انتخاب رشته دکتری مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی, دکتری مهندسی شیمی

ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98






ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98

دانشگاه آزاد در چند سال گذشته در پی ارتقای کیفی دوره ی دکتری بوده است و در این راستا ظرفیت پذیرش دکتری کلیه ی رشته هایی که این دانشگاه در واحدهای مختلف دانشگاهی خود ارائه می دهد تا حدودی نسبت به قبل کمتر شده است و در این میان ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 نیز از این قائده مستثنی نیست. ظرفیت های پذیرش دکرتی آزاد معمولاً بر اساس سیاست های آموزشی تعیین می شود و چون دوره ی دکتری، بالاترین مقطع آموزشی و دانشگاهی است دارای حساسیت های خاص خود در پذیرش دانشجویان دکتری مهندسی شیمی است.

واحدهای دانشگاهی دکتری مهندسی شیمی آزاد 98

دانشگاه آزاد در رشته مهندسی شیمی در حدود 17 مرکز دانشگاهی اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می نماید. ظرفیت های پذیرش این مراکز بین 4 تا 6 نفر است و به شرح جدول زیر می باشد:

ردیفنام دانشگاه
1واحد مرودشت
2واحد نیشابور
3واحد ماهشهر
4واحد گچساران
5وحد قوچان
6واحد قائم شهر
7واحد علوم و تحقیقات
8واحد شهررضا
9واحد شیراز
10واحد رشت
11واحد شاهرود
12واحد تهران مرکزی
13واحد تهران جنوب
14واحد تهران شمال
15واحد اهر
16واحد اراک
17واحد آیت الله آملی

داوطلبان دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 با توجه به اینکه واحدهای دانشگاهی که رشته مهندسی شیمی را ارائه می دهند و دانشجو می پذیرند دارای سطح علمی متفاوتی هستند. به عنوان مثال واحد تهران مرکزی از لحاظ عکلمی در رشته ی مهندسی شیمی قوی و دانشگده فنی و مهندسی آن جزو برترین دانشکده های آن است. واحد علوم و تحقیقات نیز از چنین جایگاهی برخوردار است. ظرفیت پذیرش های دانشگاه های برتر دانشگاه آزاد در رشته مهندسی شیمی معمولاً رتبه های خوب را جذب می کند و به لحاظ علمی متخصصان حرفه ای تربیت می کنند که با دانشگاه های سراسری دارای رتبه بالای کشوری چندان تفاوتی ندارند.
معیارهای پذیرش دانشجویان دکتری رشته مهندس شیمی که در مبحث مصاحبه دکتری مهندس شیمی آزاد 98 بیان کردیم بر طبق: 1- آزمون متمرکز (50 درصد) 2- سوابق آموزشی (20 درصد) و مصاحبه علمی (30 درصد) است و دانشجویان پژوهش محور در کنار این سه مقوله می بایست طرح واره که 30 درصد امتیاز را دارد را ارائه دهند. در ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 ، سهمیه رزمندگان و ایثارگران و نیز سهیمه مربیان نیز برای آن دسته از داوطلبان واجد بهره مندی از این سهمیه مؤثر خواهد بود. 25 درصد هر یک از کد رشته محل ها به ایثارگران و رزمندگان که می بایست به ترتیب 70 درصد نمره و 80 درصد نمره علمی مورد نیاز آخرین شخص پذیرش شده را کسب نمایند، اختصاص داده می شود. 10 درصد سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 نیز برای مربیان و اعضای هیئت علمی قرار داده شده است. ظرفیت پذیرش اتباع خارجی در ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 نیز بدین صورت است که باید کلیه شرایط ثبت نام اتباع خارجی را که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری درج شده است، داشته باشند.
در این مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری مهندسی شیمی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دکتری مهندسی شیمی آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *