آیدانیتو > جمع ‌بندی کنکور انسانی 98
برنامه ریزی رشته علوم انسانی

جمع ‌بندی کنکور انسانی 98

جمع ‌بندی کنکور انسانی 98


جمع ‌بندی کنکور انسانی 98

 دغدغه‌ داوطلبان گروه انسانی در چند ماه مانده به کنکور جمع‌بندی مباحثی است که در یک ساله گذشته مطالعه کرده‌اند. در واقع، جمع‌بندی که ایستگاه آخر مطالعه‌ کنکور است، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این دوره‌ یک‌ ساله محسوب می‌شود. شاید به نظر جالب بیاید که برخی از داوطلبان عزیزی که حتی در طول سال تحصیلی مطالعه‌ جدی نداشته‌اند با جدی گرفتن جمع بندی توانسته اند نتیجه قابل قبولی را به دست آورند. بنابراین، با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم مطلبی را به موضوع جمع‌بندی کنکور و نکته‌های کاربردی و مهم آن و به طور خاص جمع بندی کنکور انسانی 98 اختصاص دهیم.. برای دیدن لیست رشته های بدون کنکور کلیک کنید.

چرا جمع‌بندی مهم است؟

جمع‌بندی خوب و اصولی باعث افزایش تسلط به مطالب و بالا رفتن اعتماد به نفس شما برای آزمون اصلی کنکور می‌شود. حتماٌ برایتان پیش آمده که پیش از امتحانات به خوبی دروس را مطالعه کرده‌اید، اما دائماٌ نگران فراموش کردن مطالب و عدم تسلط کافی بر مباحث مطالعه شده هستید. علت این احساس، جمع‌بندی نکردن مباحث خوانده شده است. بنابراین، به منظور افزایش اعتماد به نفس و دور کردن نگرانی و استرس بسیار مهم است که قبل از کنکور زمان کافی را به جمع بندی موضوعات اختصاص دهید.

جواب کنکور ارشد آمد.

معرفی گروه آزمایشی علوم انسانی

پیش از گفتن نکات کاربردی برای جمع‌ بندی کنکور انسانی 98 لازم است گروه آزمایشی علوم انسانی، عنوان‌های امتحانی، منابع، زیرگروه‌ها و ضرایب درس‌ها، در هر یک از زیرگروه‌ها را باهم مرور کنیم. زیرا این موارد در نحوه‌ برنامه‌ریزی برای مطالعه در دوره‌ جمع ‌بندی کنکور تعیین‌ کننده هستند. 

عنوان‌های امتحانیمنابع
ریاضیاتکتاب پیش‌دانشگاهی و کتاب‌های سال‌های سوم، دوم و اول
اقتصادکتاب سال دوم
زبان و ادبیات فارسیکتاب پیش‌دانشگاهی و کتاب‌های سال‌های سوم و دوم
عربیکتاب پیش‌دانشگاهی و کتاب‌های سال‌های سوم و دوم
تاریخ و جغرافیکتاب پیش‌دانشگاهی و کتاب‌های سال‌های سوم و دوم
علوم اجتماعیکتاب پیش‌دانشگاهی و کتاب‌های سال‌های سوم و دوم
فلسفه و منطقفلسفه براساس کتاب پیش‌دانشگاهی و سال سوم و منطق براساس کتاب سال سوم
روان‌شناسیکتاب سال سوم
 
زیرگروه‌های گروه‌ آزمایشی علوم انسانی و ضرایب دروس در هر یک از زیر گروه‌ها عبارت است از
زیرگروه ریاضیات اقتصاد زبان‌وادبیات‌فارسیعربیتاریخ‌وجغرافیعلوم‌اجتماعی فلسفه‌ومنطقروان‌شناسی
زیرگروه121441131
زیرگروه242211312
زیرگروه343211211
زیرگروه432213223
زیرگروه532211323

 

بهترین زمان برای شروع جمع ‌بندی کنکور 

اصولاً زمان شروع جمع‌بندی به شما و برنامه‌ مطالعه و میزان فشردگی برنامه‌ مطالعه‌‌تان بستگی دارد. اما معمولاٌ زمان منطقی که لازم است به این دوره اختصاص دهید، حدود سه هفته قبل از آزمون اصلی کنکور است. پس از پایان جمع‌بندی نیز دو روز را فقط به بررسی اجمالی سر فصل‌های کتاب‌ها و یا سر فصل‌های خلاصه‌هایی که تهیه‌ کرده‌اید، بگذرانید تا مطمئن شوید مطلبی را از قلم نیانداخته‌اید و به تمام سر فصل‌ها مسلط هستید.

 شیوه‌های جمع‌ بندی کنکور انسانی 98

در مجموع می‌توان در روزهای نزدیک به کنکور داوطلبان را در سه دسته قرار داد. دسته‌ اول داوطلبانی هستند که مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند اما در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند. دسته‌ دوم داوطلبانی که مباحث را خوانده‌اند و در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند و دسته‌ی سوم داوطلبانی که مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند و در آزمون‌ها هم شرکت کرده‌اند. داوطلبان دسته‌ سوم که مباحث را خوانده و در آزمون هم شرکت کرده‌اند، دو دسته هستند. یک گروه داوطلبانی که خلاصه‌نویسی کرده اند و گروه دیگر کسانی که خلاصه‌ نویسی نکرده‌اند. اگر جزو داوطلبانی هستید که از آنچه خوانده اید، خلاصه تهیه نموده اید، کارتان راحت‌تر است و به‌ راحتی می‌ توانید برای جمع‌بندی از خلاصه هایتان استفاده کنید. اگر خلاصه‌نویسی نکرده‌اید هم بهترین شیوه‌ جمع‌بندی برای شما این است که دوره‌ جمع‌بندی را به تست‌زنی اختصاص دهید و نتایج تست‌ها را تحلیل کنید، نکات مثبت و منفی را یادداشت کنید و از نتایج تحلیل تست‌ها خلاصه‌ تهیه کنید. در این مرحله، برای تست‌زنی به ضرایب موارد امتحانی در زیرگروه مورد نظر توجه کنید. در بودجه‌بندی زمان مطالعه در دوره‌ جمع‌بندی وقت بیشتر را به عناوینی اختصاص دهید که در زیرگروه رشته‌ موردنظر شما بیشترین ضرایب را دارند.

آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور! خوب یا بد؟

یکی از کارهای مهمی که در دوره‌ جمع‌بندی باید انجام دهید شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور و تست‌زنی مکرر در منزل با استفاده از کتاب تست کنکور سال‌های قبل و ایجاد فضایی شبیه به فضای کنکور برای خودتان است. در سه یا چهار هفته‌ای که به جمع بندی اختصاص داده اید در پایان هر هفته در یک آزمون جامع شرکت کنید یا با استفاده از کتاب های تست برای خودتان در خانه آزمون جامع برگزار کنید. توجه کنید در این آزمون همه چیز باید شبیه به آزمون اصلی کنکور باشد. برای شرکت در آزمون‌های پایان هفته، هر هفته تمام دروس را با توجه به نکاتی که قبلاً گفتیم مرور کنید. شیوه‌ درست مطالعه در این مرحله این است که ساعت‌های مطالعه خودتان در هفته را به تعداد درس‌ها تقسیم کنید. عدد به دست آمده تعداد ساعت‌هایی است که باید به مطالعه هر درس در هفته اختصاص دهید. پس از آزمون و هنگام تحلیل نتایج چند کار را لازم است که انجام دهید. از نکات مثبت و منفی نکته برداری کنید. ممکن است متوجه شوید که در خواندن سؤالات وسواس دارید و این کار باعث از دست دادن وقت می‌شود. با تمرکز بر این نکته سعی کنید در آزمون‌های بعدی و تست‌زنی‌ها با استفاده از تکنیک های زمان بندی آن را بهبود ببخشید. از بی‌دقتی‌های خودتان لیستی تهیه کنید و نکات آن را به خاطر سپرده و سعی کنید در هر آزمون در مدت جمع‌بندی آنها را اصلاح کنید.

نکات مهمی که در جمع بندی کنکور انسانی 98 باید به آنها توجه کنید

در دوره‌ جمع بندی کنکور انسانی 98 برای اینکه بهتر و مفیدتر از زمان محدود باقی مانده تا کنکور استفاده کنید، بهتر است این نکات را به خاطر داشته باشید.
  1. یکی از مهمترین مسائل در جمع بندی این است که از مطالعه‌ سرفصل‌های جدید که تا کنون نخوانده‌اید خودداری کنید. این کار فقط باعث اتلاف وقت و افزایش استرس شما می‌شود. وقت گرانبهایتان را به مرور و نکته‌برداری اختصاص دهید.
  2. اولویت مطالعه و مرور مطالب را به مباحث مهم‌تر و سرفصل‌هایی که در بودجه‌بندی سوألات اهمیت بیشتری دارند اختصاص دهید.
  3. در دوره جمع بندی بر افزایش مهارت تست‌زنی و زمان‌بندی در پاسخ‌دهی به سوالات تمرکز کنید.
  4. اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که در یک سال گذشته چندان مطالعه نکرده‌اید و تسلطی بر مباحث ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم در دوره‌ جمع‌بندی با استفاده از بودجه‌بندی سؤالات در هر عنوان درسی بر مباحثی تمرکز کنید که بیشترین سهم را در تعداد سؤالات دارند.
در نهایت پس از بررسی جمع بندی کنکور انسانی 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور انسانی بزنید.
اگر در زمینه جمع بندی کنکور انسانی 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *