آیدانیتو > نزدیکی در دوران بارداری
بارداری

نزدیکی در دوران بارداری

 

 

نزدیکی در دوران بارداری

بیشتر زن هایی که یک بارداری سالم و عادی را تجربه می کنند می توانند تا زمان ترکیدن کیسه آب یا زایمان با همسرشان رابطه جنسی داشته باشند. البته شرایطی وجود دارند که موجب می شوند در بخشی از دوران بارداری یا کل آن از رابطه جنسی خودداری شود.
بهتر است زنان باردار حتماً در مورد بایدها و نبایدهای نزدیکی در دوران بارداری با دکترشان مشورت کنند و شرح حالی از وضعیت خودشان را در اختیار او قرار بدهند. با دریافت مشاوره ازدواج در این زمینه ها از آسیب های پیش رو جلوگیری کنید.

آیا رابطه زناشویی در دوران بارداری به جنین صدمه می زند؟

پاسخ این سؤال «خیر» است. وقتی یک زن بادار و همسرش نزدیکی جنسی داشته باشند، جنین صدمه نمی بیند. کیسه آمنیوتیک (کیسه ای که اطراف جنین را در رحم مادر دربرمیگیرد) و عضلات قوی رحم از نوزاد محافظت می کنند.

آیا رابطه زناشویی در دوران بارداری می تواند منجر به زایمان شود؟

اگر شما یک بارداری عادی و کم خطر داشته باشید، رابطه جنسی در دوران بارداری ، زایمان را جلو نمی اندازد. تحریک یا ارضای جنسی نمی تواند موجب زایمان یا سقط جنین شود. ممکن است انقباضات رحمی در حین نزدیکی در دوران بارداری اتفاق بی افتند اما این انقباضات موقتی و بی ضرر هستند.
 

نیاز جنسی زن در دوران بارداری

کیفیت رابطه زناشویی در دوران بارداری ، در زنان مختلف متفاوت است. بعضی آن را لذت بخش تر می دانند و برخی دیگر کمتر از آن لذت می برند. آنچه اهمیت دارد این است که زنان همسرشان را از تجربه احساسی ای که دارند مطلع کنند.

 

کاهش تمایل جنسی در دوران بارداری به اندازه افزایش تمایل جنسی عادی است و هیچ زنی نباید بابت آن احساس شرمندگی کند یا حس بدی نسبت به خودش پیدا کند. اگر رابطه جنسی در دوران بارداری برایتان ناخوشایند یا دردناک است، فراموش نکنید که شما همچنان می توانید از در آغوش کشیدن همسرتان، بوسیدن او و قرارهای دو نفره و عاشقانه لذت ببرید.

فواید رابطه زناشویی در دوران بارداری

چنانچه رابطه جنسی در دوران بارداری با رضایت هر دو نفر و همراه با آسایش و راحتی زن باردار باشد، فوایدی مثل موارد زیر را به همراه دارد:

  • بهبود خواب
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن زن
  • افزایش صمیمیت میان همسران
  • تسریع بهبودی پس از زایمان
  • تقویت عضلات ماهیچه کف لگن
  • کاهش فشار خون
  • تقویت عضلات کمر و کاهش کمر درد
  • کالری سوزی
  • زایمان راحت تر

چه زمانی رابطه زناشویی در دوران بارداری خطرناک است؟

اگر زن باردار سابقه سقط جنین، زایمان زودرس، مشکلات رحمی، کیسه آب باز شده، دردهای رحمی، فشار خون بالا، سابقه زایمان های متعدد، دیابت، بارداری چندقلویی، درد در زمان رابطه جنسی و… داشته باشد، نباید در این دوران نزدیکی جنسی داشته باشد.
همچنین در صورت ابتلا به بیماری های مقاربتی بهتر است از رابطه جنسی در دوران بارداری خودداری شود. در در این مقاله به موضوع نزدیکی در دوران بارداری پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله دوران بارداری را به شما پیشنهاد می کنیم.

مشاوره جنسی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو در این فضا در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه و…. به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.
مشاوره جنسی یکی از مهم ترین و پرتماس ترین موضوعات مشاوره خانواده در آیدانیتو است و بسیاری از زنان و مردان در تماس با مشاوران آیدانیتو به راهکارهایی برای حل مشکلات و اختلالات جنسی شان دست پیدا می کنند. رابطه زناشویی در دوران بارداری هم موضوع مهمی است و سوالات فراوانی را در ذهن زنان و مردانی ایجاد می کند که منتظر فرزند هستند. برای دسترسی به پاسخ این سوال ها می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

استقبال از مشاوره تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید این سؤال برای بسیاری پیش بیاید که این نوع مشاوره چه مزایایی دارد و به چه دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی شامل موارد زیر است:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • پاسخ گو بودن در شرایط بحرانی که افراد برای مشاوره حضوری فرصت ندارند
  • کارآمد بودن برای افرادی که زندگی های پر مشغله ای دارند
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی افراد
در ادامه مطالعه مقاله مشاوره جنسی را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های دوران بارداری و انواع رابطه جنسی مناسب در این دوران با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *