خیانت

خیانت به شوهر | از عواقب جبران ناپذیر خیانت به همسرتان آگاه باشید

پیشگیری از خیانت به شوهر

خیانت به شوهر

خیانت به شوهر که این روزها از موضوعات بسیار قابل بحث است، می تواند تاثیرات مختلفی بر زندگی زوجین بگذارد. خیانت در زندگی مشترک همیشه در طول تاریخ وجود داشته و متأسفانه شیوع آن در دنیای امروز از همیشه بیشتر شده. وقتی دو نفر با هم پیمان زناشویی می بندند، در واقع به همدیگر قول می دهند که در زندگی مشترک، علاوه بر متأهل، متعهد هم باشند و تا روزی که در کنار هم زندگی می کنند، وفاداری را فراموش نکنند. اما متأسفانه بعضی زیر قول شان می زنند و خیانت می کنند.

در گذشته معمولاً خیانت در اکثر موارد از جانب مردان اتفاق می افتد اما این روزها خیانت به شوهر هم یک آسیب روبرو شده است. در این مقاله تلاش کرده ایم که به علت خیانت ، خیانت به همسر و پیشگیری از خیانت زن به شوهر بپردازیم.

 

علت خیانت

چرا زنان( زن خیانت کار ) خیانت می کنند؟ علت خیانت چیست؟ خیانت به شوهر چه ریشه هایی دارد؟ حالات زن بعد از خیانت ؟ حکم خیانت زن به شوهر؟  عوارض خیانت در زنان ؟ علت خیانت زنان ؟  خیانت مادر ؟ درمان خیانت زنان ؟ دلیل خیانت زنان ؟این ها سؤال هایی هستند که احتمالاً بسیاری از مردانی که با خیانت مواجه شده اند و پژوهشگران حوزه های روانشناسی و جامعه شناختی به آن فکر می کنند. مهم ترین علل خیانت به همسر می توانند شامل موارد زیر باشند:

طلاق عاطفی

یکی از شایع ترین علل خیانت به شوهر، طلاق عاطفی است. این که زن و مردی در کنار همدیگر زندگی کنند، الزاماً به این معنا نیست که صمیمی هستند.

گاهی اوقات همسران آنقدر از نظر عاطفی دور شده اند که زندگی شان شبیه به دو هم خانه است و به دلیل مسائلی مثل فرزندان، اجتناب از طلاق رسمی، مسائل مالی و… کنار هم مانده اند. طلاق عاطفی می تواند منجر به خیانت زن به شوهر شود. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره خانواده و روان شناسی بزنید.

ازدواج زود هنگام

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که ازدواج زودهنگام و ازدواج در دوران کودکی می تواند در بزرگسالی منجر به خیانت شود.

در بسیاری از مواقع دخترانی که در سن خیلی پایین ازدواج می کنند، موقع ازدواج رضایت ندارند و در طول زندگی مشترک از رضایت زناشویی محروم هستند و ممکن است با خیانت به همسر به دنبال کسی باشند که برایشان دوست داشتنی است.

مشکلات عاطفی و ارتباطی

زنان نیازهای عاطفی عمیقی دارند و این نیازها در زندگی زناشویی برطرف می شوند. چنانچه یک زندگی مشترک خالی از ارتباط و صمیمیت شود، حتی اگر رابطه جنسی پا برجا باشد، زندگی یک زن با خلاء بزرگی همراه می شود و ممکن است در صورت عدم تعهد به اخلاقیات، این خلاء را در روابط فرازناشویی پر کند. در این زمینه مشاوره خانواده می تواند بسیار کمک کننده باشد.

اثرات خیانت به شوهر

مشکلات جنسی

اگر یک رابطه جنسی با کیفیت مهم ترین مؤلفه یک زندگی مشترک موفق نباشد، بدون شک یکی از مهم ترین مؤلفه ها است. زنان و مردان ازدواج می کنند تا نیازهای جنسی شان را به شیوه ای سالم برطرف کنند.

مشکلات عاطفی، مسائل اقتصادی، اختلالات و بیماری های جنسی، مشغولیت های بیش از حد و… می توانند کیفیت رابطه جنسی را کاهش و احتمال خیانت به شوهر را افزایش دهند. مشاوره خیانت می تواند در این زمینه بسیار کمک کند.

انتقام

خیانت به شوهر می تواند صرفاً یک انتقام باشد. گاهی اوقات وقتی زنی با خیانت همسر مواجه می شود، چنان از نظر روانی صدمه می بیند، که تحت تأثیر هیجانات منفی شدید، به جای این که خشم خود را به روشی سالم به روز دهد، مقابله به مثل می کند.

راههای فهمیدن خیانت زن

نمی توان هر رفتار مشکوک، عجیب یا تازه ای را نشانه خیانت دانست. اما بعضی رفتارها اگر از یک زمانی به بعد مدام تکرار شوند، می توانند شک برانگیز شوند. رفتارهایی مثل موارد زیر:

  • اجتناب زن از رابطه جنسی با همسر
  • تماس های تلفنی مشکوک
  • رمز گذاشتن روی گوشی یا عوض کردن رمز گوشی
  • بی اهمیتی به ظاهر در خانه و رسیدگی به ظاهر و آرایش، موقع خروج از خانه
  • دوری عاطفی از همسر
  • پرخاشگری
  • روابط دوستانه جدید و بیش از حد
  • پرخاشگری با همسر
  • صحبت نکردن با همسر
  • کاهش شدید صمیمیت

در آخر می توان گفت که خیانت به شوهر اتفاقی ناخوشایند وبسیار آسیب زا است که بهتر است در مواجهه با آن، از کمک های تخصصی و روان شناختی استفاده کرد. گاهی اوقات خیانت به جدایی منجر می شود و گاهی، در شرایط خاصی، می توان به بخشش خیانت فکر کرد.

در ادامه مطالعه مقاله «خیانت مرد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه پیشگیری از خیانت و روش های صحیح مواجهه با آن، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *