آیدانیتو > دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98
آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت  98

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 مخصوص دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی است. دفترچه برای ثبت نام متقاضیان دوره ارشد ناپیوسته وزارت بهداشت به دلیل آنکه روند ثبت نام آزمون و مدارک ارسالی به صورت اینترنتی است، منتشر می شود و کلیه شرایط و قوانین و مراحل ثبت نام را با توجه به وضعیت های متفاوت داوطلبان تشریح مینماید. از این رو اطلاع از بندهای آن و انجام ثبت نام مطابق با ضوابط آن هم روند ثبت نام را تسهیل می کند و هم ابهامات احتمالی را برای متقاضیان برطرف می نماید.

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت از سه بخش: 1- ضوابط و نحوه برگزاری آن 2- جداول و  3- فرم ها تشکیل شده است. در قسمت ضوابط و نحوه برگزاری به شرایط عمومی و اختصاصی، مدارک لازم و نحوه ارسال آنها به منظور ثبت نام، فرآیند ثبت نام و پس از ثبت نام و برنامه زمان بندی اجرای آزمون کارشناسی ارشد اشاره شده است. در قسمت جداول، رشته ها و گروه های امتحانی، محل آزمون و مناطق ممنوعه اتباع غیر ایرانی آمده است و در پایان، قسمت فرم ها به فرم مخصوص معدل متقاضیان سال آخر دوره کارشناسی مربوط است.

شرایط و نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

شرایط شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت شامل شرایط عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی مربوط به سلامت جسمی و روحی لازم و متناسب رشته امتحانی و پایبندی به اصول اخلاقی و اجتماعی است. شرایط اختصاصی شامل: 1- دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد معتبر و عدم اشتغال همزمان در یک دانشگاه است. موضوع مهم دیگری که برای متقاضیان اهمیت دارد، وضعیت نظام وظیفه آنهاست. از ان رو داوطلبان مرد باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

1- داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم

2- داشتن معافیت تحصیلی مجاز

3- متقاضیان سال 1352 و قبل از آن در صورتی که تغییر سن نداده باشند.

مشمولان قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در صورتی که متقاضی آزمون باشند، باید وضعیت خدمات قانونی طرح نیروی انسانی آنها مشخص باشند. اتباع غیر ایرانی باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی آزمون و نیز اقامت قانونی باشند. همچنین تحصیل همزمان این افراد در دوره های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و آموزش عالی اهل بیت ممنوع است.

نحوه برگزاری آزمون به صورت اینترنتی است و متقاضیان با مراجعه به سایت مرکز سنجش پزشک و خرید کارت اعتباری ثبت نام به صفحه ثبت نام منتقل می شوند. با اسکن مدارک لازم و تکمیل اطلاعات فردی و تحصیلی کد تأیید ثبت نام دریافت می کنند که تا پایان آزمون نگهداری آن لازم است.
اگر سوالی در رابطه با مندرجات دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت برایتان مطرح شده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط متقاضیان استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان

داوطلبانی که قصد بهره مندی از این سهمیه را دارند، ابتدا باید با مطالعه آیین نامه استعدادهای درخشان از شرایط آن برخوردار شوند و در صورت احراز شرایط آن، همراه با داوطلبان عادی در زمان مشخص شده ثبت نام کنند. این سهمیه مخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز و دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت است. البته فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی دانشگاه آزاد در صورت کسب رتبه مورد نظر می توانند از آن استفاده کنند. متقاضیان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت مجاز به انتخاب دو رشته از دو گروه متفاوت هستند.

مدارک مورد نیاز و منابع و ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

مدارک مورد نیاز همان دانشنامه لازم و مرتبط با رشته آزمونی داوطلب است و لازمه شرکت در آزمون ارشد آن رشته می باشد. منابع، موادی است که طراحان سؤال از آن برای طراحی تست های آزمون استفاده می کنند. از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است. ضرایب دروس که اعتبار هر یک از منابع را برای هر یک از رشته های آزمون نشان می دهد، جهت گیری برای مطالعه و آمادگی داوطلبان را مشخص می کند. مدارک مورد نیاز و منابع و ضرایب دروس بر طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 97 به شرح زیر است:

ردیفرشته امتحانیمدارک تحصیلی مورد پذیرشدروس امتحانی و  ضرایب مربوطه
1آموزش بهداشت 101کارشناسی بهداشت عمومی، علوم اجتماعی، روانشناسی علم تربیتی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، هوشبری، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت (مدارک پزشکی)آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت (3)، روانشناسی (1.5)، بهداشت عمومی (2)، جامعه شناسی (1.5)، زبان عمومی (2)
2آمار زیستی 102کلیه کارشناسی های علوم پزشکی، کارشناسی آما، ریاضی، علوم کامپیوتری، دکتری عمومی گروه پزشکی و دکترای حرفه ای دامپزشکیریاضی عمومی (1)، آمار ریاضی و احتمال (2)، روشهای آماری (شامل طرح آزمایش ها، رگرسیون، نمونه گیری، آمار ناپارامتری)، (4)، زبان عمومی (3)
3اپیدمیولوژی 107کلیه کارشناسی های علوم پزشکی، کارشناسی انگل شناسی، اداره امور بیمارستانها، و دکترای عمومی گروه پزشکی و دکترای حرفه ای دامپزشکیمبانی اپیدمیولوژی (2.5)، مقدمات آمار زیستی (2)، اصطلاحات پزشکی (1.5)، اپیدمیولوژی بیماریها (2)، بهداشت عمومی (2)، زبان عمومی (2)
4اتاق عمل 108کارشناسی در رشته های اتاق عمل، پرستاری و هوشبریاصول و عملکرد فرد سیار و اسکراب (3)، بیماری های داخلی و جراحی، تکنولوژی جراحی در جراحی های مختلف (3)، آناتومی (1)، بیهوشی و احیاء قلبی ریوی (1)، زبان عمومی (2)
5اعضای مصنوعی و و سایل کمکی 109کارنشاسی اعضای مصنوعی و وسایل کمکیارتزوپروتز (4)، کینزیولوژی و بیومکانیک (2)، معاینه و ارزیابی ، ارتوپدی (2)، زبان عمومی (3)
6اقتصاد بهداشت 110 (با 2 گرایش توسعه بهداشت و درمان، سیاستگذاری و برنامه ریزی بهداشت و درمان)کارشناسی در یکی از رشته های گروه پزشکی، اقتصاد، علوم اقتصادی، مدیریت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی،حسابداری، جامعه شناسی، علوم اجتماعی، مهندسی پزشکی، دکترای عمومی گروه پزشکی، دکترای حرفه ای دامپزشکی، مهندسی صنایع، کارشناسی و کارشناسی ارشد (داروسازی خارج از کشور)اقتصاد خرد (2)، اقتصاد کلان (2)، اقتصاد سلامت (3)، سازمان و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی (2)، ریاضی و آمار حیاتی (3)، زبان عمومی (3)
7ارگونومی 111دانش آموختگان دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی رشته های بهداشت حرفه ای، کار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی، مهندسی صنایع، مهندسی فناوری اطلاعات، طراحی صنعتی، مدیریت صنعتی، مهندسی مکانیک، مهندسی تکنولوژی طراحی و نقشه کشی صنعتی، رواانشناسی ، ایمنی صنعتی، فیزیک، مهندسی پزشکی، پرستاری، هوشبری، اتاق عملکلیات ارگونومی (2)، تشریح و فیزیولوژی انسانی (2)، فیزیک و مکانیک (2)، ریاضی (2)، روانشناسی عمومی (1)، مدیریت سازمانی (1)، زبان عمومی (2)
8اکولوژی انسانی 112کارشناسی در یکی از رشته های اکولوژِ انسانی، جغرافیا ( با گرایش انسانی)، بهداشت عمومی، زیست شناسی، ( همه گرایش ها)، محیط زیست، بهداشت محیط، بهداشت خانواده و جمعیت، بهداشت حرفه ای، مامایی، پرستاری و یا دارا بودن مدرک دکتری عمومی (پزشک، داروسازی و دندانپزشکی)، دکتری حرفه ای دامپزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)مبانی اکولوژی انسانی (3)، جمعیت و تنظیم خانواده (3)، مقدمات آمار زیستی (2)، بهداشت عمومی (2)، زبان عمومی (2)
9انفورماتیک پزشکی 113کلیه کارشناسی های رشته های علوم پزشکی، رشته های ریاضی (کلیه گرایشها)، مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مهندسی برق الکترونیک، مهندسی ف ن آوری اطلاعات، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، دکترای عمومی پزشکی و دکترای عمومی ددندانپزشکی  اصول برنامه نویسی و ساختمان داده ها (2)، ریاضی و آمار حیاتی (2)، مدیریت اطلاعات سلامت (3)، انفورماتیک سلامت (3)، کلیات و اصطلاحات پزشکی (2)، زبان عمومی (2)
10ارزیابی فناوری سلامت (HTA) 114مدرک کارشناسی در کلیه رشته های مصوب وزارت بهداشت، کارشناسی فنی و مهندسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتری عمومی پزشکی، داروسازی یا دکتری حرفه ای دامپزشکی، بیوشیمی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضی و آمار  اصول و روشهای اپیدمیولوژی (2)، اقتصاد بهداشت (2)، روشهای آماری (2)، نظام سلامت و برنامه های جاری آن (4)، زبان عمومی (2)

تحصیل رشته های ارشد وزارت بهداشت در خارج از ایران

رشته های ارشد وزارت بهداشت از جمله بهترین و شناخته شده ترین رشته های دانشگاهی برای علاقمندان به ادامه تحصیل است. اما چه بهتر که این رشته ها را دریکی از دانشگاه های خارجی بخوانید. واقعاٌ از این بهتر نمی شود. پس بد نیست اگر فکر خود را معطوف تحصیل این رشته ها در خارج از ایران کنید. اگر در این رابطه نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید مشاوران آیدانیتو می توانند به خوبی از عهده این امر برآیند. پس در صورت نیاز با آن ها تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *