برنامه ریزی رشته علوم تجربی

جمع بندی کنکور تجربی 98

جمع بندی کنکور تجربی 98

در این مقاله به موضوع جمع بندی کنکور تجربی 98 خواهیم پرداخت. تقریباً همه ی دانش آموزان حتی آن دسته از داوطلبانی که در برنامه ریزی کنکور خوب پیش رفته اند، در ماه های آخر احساس می کنند. بسیاری از مطالب مطالعه شده در خاطرشان نیست و این اولین مرحله استرس قبل از آزمون است. ممکن است این موضوع را ساعتی قبل از امتحان نیز احساس کرده باشید. راه حل مقابله با این استرس جمع بندی فصول خوانده شده است. هر چقدر هم که در طول سال خود را برای آزمون کنکور تجربی آماده کرده اید، جمع بندی کنکور تجربی 98 مسئله ای مهم برای موفقیت شما در کنکور تجربی می باشد. با جمع بندی و مرور مجدد مطالب را به حافظه بلند مدت خود منتقل خواهید کرد. داوطبان رشته تجربی میتوانند از طریق پزشکی بدون کنکور هم اقدام کنند.

زمان شروع به جمع بندی

زمان شروع به جمع بندی کنکور تجربی 98 به فشردگی برنامه ریزی داوطلب دارد. اما به طور معمول پیشنهاد می شود 3 الی 4 هفته آخر به جمع بندی اختصاص پیدا کند. بنابراین تا یک ماه قبل از کنکور برنامه ریزی خود را به اتمام برسانید و خود را برای جمع بندی مطالب خوانده شده آماده کنید. در زمان جمع بندی با 2 دسته از داوطلبان رو به رو هستیم. داوطلبانی که از فرصت خود نهایت استفاده را کرده اند و آماده جمع بندی و پایان دادن به مطالعات خود هستند و داوطلبانی که به هر دلیل از وضعیت خوبی برخوردار نیستند. در ادامه مطلب پیشنهاداتی به هر دو دسته از داوطلب داده می شود تا با موفقیت کنکور تجربی 98 را پشت سر بگذرانند.

آنچه خواهید خواند!!!

در این مقاله به موضوعات مهمی پرداخته می شود که در جمع بندی باید به آنها توجه شود:
  • مرور
  • تست زنی مکرر
  • شبیه سازی کنکور
  • زمان بندی

آیا مرور لازم است؟

همان طور که می دانید برای یادگیری کامل و تسلط بر موضوعات و مباحث درسی مرور دروس در زمان و شرایط مناسب است. اما چگونه مرور کنیم؟ مرور از روی خلاصه نویسی های انجام شده: دانش آموزان موفق در طول مطالعه به خلاصه نویسی پرداخته اند:
  • خلاصه نویسی آزمون
  • خلاصه نویسی تست ها
  • خلاصه نویسی جمع بندی
از روش های مؤثر خلاصه نویسی آزمون ها است. در این روش داوطلبان به تحلیل آزمون های خود می پردازند و از پاسخ های غلط و صحیح خلاصه برداری می کنند. به این ترتیب اشتباهات خود را متوجه می شوند. این روش را می توانید در تست هایی که خودتان زده اید هم پیاده کنید و در زمان جمع بندی نیز نکته برداری را فراموش نکنید.
  • در صورتی که خلاصه نویسی انجام نداده اید، می توانید از شیوه های تست زنی و نکته برداری استفاده کنید.
در مرور دروس از خلاصه نویسی و نکته برداری ها استفاده کنید تا مطالب خوانده شده از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت انتقال پیدا کند. تست زنی مکرر در مرحله جمع بندی نیازی نیست تست های تألیفی بزنید. در این زمان به تست های کلی نمونه سؤالات آزمون و کنکور سال های گذشته بپردازید و سرعت و تسلط خود را بیشتر کنید.

شبیه سازی کنکور ! آری یا نه!

استرس و جو حاکم بر جلسه کنکور همیشه مانع موفقیت داوطلبان می شود. از این رو به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم در تست زنی کنکور ابتدا محیط و جلسه کنکور واقعی را پیاده سازی کنند. لباس، محیط، زمان پاسخگویی، و …. همگی مانند جلسه کنکور چیده شود تا با شرایط جلسه آشنا شوید. همان طور که می دانید در کنکور زمان بندی سؤالات عمومی و تخصصی متفاوت است. پس به زمان هر مبحث توجه کنید.

علاقه مندانی که برای رشته پرستاری اقدام کرده اند و یا میخواهند که اقدام کنند میتوانند از طریق پرستاری بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

اهمیت زمان بندی

ابتدا نیاز است جدول دروس تخصصی و عمومی توجه کنید و از تعداد سؤالات و مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی مطلع شوید.
جدول دروس عمومی
نام درستعداد سؤالمدت زمان پاسخگویی (دقیقه)
زبان و ادبیات فارسی2518
زبان عربی2520
فرهنگ و معارف اسلامی2517
زبان انگلیسی2520
  جمعاً 75 دقیقه زمان به سؤالات عمومی اختصاص داده شده است.
جدول دروس تخصصی
نام درستعداد سؤالمدت زمان پاسخگویی (دقیقه)
زمین شناسی2520
ریاضی3047
زیست شناسی5036
فیزیک3037
شیمی3535
بهیاری5030
  و جمعاً 175 دقیقه برای دروس تخصصی و 30 دقیقه برای دفترچه شماره 3 (بهیاری) در نظر گرفته شده است. مدت زمان پاسخگویی هر درس را متوجه شدید اما پیشنهاد ما به شما کنترل و مدیریت سؤالات است. به این صورت که سؤالات خود را به 3 دسته تقسیم کنید.
  1. سؤالاتی که پاسخگویی به آن ها طول خواهد کشید.
  2. سؤالاتی که بین 2 گزینه شک دارید.
  3. سؤالات نسبتاً ساده
در زمان کنکور سؤالات شک دار را علامت گذاری کنید . در دروس عمومی سعی کنید مقداری زمان را ذخیره کنید و در آخر به میزان همان زمان برای مرور سؤالات و بررسی مجدد سؤالات شک دار وقت بگذارید. پیشنهاد ما به داوطلبانی که به خوبی از عهده ی برنامه ­ریزی و مطالعه برنیامدند این است که به بودجه بندی سؤالات توجه کنند و دروسی که ضریب بالاتری دارد را بیش از دروس دیگر تست بزنند. با تحلیل تست ها، از سؤالات اشتباه و درست خلاصه برداری کنید. در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با جمع بندی کنکور تجربی 98 ، به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله نمونه سؤالات کنکور تجربی 98  را نیز مطالعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *