آزمون ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

شاید تا چند سال پیش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد طرفداران زیادی نداشت و افراد به داشتن تحصیلات مقطع کارشناسی قناعت می کردند. اما امروزه با پیشرفت علوم و لزوم یادگیری بیشتر و انجام پژوهش ها و تحقیقات گسترده تر، اهمیت این موضوع بیشتر از گذشته احساس می شود. در نتیجه، آمار شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد نیز روز به روز بالاتر رفته و داوطلبان تمایل بیشتری به کسب این مدرک تحصیلی معتبر در رشته های تحصیلی مختلف پیدا می کنند. علاوه بر این ها، با داشتن مدرک کارشناسی ارشد، درصد پذیرفته شدن شما جهت تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به میزان قابل توجهی بالا می رود، چون در این صورت می توانید در کنار تحصیل در مقطع دکتری به کار و فعالیت نیز مشغول شده و شغلی برای خود دست و پا نمایید. همان طور که اطلاع دارید، دانشگاه های سراسری نیز دارای مقطع ارشد در چندین و چند رشته بوده و حتی نتایج اولیه آزمون آن ها به اطلاع داوطلبان رسیده است.

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سراسری و مشخص شدن آمار و اسامی قبول شدگان نوبت به فرصت طلایی تکمیل ظرفیت می رسد. فرصتی که افراد ناراضی از رشته و دانشگاه محل قبولی و یا کسانی که نتوانسته اند تراز مورد نیاز برای انتخاب رشته را کسب نمایند، باید گوش به زنگ شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری باشند. در این مقاله، بحث ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری را به چالش می کشیم.

با ما همراه باشید تا با تمامی مراحل لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیتی ارشد سراسری، نحوه ثبت نام و موارد دیگر آشنا شوید.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

باید بدانید که زمان دقیق انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری هنوز به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در این طرح نرسیده ولی به احتمال زیاد همچون سال های قبل باید در روزهای آغازین مهر 97 اطلاعیه آن در سایت سازمان سنجش انتشار یابد.

هر یک از شما داوطلبان می توانید در این زمان با وارد کردن اطلاعات فردی و لیست رشته ها و شهرهای دانشگاهی ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری را به انجام رسانید.

در سال 97 نیز همانند سال های قبل فرصت انتخاب 20 رشته در واحدهای دانشگاهی مختلف در اختیار داوطلبان کارشناسی ارشد گذاشته شده است. در نتیجه، این دوستان می توانند به ترتیب علاقه و اولویت های خود رشته های موردنظرشان را برگزینند. فقط به یک نکته مهم باید توجه داشت که پس از اعلام نتایج و پذیرفته شدن در کارشناسی ارشد سراسری به هیچ وجه حق اعتراض به رشته قبولی را ندارید، بنابراین، تمام دقت خود را در این زمینه بکار بگیرید.

شروط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

باید خاطر نشان کنیم که شرط اصلی شرکت و ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری ، حضور در آزمون ارشد و صادر شدن کارنامه آن برای شماست. در نتیجه، تمامی داوطلبانی که شرایط لازم برای مجاز شدن در کنکور ارشد را نداشته اند، به راحتی فرصت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری را پیدا می کنند. دقت کنید که حتی اگر انتخاب رشته ای نیز انجام نداده باشید بازهم در زمان تکمیل ظرفیت ،حق استفاده از فرصتی دیگر را بدون هیچ مشکلی خواهید داشت.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

همان طور که در جریان هستید، نتایج نهایی کنکور سراسری کارشناسی ارشد، در همین ماه اخیر یعنی شهریورماه (حداکثر تا دهم شهریور) به اطلاع دوستان گرامی میرسد. بنابراین به طور تخمینی می توان در اولین روزهای مهرماه، جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد اقدام کرد. احتمالاً امسال نیز همانند سال 96 نتایج این دوره تا اواخر ماه مهر اعلام می گردد. باید خاطرنشان کرد که بعضی از افراد می توانند در همین ماه مهر و بعضی دیگر در ماه بهمن سال تحصیلی مقطع ارشد را آغاز کنند.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه سراسری

اگر شما هم مانند بسیاری از داوطلبان اطلاعی از نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه سراسری ندارید، ما در این جا اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

با ورود به سایت رسمی سازمان سنجش با قسمتی به نام کارشناسی ارشد مواجه می شوید. پس از یک بار کلیک کردن بر روی آن لینکی به نام اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 97  ظاهر می شود.

پس از باز شدن این لینک سه روش را می توانید برای مشاهده نتیجه ببینید. در روش اول جستجو مطابق شماره شناسنامه و شماره پرونده شما بوده و مطابق روش دوم اعلام نتایج بر اساس شماره شناسنامه و نام و نام خانوادگی شماست. در روش سوم با وارد کردن شماره شناسنامه و شماره داوطلبی امکان مشاهده نتایج برایتان امکان پذیر خواهد بود.

در پایان پیشنهاد می کنیم پس از بررسی ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری، سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 97 بزنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *