آیدانیتو > ثبت نام کنکور 1400
ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور 1400

ثبت نام کنکور 1400

کنکور سراسری از جمله مهم ترین آزمون ها در زندگی هر دانش آموز به حساب می آید. آزمونی سرنوشت ساز که می تواند فرد را به موفقیت های بزرگی در زندگی برساند. امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد ثبت نام و برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها در تاریخی مشخص هستیم. در این مقاله، به بحث در مورد ثبت نام کنکور 1400 برای شما می پردازیم. این مقاله شما را در تمامی مراحل ثبت نام کنکور یاری میکند اما دانش آموزانی که میخواهند از طریق رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه شوند میتوانند روی لینک بزنند تا راهکارها را بدانند.


ثبت نام کنکور سراسری

آزمون سراسری سال 1400 نیز همچون روال معمول در طول سال های قبل تنها آزمون جهت ورود دانش آموزان و داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در دوره های مختلف شبانه، غیرانتفاعی مجازی، دوره های نیمه حضوری، پیام نور، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان محسوب می شود. در طی سال های اخیر طرح ادغام کنکور سراسری دانشگاه آزاد و کنکور سراسری موجب عدم تخصص آزمونی جداگانه برای ورود به دانشگاه آزاد شده است و تمامی علاقه مندان به ادامه تحصیل در این دانشگاه امکان ثبت نام در کنکور سراسری 1400 و انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت هم زمان و با یکدیگر دارند.

زمان ثبت نام کنکور

بر طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش  کشور ثبت نام کنکور سراسری سال 1400 از تاریخ 12 بهمن ماه سال 99 آغاز و تا تاریخ 18 بهمن ادامه دارد. علاوه بر این، احتمال تمدید مهلتی چند روزه جهت متقاضیان جامانده از ثبت نام به علت ایجاد مشکلاتی همچون عدم اخذ کد سوابق تحصیلی نیز از طرف سازمان سنجش و در اسفندماه وجود دارد.

نحوه ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری 1400 تنها به صورت اینترنتی واز راه ورود به وبگاه رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. تمامی متقاضیان پس از ورود به سایت مذکور و با کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400 وارد مرحله ثبت نام کنکور سراسری 1400 شوند و در هر کدام از مراحل اقدام به وارد کردن اطلاعات شخصی خود نمایند. باید خاطر نشان کنیم که تمامی متقاضیان لزوماً باید قبل از انجام عملیات ثبت نام کنکور سراسری 1400 کارت اعتباری ثبت نام را خریداری نمایند. لینک خرید کارت اعتباری در سایت سازمانن سنجش وجود دارد. تهیه مدارک زیر در زمان ثبت نام بسیار ضروری به نظر می رسد.

  • فایل عکس اسکن شده فرد داوطلب
  • کد پستی محل اقامت و کد مربوط به منطقه محل زندگی
  • معدل کتبی دوران متوسطه متقاضی
  • ارائه کد نظام وظیفه جهت داوطلبان مرد
  • ارائه کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • کد دانش آموزی، سوابق پیش دانشگاهی و کد سوابق دیپلم متقاضی
  • ارائه کد پیگیری سهمیه رزمندگان
  • شماره سریال کارت اعتباری تهیه شده توسط داوطلب

 در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی جامع در رابطه با ثبت نام کنکور سال 98 می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شرایط ثبت نام کنکور

دقیقاً همزمان با آغاز ثبت نام کنکور 1400 ، دفترچه ثبت نام در این آزمون نیز برروی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. بر تمامی داوطلبان واجب است که قبل از هر گونه اقدامی جهت ثبت نام با مطالعه دقیق و بررسی این دفترچه به صورت کامل و دقیق از شرایط ثبت نام کنکور سراسری سال 1400 اطلاع پیدا کنند. در مجموع می توان شرایط ثبت نام در کنکور سراسری سال 1400 را به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم بندی کرد. در مورد شرایط اختصاصی موضوع مورد سؤال برای بسیاری از داوطلبان مدارک تحصیلی مورد نیاز است. در میان این مدارک می توان به مدرک کاردانی گواهی نامه مقطع پیش دانشگاهی و یا دیپلم چهارساله دوره نظام قدیم اشاره کرد.

در این مقاله به تحلیل و بررسی ثبت نام کنکور 1400 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری  بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام کنکور 1400 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ثبت نام کنکور 1400

  1. الناز حسینی گفت:

    شرایط ثبت نام کنکور فرق کرده ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شرایط ثبت نام کنکور در سال جاری فرق کرده است و مطابق آخرین اطلاعیه ها این تغییرات شامل تغییر برخی از رشته های با کنکور به بدون کنکور و تغییراتی در نحوه کنکور نظام قدیم و نظام جدید است.

  2. هدی الهیاری گفت:

    سلام وقت بخیر…
    لیست رشته های بدون کنکور رو که سازمان سنجش معرفی کرد از کجا میتونم ببینم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دفترچه ثبت نام بدون کنکور 98 توسط سازمان سنجش منتشر شده است. به سایت sanjesh.org و یا مقاله دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری 98 مندرج در آیدانیتو مراجعه کنید.

  3. علی مردانی گفت:

    راسته که سازمان سنجش خیلی از رشته های دانشگاه سراسری رو میخواد بدون آزمون پذیرش کنه ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله در حال حاضر در دفترچه بدون کنکور 98 ، حدودا 281 رشته روزانه ، شبانه، پیام نور وغيرانتفاعي بدون کنکور مورد پذیرش قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *