آیدانیتو > دفترچه کنکور سراسری 98
ثبت نام کنکور

دفترچه کنکور سراسری 98

دفترچه کنکور

با فرارسیدن ماه بهمن تب و تاب دانش آموزان و فارغ التحصیلان برای شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها نیز شروع شد. همانند کنکور سال گذشته داوطلبان در انتظار انتشار دفترچه کنکور سراسری دقیقاً مشابه سال های قبل بودند. اما طی اطلاعیه ای منتشر شده از جانب سازمان سنجش آموزش کشور به ناگهان داوطلبان با تغییر شگرف و بزرگی در نحوه ورود و راهیابی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مواجه شدند و خبری منتشر شده در سایت این سازمان همه را شوکه کرد.


بر طبق این خبر، راهیابی داوطلبان و متقاضیان به دانشگاه ها بسیار سهل و آسان تر از قبل شده است و تحصیل در حدود 85 درصد از رشته های گروه های آزمایشی مختلف از جمله ریاضی، تجربی و انسانی تنها بر طبق سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم متقاضی صورت می گیرد. در شب گذشته یعنی 17 بهمن سایت سازمان سنجش بر طبق اطلاعیه از پیش منتشر شده در سایت خود دست به انتشار دفترچه ثبت نام و انتخاب رشه برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی زد و در آن لیست تمامی رشته هایی را که پذیرش در آن ها تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد را منتشر کرد. در این مقاله، به بحث در مورد دفترچه کنکور سراسری 98 برای شما عزیزان می پردازیم پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با مطالب مندرج در دفترچه کنکور سال 98 به دست آورید. به طور قطع به یقین، کسب شناخت و اطلاع از تمامی مطالب منتشر شده در دفترچه کنکور دانشگاه سراسری 98 برای تمامی داوطلبان تا پیش از انجام انتخاب رشته ضروری می نماید. دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارید از طریق رشته های بدون کنکور هم میتوانید به دانشگاه ورود کنید.
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

مندرجات دفترچه کنکور سراسری 98

پس از دانلود و بررسی دفترچه کنکور سراسری سال 98 می توانید بخش های مختلفی را در این دفترچه مشاهده نمایید. در این بخش به ترتیب محتوای نوشته شده در دفترچه ثبت نام کنکور به ذکر این بخش ها و بیان پاره ای توضیحات راجع به هر کدام می پردازیم.

هر اطلاعاتی که لازم است از نتایج کنکور ارشد بدانید را هم میتوانید روی لینک کلیک کنید و بدست آورید و هم میتوانید از آیدانیتویی ها سوال کنید.

اولین بخش دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور 98

نخستین بخش از دفترچه کنکور 98 به ذکر ضوابط و شرایط ثبت نام و انتخاب رشته داوطلب جهت پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اختصاص داده شده است. در میان این شرایط می توان به دو گروه شرایط عمومی و اختصاصی جهت ورود داوطلب به دوره های بدون آزمون دانشگاه سراسری اشاره کرد. مواردی همانند عدم داشتن اعتیاد و باور قلبی به دین مبین اسلام را می توان در ردیف شرایط عمومی ثبت نام و انتخاب رشته در کنکور سراسری 98 به شمار آورد. اما در این بین شرایط اختصاصی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از میان شرایط اختصاصی مهم ذکر شده در دفترچه کنکور 98 می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری مدرک کاردانی و یا دیپلم چهار ساله مقطع متوسطه نظام جدید یا قدیم و همین طور گواهی نامه دوران پیش دانشگاهی (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی)
  • تمامی فارغ التحصیلان رشته های معرفی شده توسط وزارت بهداشت در دوره کاردانی حداکثر باید تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 98 کلیه خدمات خود را به اتمام رسانده باشند.
  • کلیه دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه آزمون سراسری سال 97 در صورت انصراف از تحصیل تا 31 شهریور 98 امکان انتخاب رشته از میان رشته های تحصیلی دوره های نیمه حضوری، شبانه (نوبت دوم) مجازی، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور و یا به عبارت دیگر دوره های غیر روزانه را دارند.

با توجه به تغییرات جدید صورت گرفته در پذیرش دانشجویان دانشگاه های سراسری، مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانند هر گونه اطلاعات موثق و کاملی را در اختیار شما دوستان قرار دهند.

دومین بخش دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور 98

در دومین بخش از دفترچه کنکور سال 98، می توان سهمیه های تخصیص داده شده برای داوطلبان از جمله سهمیه خانواده شهدا، رزمندگان و سهمیه مناطق را مشاهده کرد و آن ها را مورد مطالعه قرار داد پس از توضیحی مفصل راجع به این موضوع مقررات و قوانین وظیفه عمومی برای آقایان ذکر شده است.

سومین بخش دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور 98

در سومین بخش از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری سال 98، توضیحات جامع و مفصلی در رابطه با مراحل پذیرش دانشجو و نحوه انتخاب رشته را ملاحظه می کنید. با توجه به مطالب مندرج در این بخش از دفترچه باید عرض کنیم که ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری 98 از تاریخ 20 اسفند ماه 97 آغاز می شود و تا ششم شهریور 98 ادامه دارد تمامی متقاضیان باید پس از دانلود و مطالعه مطالب مندرج در این دفترچه و در صورت برخورداری از شرایط لازم جهت انتخاب حدود صد رشته تحصیلی از میان کد رشته محل های معرفی شده در دفترچه کنکور اقدام نمایند. این انتخاب رشته به صورت اینترنتی و بر طبق اولویت های داوطلب ورود به دانشگاه در سال 98 انجام می پذیرد. نکته قابل ذکر این که در طول زمان ثبت نام و انتخاب رشته امکان کنترل و مشاهده اطلاعات ثبت نامی نیز برای فرد وجود دارد. البته انجام این انتخاب رشته با  تهیه مدارکی چند از جمله عکس 4*6 یا 4*3 از فرد داوطلب که با فرمت jpg اسکن شده باشد نیز همراه است.

چهارمین بخش از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور 98

در چهارمین بخش از دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور 98 می توان لیست تمامی شهرها و واحدهای دانشگاهی پذیرنده، رشته های مختلف تحصیلی و همین طور آدرس دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را همراه با شماره تماس و نشانی اینترنتی آن ها را مشاهده کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی دفترچه کنکور سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله شرایط جدید ثبت نام کنکور 98 و لیست رشته های بدون کنکور و با کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه تغییرات صورت گرفته در کنکور 98 دارید، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “دفترچه کنکور سراسری 98

  1. هدی گفت:

    بالاخره دفترچه کنکور سراسری ۹۸ رو باید انتشار بدن دیگه ؟
    آزمون که حذف نشده ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله، ثبت نام کنکور سراسری 98 در 24 بهمن ماه آغاز و دفترچه کنکور سراسری 98 ، همزمان با زمان ثبت نام منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *