آیدانیتو > اهمیت رابطه مادر و پسر
خانواده

اهمیت رابطه مادر و پسر






 

رابطه مادر و پسر

مادران تأثیر عمیقی بر فرزندان پسر می گذارند و این تأثیر خودش را در رفتارهای پسران در دوران بزرگسالی نشان می دهد. هیچ کس نمی تواند یک کودک را به خوبی مادرش درک کند. فرزند پسر دقیقاً از همان زمانی که پا به این دنیا می گذارد، تا زمان بزرگسالی رابطه ریشه داری را با مادرش برقرار می کند. این رابطه مادر و پسر برای رشد و سلامت پسر ضروری است.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به رابطه مادر و پسر  و تأثیرات آن بپردازیم:

هوش هیجانی

پسرانی که از سن کم رابطه سالمی با مادرانشان برقرار می کنند از نظر عاطفی انسان های قوی ای هستند و معمولاً مشکلات رفتاری کمتری در زندگی دارند.

یک رابطه قوی میان مادر و پسر، به فرزند پسر احساس امنیت و اعتقاد به نفس می دهد. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پسرانی که در کودکی رابطه سالمی با مادرانشان ندارند ممکن است بعداً پرخاشگر بشوند.

اعتماد به نفس

وقتی رابطه مادر با پسر سالم است، پسر از مادرش عشق و توجه دریافت می کند و به مرد با اعتماد به نفسی تبدیل می شود. نتایج پژوهشی در سال 2011 نشان می دهد که دریافت عشق بدون شرط و توجه کافی از مادر، به پسر این تضمین را می دهد که ارزشمند و دوست داشتنی است و می تواند دوست و همسر خوبی باشد.

پسرانی که از مادرشان عشق دریافت می کنند معمولاً در دوران بزرگسالی سرد و بی توجه نمی شوند.

عملکرد تحصیلی

مادرانی که به فرزند پسرشان توجه می کنند، به وضعیت تحصیلی اش هم اهمیت می دهند. در نتیجه معمولاً پسرانی که به مادرشان نزدیک هستند، عملکرد تحصیلی خوبی دارند و از آنجایی که اعتماد به نفس شان هم بالا است، به توانایی های خودشان ایمان دارند و با جدیت بیشتری تلاش می کنند.

 

کنترل رفتارها

هوش هیجانی ای که یک مادر با رابطه اش در فرزند پسر نهادینه می کند، این توانایی را به او می دهد که بتواند افکارش را بیان کند، بر خودش، افکارش و احساساتش کنترل پیدا کند و رفتارهای معقولی داشته باشد.

عدم اعتقاد به کلیشه های مردانه

اگر مادر به کلیشه های مردانه اعتقاد نداشته باشد، فرزند هم این کلیشه ها را باور نمی کند. به عنوان مثال باور نمی کند که همیشه باید بجنگد تا مردانگی اش را ثابت کند.

او می داند که گریه کردن پسرها مشکلی ندارد و آن ها در واقع با گریه کردن احساساتشان را ابراز می کنند. چنین پسرهایی می توانند روابط دوستانه طولانی مدتی داشته باشند.

احترام به زنان

یک رابطه نزدیک با مادر، به پسر کمک می کند که نقش مهم و تأثیر گذار زنان را در روابط خانوادگی درک کند. پسرانی که به مادرشان احترام می گذارند، به طور کلی برای زنان ارزش قائل هستند و در روابط خودشان در بزرگسالی هم به زنان احترام می گذارند.

امنیت رفتاری

رابطه مادر و پسر می تواند رفتارهای پسر را در دوران نوجوانی و بلوغ پیش بینی کند. یک رابطه مثبت و سالم میان مادر و پسر، فشار هم سالان را در دوران بلوغ کاهش می دهد. نتایج یک پژوهش نشان می دهد که پسرانی که به مادرشان نزدیک هستند کمتر به سراغ مواد مخدر، الکل و روابط جنسی پر خطر می روند.

در این مقاله تلاش کردیم که به اهمیت رابطه مادر با پسر بپردازیم. در ادامه مطالعه مقاله رابطه پدر و دختر را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه مادر و پسر می توانید با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *