تکمیل ظرفیت آزاد

رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

بعد از اتمام دوره تحصیلی در مدرسه و گرفتن مدرک دیپلم به مرحله حساس انتخاب رشته و دانشگاه می رسیم. انتخاب رشته و دانشگاه تاثیر بسیاری در مسیر آینده و پیش روی ما دارد. از این رو اگر تصمیم نادرستی بگیریم و رشته ای را انتخاب کنیم که علاقه کمی در آن داریم، ممکن است از آِینده خود رضایت کافی نداشته باشیم. بنابراین به شما توصیه می کنیم رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید و اگر در مرحله بدون کنکور آزاد موفق به قبولی در آن نشدید، در بین رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور به دنبال رشته خود باشید. در واقع اولین قدم این است که بتوانید رشته های مورد نظر خود را از بین لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور انتخاب کنید. در این مقاله شما را با رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور آشنا می کنیم. همچنین می‎توانید مقاله رشته های بدون کنکور را مطالعه کنید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

برای شرکت در تکمیل ظرفیت بدون کنکور آزاد در زمان در نظر گرفته شده توسط دانشگاه آزاد که برای نیم سال اول اواسط مهر و برای نیم سال دوم اواسط بهمن ماه است، بایستی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنید. احتمال می رود در سال ،97 تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور برای نیم سال مهر ماه ارائه نشود.

در صورت ارائه نشدن تکمیل ظرفیت در نیم سال اول امید خود را از دست ندهید، زیرا دانشگاه آزاد نیم سال دوم نیز بدون کنکور دانشجو می پذیرد.
شما عزیزان می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اهواز را مطالعه نمایید.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور

حال شما می توانید در جدول زیر لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور را مشاهده کنید. این لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بر اساس دفترچه سال 96 تهیه شده است و ممکن است با لیست رشته های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت سال 97 تفاوت اندکی داشته باشد.

در ضمن توجه داشته باشید که پذیرش در رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین می باشد.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور
حقوقعلوم تربیتیروان شناسیمدیریت مالیپلیمر
برقمکانیکشیمیمهندسی پزشکینقشه برداری
معماریعمرانمکانیکمیکروبیولوژیفیزیک مهندسی
زبان و ادبیات فارسیحسابداریفیزیکزمین شناسیمدیریت دولتی
علوم ورزشیمترجمی زبان انگلیسیجغرافیاشیمی کاربردیمدیریت بازرگانی
مدیریت صنعتیصنایعهوا و فضااپتیک و لیزرمهندسی برق
شهرسازیروابط عمومیروزنامه نگاریفقه و مبانی حقوق اسلامزبان و ادبیات فرانسه
علوم سیاسیمدیریت مالیبرقفضای سبزمشاوره
مهندسی هسته ایتاریخگردشگریاقتصادعلوم قضایی
جامعه شناسیآمارمهندسی نفتگیاه پزشکیمدیریت بیمه
محیط زیستصنایع غذاییریاضیات و کاربردهامعماری داخلیتولید وژنتیک گیاهی

حدود 85% رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور دانشجو می گیرند. اگر رشته خاصی یا واحد خاصی در نظرتان است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

اگر رشته مورد علاقه شما در بین رشته های تکمیل ظرفیت آزاد بدون کنکور قرار نداشته است میتوانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور غیرانتفاعی را نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *