیت زیادی را در خود حس می کنید، رشته مهندسی مکانیک می تواند انتخابی خوب و مناسب برای شما باشد.

تاریخ و شیوه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته مکانیک

باید بدانید که برای انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد مکانیک 98 باید در اواسط دو ماه بهمن و مهر و با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) نسبت به این امر اقدام فرمایید. انتخاب رشته بدون کنکور آزاد مکانیک 98 با خرید کارت اعتباری مورد نظر آغاز و در نهایت به انتخاب حداکثر 20 رشته تحصیلی و دریافت رسید ثبت نام در این دوره پایان می یابد. مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور رشته مکانیک در دانشگاه آزاد را دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *